Clerion Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Har fått brev om sesjon nå og skal på møte/prøve/vettaf... den 10. Januar. Er ikke akkurat ute etter 1 år med slit og h% så hvor er det morsomst/daffest å tjene? Hvor tjente dere? Endret 28. desember 2005 av johanol Lenke til kommentar
2ern Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Din definisjon på "morsomt" kjenner ikke jeg, men kan prøve å gi et nogenlunde fornuftig svar. Førstegangstjenesten starter med en rekruttskole på snaut 2 mnd, der får du opplæring i militære disipliner, sanitet/førstehjelp, fysisk fostring osv. Rekrutten er vel det stedet som passer best med skrekkhistoriene du har hørt om militæret, her er det utallige inspeksjoner av vask, sengestrekk og skaporden. Rekruttskolen er vel mer el mindre lik uansett hvilken forsvarsgren du havner i (hæren, garden, luftforsvaret el. marinen) På rekrutten søker du deg til neste tjenestested, og her finnes det utallige muligheter. Alt fra leir/vedlikeholdstjeneste til marinejeger. Poenget er at du har relativt liten mulighet til å påvirke tjenesten din på sesjon, det eneste du kan er å søke deg til en våpengren. Så, hvis du f.eks er interessert i å havne på et fartøy, søk marinen. Vil du kjøre tanks, søk hæren. Husk at det du søker ikke nødvendigvis har noe å si, jeg søkte hæren eller luftforsvaret, men havnet i marinen... Jeg avtjener nå verneplikten min på et sambandssenter i Oslo, og trives helt greit her. Har en grei turnusordning, lite stress og jeg slipper å være ute i kulda. Ser allikevel frem til en feltøvelse i Januar/Februar samt feltøvelsen til sommeren. Så, det du bør gjøre er å lese mer på www.mil.no og så kan du finne ut hva som interesserer deg mest. Eller, du kan håpe på å ikke bli kalt inn, som flesteparten faktisk ikke blir.. Heldige jævler. Endret 28. desember 2005 av Erik-Tor Lenke til kommentar
sim Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ikke tro alt du leser på www.mil.no. Mye av det er så virkelighetsfjernt som det går an å få det! Lenke til kommentar
2ern Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ikke tro alt du leser på www.mil.no. Mye av det er så virkelighetsfjernt som det går an å få det! 5348222[/snapback] Second that, propaganda som kan få selveste Goebbels til å vri seg av begeistring i sin grav. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 www.dimme.cjb.net Det er morsomst å tjene i friheten. Ikke noe militær eller siviltjeneste. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hva om man vil inn da og ikke blir innkalt? =P Trenger litt disiplin føler jeg. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hold deg unna indre Troms. Ørlandet, Værnes, Madla, Håkonsværn, Kjevik, Akershus osv er koselige steder. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hva om man vil inn da og ikke blir innkalt? =P Trenger litt disiplin føler jeg. 5352394[/snapback] Da ringer du Vernepliktsverket og trygler om en plass . Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Hva om man vil inn da og ikke blir innkalt? =P Trenger litt disiplin føler jeg. 5352394[/snapback] Da ringer du Vernepliktsverket og trygler om en plass . 5352418[/snapback] Behøver ikke trygle engang, kommer sikkert og henter deg hvis du spør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå