Gå til innhold

gt og 4000+ eller gtx og 3700+?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X2 3800+ og 7800GT :p = 2800kr + 2800kr = 5600kr

neida tuller (vel egentlig ikke, det er den kombinasjonen jeg har :p )

Vil si at begge top end produktene er litt lite vits. Ytelsesøkningen fra 3700+ til 4000+ er vel ikke værd 1000++ kr? Når den er på noen fattige prosent? samme gjelder vel GT->GTX...

Men hvis jeg må velge mellom de to tror jeg jeg hadde valgt utifra om du har planer om å oppgradere senere, eller sitte på dette oppsettet leeenge. Har du planer om å holde maskinen noenlunde oppdatert på gfx fronten de neste 1-2 årene hadde jeg gått for GT kombinasjonen. Skal du derimot ikke oppgradere på 2-3år etter dette ville jeg valgt GTX...

Lenke til kommentar
Som sagt, det er driveren til skjermkortet som utnytter dualcore, og ikke spillet.

5347732[/snapback]

Er ikke bare driveren det kommer an på nei, det har også veldig mye å si om spillet er laget og optimalisert for Dual-Core.

Quake IV har en del optimaliseringer, derfor ser vi at Quake IV er best på dual-core CPU'er.

Elder Scrolls IV: Oblivion vil også være optimalisert for Dual-Core i stor grad etter som hva jeg forstår av feedbacken fra developers på elderscrolls-forumet.

Det må programmeres på en litt annen måte for å utnytte to kjerner, i forhold til en, uten at jeg er ekspert på DET området... eller så mange andre :p

Lenke til kommentar

driveren vil gi bedre ytelse med dual core, samme faen om spillet er optimalisert for dual core eller ikke, det er snakk om at DRIVEREN er optimalisert for dual core.

hvis spillet også er optimalisert for dual core vil du bare få enda bedre ytelse...

x1 driver og x1 spill = "standard ytelse"

X2 driver + 1x spill = litt bedre ytelse p.g.a. grafikkdriveren får utnytte dual core

X1 driver og x2 spill = bedre ytelse p.g.a. spillet utnytter dual core.

x2 driver og x2 spill = bedre ytelse+ litt til...fordi både driver og spill utnytter den ekstra kjerna

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

... Og så leser vi *litt* til av det jeg skrev... omtrent her:

"Er ikke bare driveren det kommer an på nei, det har også veldig mye å si om spillet er laget og optimalisert for Dual-Core"

I ny versjon, som er lettere å lese:

"Er ikke bare driveren det kommer an på nei, det har også veldig mye å si om spillet er laget og optimalisert for Dual-Core"

Sånnja... og legg merke til at her kommenterte jeg at noen mente at det var driveren og ikke spillet som måtte være optimalisert.

Ja, jeg har IKKE sagt at det IKKE HJALP å optimalisere driveren. Jeg bare nevte at det ikke bare er driveren.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...