orginal Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Er det bra å bruke ATI Overdrive til å overklokke et skjermkort med? Altså bare skru på den å la den finne klokkehastighetene. Er det mulig/lurt å klokke lengre enn den gjør selv? Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Er det bra å bruke ATI Overdrive til å overklokke et skjermkort med? Altså bare skru på den å la den finne klokkehastighetene. Er det mulig/lurt å klokke lengre enn den gjør selv? 5347465[/snapback] Når jeg klokker mitt ATI kort, burker jeg ATI tools, jeg syns dette er veldig greit og lett. Det har også en sånn auto overclock funsjon. Jeg skal ikke si jeg har prøvd den veldig mye, grunne er vel at det ikke går som jeg vil. Den fortsetter å klokke helt til den finner artifact, eller at PC'en rett og slett skrur seg av. Det som er med disse auto overclokkerne er at de skjeldent stopper der det er stabilt, de går gjerne lenger. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg ville ikke brukt overdrive. Bruk heller ATI TOOL eller ATI Tray Tool. Du må deaktivere Overdrive hvis skal overklokke med et annet program. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Jeg bruker overdrive og det er en helt grei måte å klokke på. Den skrur seg ikke opp så veldig mye før den stopper. Det er en veldig trygg måte å overklokke på. Endret 29. desember 2005 av sixx Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Lillebror har X1800XL, og bruker overdriven. Funker helt fint, han får 7600 poeng i 3D Mark 05. Kortet fant selv klokkehastigheten. Jeg er ikke så erfaren med klokking av skjermkort. Men kortet klokket seg fra 500 til 600MHz, er dette bra? Er ikke helt sikker på hva tallene står for, men tror det er kjernefrekvensen. Endret 3. januar 2006 av Lassecom1 Lenke til kommentar
sixx Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Lillebror har X1800XL, og bruker overdriven. Funker helt fint, han får 7600 poeng i 3D Mark 05. Kortet fant selv klokkehastigheten. Jeg er ikke så erfaren med klokking av skjermkort. Men kortet klokket seg fra 500 til 600MHz, er dette bra? Er ikke helt sikker på hva tallene står for, men tror det er kjernefrekvensen. 5379752[/snapback] Det er en veldig sikker måte å overklokke et kort på... Man får langt i fra optimal ytelse med denne funksjonen... Men det skal endel til å ødelegge et skjermkort ved bare "vanlig" over klokking uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå