Schnickaschnicka Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Har et dilemma. skal kjope prossessor og skjermkort, og fant ut at jeg faar et pov gtx og en 3700+ for 6000, mens jeg faar en 4000+ og et pov gt for samme pris. Hva skal jeg gaa for? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 hvor mye ram skal du ha?`hva skal du bruke pcn til? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 X2 3800+ og 7800GT = 2800kr + 2800kr = 5600kr neida tuller (vel egentlig ikke, det er den kombinasjonen jeg har ) Vil si at begge top end produktene er litt lite vits. Ytelsesøkningen fra 3700+ til 4000+ er vel ikke værd 1000++ kr? Når den er på noen fattige prosent? samme gjelder vel GT->GTX... Men hvis jeg må velge mellom de to tror jeg jeg hadde valgt utifra om du har planer om å oppgradere senere, eller sitte på dette oppsettet leeenge. Har du planer om å holde maskinen noenlunde oppdatert på gfx fronten de neste 1-2 årene hadde jeg gått for GT kombinasjonen. Skal du derimot ikke oppgradere på 2-3år etter dette ville jeg valgt GTX... Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 vil ikke oppgradere. skal ha 2 gig crucial ballistix tracer pc4000 ram. saa det er bedre aa velge 3700 og gtx? det blir ikke flaskehals da? vil kjope bra med en gang da jeg ikke vil bruke penger etterhvert paa aa oppgradere. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ja, ta 3700+ og GTX. Med mye aa/af så får du utnyttet kortet mer enn nok. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hvis du ikke har tenkt å oppgradere på en stund så burde du kjøpe deg X2. De nyeste driverne til nVidia og ATI utnytter dem, og gjør at du får bedre ytelse enn med vanlig singlecore. Sitter selv med 3700+, og hvis jeg hadde kjøpt CPU i dag, så hadde jeg kjøpt meg en X2. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 hvorfor hadde du kjopt en x2? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 hvorfor hadde du kjopt en x2? 5347603[/snapback] Kanskje du finner det ut om du leser gjennom posten hans en gang til? De nyeste driverne til nVidia og ATI utnytter dem, og gjør at du får bedre ytelse enn med vanlig singlecore. En X2 har 2 kjerner, om du ikke hva klar over det Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 husk bare å installer amd sin driver til x2'n.. da funker den bedre Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 ok, jeg trudde det var bare den ene kjernen i prosessoren som funka jeg siden ingen spill stotter x2 ennaa, unntatt bf2. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 hehe.. bf2 støtter ikke dualcore det heller. men det fungerer. er en del spill som fungerer i dualcore. Men det første spillet som faktisk er laget for dualcore er vel quake 4. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Som sagt, det er driveren til skjermkortet som utnytter dualcore, og ikke spillet. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 saa den prossessoren er aa anbefale? isaafall kjoper jeg x2 3800 og xfx 7800gtx. blir det bra da. det blir ikke noen flaskehals da vel? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 saa den prossessoren er aa anbefale? isaafall kjoper jeg x2 3800 og xfx 7800gtx. blir det bra da. det blir ikke noen flaskehals da vel? 5348144[/snapback] Det blir en meget bra kombinasjon! Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Som sagt, det er driveren til skjermkortet som utnytter dualcore, og ikke spillet. 5347732[/snapback] Er ikke bare driveren det kommer an på nei, det har også veldig mye å si om spillet er laget og optimalisert for Dual-Core. Quake IV har en del optimaliseringer, derfor ser vi at Quake IV er best på dual-core CPU'er. Elder Scrolls IV: Oblivion vil også være optimalisert for Dual-Core i stor grad etter som hva jeg forstår av feedbacken fra developers på elderscrolls-forumet. Det må programmeres på en litt annen måte for å utnytte to kjerner, i forhold til en, uten at jeg er ekspert på DET området... eller så mange andre Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Men på de spillene det ikke er skrevet koder for 2 kjerner så vil den driveren sammen med dualcore gi bedre ytelse.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) driveren vil gi bedre ytelse med dual core, samme faen om spillet er optimalisert for dual core eller ikke, det er snakk om at DRIVEREN er optimalisert for dual core. hvis spillet også er optimalisert for dual core vil du bare få enda bedre ytelse... x1 driver og x1 spill = "standard ytelse" X2 driver + 1x spill = litt bedre ytelse p.g.a. grafikkdriveren får utnytte dual core X1 driver og x2 spill = bedre ytelse p.g.a. spillet utnytter dual core. x2 driver og x2 spill = bedre ytelse+ litt til...fordi både driver og spill utnytter den ekstra kjerna Endret 30. desember 2005 av MrLee Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) ... Og så leser vi *litt* til av det jeg skrev... omtrent her: "Er ikke bare driveren det kommer an på nei, det har også veldig mye å si om spillet er laget og optimalisert for Dual-Core" I ny versjon, som er lettere å lese: "Er ikke bare driveren det kommer an på nei, det har også veldig mye å si om spillet er laget og optimalisert for Dual-Core" Sånnja... og legg merke til at her kommenterte jeg at noen mente at det var driveren og ikke spillet som måtte være optimalisert. Ja, jeg har IKKE sagt at det IKKE HJALP å optimalisere driveren. Jeg bare nevte at det ikke bare er driveren. Endret 30. desember 2005 av KriFos Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 den posten var mest ment på ManagHead, men ok Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 den posten var mest ment på ManagHead, men ok 5360102[/snapback] Ja, ok kanskje, men det var da vel innlysende? (det du skrev, som jeg ikke tok med). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå