Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Redusert internetthastighet etter krasj

Anbefalte innlegg

Hovedkortet mitt konka i går ettermiddag, måtte sette inn et gmlt. MSI-kort med en Sempron 2600 på. Det jeg opplevde i ettertid var at internetthastigheten min gikk rett til bunns. Har 4mb fra Tele2 og har hele tiden ligget bra an med hastighet, men etter hovedkortbyttet opplever jeg at speedometertester viser at jeg ligger på 400-600 kbits/s i nedlasting. Opplasting går som vanlig , her ligger jeg på 410-430 kbits/s og det er som det skal være.

Hva kan det være som tøvler til nedlastingshastigheten. Har ikke gjort noen endringer i oppsettet på maskina, annet enn å lagt til drivere til nettverkskortet. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er integrert på hovedkortet, VIA chipset og 10/100/1000 nettverkskort.

Men tror ikke det har noe å si, hadde det samme på det kortet som døde også, bare at det var et Asus 754 kort.

Det som er pussig er at det må ha noe med byttet av kort å gjøre, fordi det er kun min maskin som er berørt. De andre 4 maskinene pluss min bærbare fungerer helt greit. 3800-3950 i nedlastingshastighet, så det er lokalisert til denne maskina . :hmm:

Lenke til kommentar
Er integrert på hovedkortet, VIA chipset og 10/100/1000 nettverkskort.

Men tror ikke det har noe å si, hadde det samme på det kortet som døde også, bare at det var et Asus 754 kort.

Det som er pussig er at det må ha noe med byttet av kort å gjøre, fordi det er kun min maskin som er berørt. De andre 4 maskinene pluss min bærbare fungerer helt greit. 3800-3950 i nedlastingshastighet, så det er lokalisert til denne maskina .   :hmm:

5347484[/snapback]

det er vel ikke et program i bakgrunnen som laster ned eller har du testet med alle maskinene i drift sammtidig?

Hvis du slår av de andre maskinene på netverket samt kobler de i fra, er det da like dårlig?

Du har instalert win på nytt? og driver osv, lag på lag med driver er fy fy og kan kanskje være feilen

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar

Ikke noe bakgrunnsprogram, er sikker på det. Har testet med alle de andre maskinene frakoblet. Kun min maskin på nett, hjelper ikke det spøtt. Har også vært nøye med å avinstallere lydkort- og nettverksdrivere fra det originale hovedkortet. Har dog ikke reinstallert windows, men mente ikke det var nødvendig, begge hovedkortene er via-baserte og det eneste som skiller dem er lyd og nettverkskortdriverne. Har som sagt avinstallert begge deler fra det gamle kortet.

Helt pussig, i går kveld etter byttet hadde jeg ca 160 kbits/s i nedlasting. I dag når jeg opp i mellom 4-600. Har også testet med brannmuren avslått og det gjør ingen forskjell.

Skjønner ikke at det skal være noe i oppsettet heller, har ikke rørt det. Står helt standard med motta ip-adresse og motta dns. Har også prøvd med å legge inn dns manuelt - ingen forskjell. Fast ip-adresse - ingen forskjell. :(

Oppsettet er en Thompson 510 i bridge-modus, så en 3Com switch, som jeg kobler direkte til med kabel, på 3Com´en har jeg hektet (med kabel) en Medion trådløs ruter, her har jeg den bærebare samt 2 andre maskiner koblet opp trådløst og 2 maskiner koblet til direkte med kabel. Alle fungerer helt greit, har testet en og en og alle har normal nedlastingshastighet. Det er kun hos meg at det svikter, og det er kun på nedlasting. Uthastigheten min er helt normal ?

Endret av persistent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...