Christian86 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 bare lurer pa hva kravene er for a kunne bli dette? har litt lyst a bli det nar jeg blir stor, om jeg ikke finner meg kone (er pessimist) Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Er vell å være plettfri (strøkent rulleblad), vise at du kan være en far og to evigheter med regler og diverse.. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 God økonomi, tror jeg? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Stine: Kommer vel an på hvordan du definerer god økonomi. Er ikke viktig med svært god økonomi, så lenge den er stabil (fast inntekt...). Trenger ikke være rik. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 studerer for bachlor i okonomi na, og skal muligens ha 5 arig master i jus etterpa (om jeg greier det). Hakke noe pa rullebladet, og har atestasjoner fra politiet (faktisk)....er jeg veldig usikker da? (er nyskjerrig pa dette) Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 jeg tror det viktigste er å ha en kone. ettersom homofile par ikke får adoptere barn med dagens regler, tviler jeg på at aleneforeldre får lov. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 nja, vi har hatt den diskusjonen for. Jeg tror vi kom frem til at samfunnet ikke er klare for homofil adopsjon. Personlig kunne jeg ikke se problemet, men noen "fanatikere" var sa sikre pa mobbiing osv at det var galskap Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) jeg snakker ikke om hvorvidt homofile bør få adoptere eller ikke. det får de ikke i norge i dag. poenget mitt var at siden homofil adopsjon ikke er lov, er neppe situasjonen noe bedre stilt for aleneforeldre...det hadde isåfall vært veldig unaturlig. men jeg vet ikke sikkert hva loven sier om det.. edit: her er hva adopsjon.com sier om ensliges muligheter for å adoptere barn (hvis det var det du ville); "Enslig: Adopsjonsloven inneholder ingen bestemmelser om forbud mot at enslige får adoptere. Det har imidlertid vært ført en restriktiv praksis ut fra den oppfatning at det gir barn større trygghet å ha to foreldre. Departementet fastholder at adopsjonsbevilling bare bør gis til enslig adopsjonssøker hvis det er etablert en spesiell tilknytning til barnet, f.eks. gjennom slektskap, fosterbarnsforhold e.l. Unntak kan også gjøres hvis søkeren har spesielle ressurser i forhold til barn." Endret 28. desember 2005 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 altsa ikke helt umulig, men morkt asj...far neppe kone Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 www.fosterhjem.no uansett, det blir straks lettere vis du for en til på laget. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Stine: Kommer vel an på hvordan du definerer god økonomi. Er ikke viktig med svært god økonomi, så lenge den er stabil (fast inntekt...). Trenger ikke være rik. Ja, men den må være relativt god. 31-åringen får ikke være fosterfar siden han er enslig og har dårlig økonomi. Tok farskapstest - mistet omsorgsrett Lenke til kommentar
GA Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hvorfor er du så sikker på å ikke få kone? Du er tross alt bare 19(skal ikke si så mye, er ikke mye eldre selv), og har livet foran deg... Man må ikke gi opp så tidlig når det gjelder damer, plutselig så "regner" det damer rundt deg... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 ekke det...bare sliter med a vare litt for negativ til tider. altsa tror jeg alt er morkere enn det egentlig er. Men har forbedret meg spurte mest for a se hva som krevdes om en det en gang ble et alternativ Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Tok farskapstest - mistet omsorgsrett 5348033[/snapback] Den historien der var trist... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Så de etterlyste fosterforeldrehjem i en avis i dag. Der krevde de at minst en voksen i familien ikke hadde lønnet arbeid. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Enslige skal få adoptere Hvem kan adoptere? Enslige søkere Håper dette er til hjelp Er litt usikker på om du snakker om å bli en "forsterfamilie", eller å adoptere. Er vel en liten forksjell på de to "praksisene". Endret 28. desember 2005 av Dotten Lenke til kommentar
Seether Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Man får kun adoptere norske barn om barnets biologiske foreldre har gitt opp alle rettigheter til barnet. Dette fordi man helst vil gjenforene barn med deres biologiske foreldre osv.. Endret 29. desember 2005 av Seether Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Så lenge vi holder Valgjerd & co borte fra makten så vil det nok være et greit faktum at enslige kan adoptere innen 5-10 år vil jeg tippe.. Endret 29. desember 2005 av Blacki Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Så lenge vi holder Valgjerd & co borte fra makten så vil det nok være et greit faktum at enslige kan adoptere innen 5-10 år vil jeg tippe.. 5351376[/snapback] Adopsjonsloven har ikke noe forbud mot at enslige får adoptere. Det har imidlertid vært ført en streng praksis ut fra den oppfatning at det gir barn større trygghet å ha to foreldre. Det er lov i dag, og jeg kjenner indirekte folk som har gjort det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå