Gå til innhold

prosjekt: K6-2-450 @ ???

Maztermin

Anbefalte innlegg

har et "lite" prosjekt på gang, har tenkt å klokke min gamle sliter (en AMD k6-2 450) til det meste som den praktisk kan tåle.

noen som har gode ideer til KJØLING?

har tengt å bruke vann, men har også lurt litt på ideen å ribbe et gammelt kjøleskap å bruke delene.:grin:

noen som har ideer og tips til settings og andre erfaringer med overklokking av k6?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden bruke tid og i verstefall penger på en så utgått og lite klokkevillig cpu ?

Addtronics ET6896A 340w psu

4stk 80x25mm vifter

Asus A7V Kt133A Raid

T-bird 1400@1620Mhz Idle:42C

Alpha PAL 8045 m. Papst 80x24mm 3700rpm

768Mb ram 133@135Mhz CL3@CL2

Asus GF3 Ti200 Deluxe tv-out/video-in

GPU:175/400 @ 244/520

[ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2001-12-11 06:46 ]

Lenke til kommentar

Det kan jo være en grei måte å teste vannkjølings utstyret på en gammel data å se ossen den oppfører seg med det, det gjør jo i så fall ikke noe om den går i stykker. Jeg skal gjøre akkurat med min gamle K6 2 450. Skal kjøle den ned med vann og en 156w peltier, just for fun. Fikk den opp til 496MHz med en vanlig vifte fra 3dfxcool. Burde vel gjøre en del mere en det. Kjøleskaps tingen burde funke bra det. Da du kan bruke den på framtidige dataer, sitter litt å lurer på om jeg nesten må bruke 2stk 156w pelter ved siden av hverandre hvis jeg skal klare å kjøle ned XP 1500 til ønsket temp med voltmodding osv... Med kjøleskaps tingen det blir snakket om her på forumet får du vel kapasitet til å kjøle ned chipset, ram, skjermkort og prossesor. Det blir vel billigere en å holde på med peltier også...

Lenke til kommentar

blackie: jeg så at du hadde pressa en k6-450 til 496Mhz. i den forbindelse lurer jeg på hvilke settings du brukte, jeg har rota litt med settingsene, men fikk veldig mye "gidder ikke" mentalitet fra pc'n.

noen som har en ide om hva som kan ha gjordt det?

(rota ikke med spenningen)

kjølinga som jeg trykte nedpå (som en midlertidig løsning) er ei vifte med ribbe som kommer fra en P3 (type slot 1, som har fått litt behandling med vinkelsliper for å passe) bruker arctic silver mellom den og prosessoren.

alt som kan være til hjelp under arbeidet med å tyne all kraft utav den gamle "dingsen" er HØYT verdsatt.

"kjøleskap ribbinga" er forresten i full gang, den game hybelfrysern er nå uten frys :lol:

kommer tilbake til den delen av prosjektet når det er ferdig tilpassa kassa.

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke noe særlig til settingsen, da jeg bare gikk etter MHz og 3dmark ytelse. Det mest optimale som jeg kom fram til var 124*4 ifølge 3dmark 2000. Hadde ikke tilgang til internett derfor ikke OK.no så biosen blei ikke finjustert. Kommer tilbake til finjustering det når jeg får tid og lyst til å sette opp systemet igjen, blir etter nyttår en gang tror jeg.

Lenke til kommentar

Er ikke meningen med overklokking oprinnelig å få mest ut av den maskinvaren man har?

Jeg har selv aldir giddi å bruke penger på Swiftech kjølere osv, da det tilsvarer prisen på en ny CPU, som da er garantert stabil på samme hastighet?

Vel, jeg har en K6-2 350MHz @ 420MHz. Får den ikke høyere med standardkjøling.. Men jeg vil bare ha den stabil, den kjører som Win2K-Filserver.

(man må vel ikke ha en porche for å prøve hvor fort kjerra går?) :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Stratos på 2001-12-22 17:39 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

:sad: min "elskede K6-2-450 avgikk ved døden i går kveld, og vil bli dypt savnet. :sad:

gode gamle "argagon" døde etter å ha kjørt stabilt på 600Mhz i 2 uker, som offer for et ubønnhørlig voldsomt blodtørstig lyn.

(stakkar pc'n min)

vil bli dypt savnet etter nesten 2 års trofast tjeneste.

(snufs)

Lenke til kommentar

Min Amd k6 2 450 har også lidd av med døden etter et plutselig innfall om at det kansje går ann å ta av det som ser ut som et lokk på cpu, det var og er et lokk, prosessoren ser nesten ut som en TB uten den, men i all hu og hast med å dra av denne med en sløv kniv og masse kraft uten oppvarming eller nedkjøling, knakk den i hendene på meg. Det var litt kjip etter som jeg akkurat har knertet en xp så da satt jeg der og sitter der fortsatt helt uten data. Må låne min bror sin en lusen celly 1.2Ghz (snile). Så nå blir det det som står i min signatur som er framtiden.

Lenke til kommentar

surt når pc'n møter man' med ljåen.

gikk i går til en "liten" anskaffelse av nye deler.

chieftech dragon (svart)

XP-1600+

MSI K7N420-pro HK.

512 ram.

og 60 gig extra disk

et totalt handlagilde hos komplett på nesten 7000 kr, svei godt på konton det:D

og siden det bare var ei svær ribbe på chips'en så satte eg ei coolermaste vifte fra en 486 som eg har liggende på ribbene til chips'en (for sikkerhets skyld):D litt ekstra luft skader ikke:D

noen her som har ett lite tips til GOD kjøleribbe for XP'n? mewd globaLWIN vifta som eg fekk med så ligger tempen på rundt 50-60 grader, det er litt varmt etter min smak, vannblokka til K&'en passer ikke så vannkjøliug driter eg i for øyeblikket.

OC. er uaktuelt (for the time being)

gidder ikke låse opp prosessoren.

tips taes imot med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...