Gå til innhold

xbox live ranking?

BigMomma

Anbefalte innlegg

Har nettopp koblet opp min xbox 360 på live med spillene pdz og pgr3. Har hørt så voldsomt mye om det flotte rankingssystemet til zboz360, men ble veldig skuffet.

Er det kun disse poengene i archievment som øker rangeringen din på zboz live?

Er det ikke slik at du får bedre rang jo bedre du spiller på live?. Finner ikke denne statestiken noen plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det kun disse poengene i archievment som øker rangeringen din på zboz live?

5347216[/snapback]

Langt i fra. Det er jo rankinglister for alt tenkelig (og utenkelig) i PGR3 for eksempel.

Hver eneste bane. Hver eneste bil. Din totalranking på verdensbasis når det gjelder onlinespilling mot andre +++++++

Sistnevnte oppsummeres jo forøvrig hver gang du har spilt career-modus live. Selv ligger jeg på rundt 14.000-plass totalt sett og har vel ikke noen bedre plassering enn rundt 1000 på min beste rundetid på noen bane.

Jeg tror du må bla deg litt mer rundt i menyene - er du koblet til live så rankes jo hvert eneste løp etter at du har kjørt det for eksempel - også for singleplayer/career-modusen. At du ikke har sett dette synes jeg er litt merkelig hvis du da ikke klikker frenetisk på knappen for å gå videre uten å lese noe hver gang du har kjørt da...

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Forstår det alikevell ikke helt. Står din plass i den og den ligaen. Finner ikke hvordan jeg ligger an i verden.

Hver liga består av 1000 personer. På den store 'oversiktsskjermen' du får etter hvert (Live)-løp og før du velger type løp så scroller det på skrå øverst hvilken plassering det tilsvarer. Plass 577 i liga 15 tilsvarer plass nummer 14.577 på verdensbasis f.eks. Litt dumt at de har gjort det sånn; vært enklere om ligaen tilsvarte 'tusentallet' og at liga en da begynte fra plass 1000 og oppover med en 'eliteliga' som ikke hadde noe tall for de som var blant de 1000 beste :)

Men jeg er helt enig i at dette (og en del annet for de som ikke kjenner PGR-serien fra før - som f.eks. at man kan laste ned ghosts/replay for alle de raskeste på enhver bane og lignende for å se hvordan de kjører) er ganske så mangelfullt forklart i det altfor lille heftet som er med. Litt synd, for det er ekstremt mye data/statistikk/lister som ligger bak, bare man er klar over hvordan det hentes frem.

Scrolleteksten øverst på denne skjermen viser plasseringen din (crappy bilde tatt med mobilen min...) på verdensbasis:

post-88076-1135806920_thumb.jpg

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Forstår det alikevell ikke helt. Står din plass i den og den ligaen. Finner ikke hvordan jeg ligger an i verden.

Hver liga består av 1000 personer. På den store 'oversiktsskjermen' du får etter hvert (Live)-løp og før du velger type løp så scroller det på skrå øverst hvilken plassering det tilsvarer. Plass 577 i liga 15 tilsvarer plass nummer 14.577 på verdensbasis f.eks. Litt dumt at de har gjort det sånn; vært enklere om ligaen tilsvarte 'tusentallet' og at liga en da begynte fra plass 1000 og oppover med en 'eliteliga' som ikke hadde noe tall for de som var blant de 1000 beste :)

Men jeg er helt enig i at dette (og en del annet for de som ikke kjenner PGR-serien fra før - som f.eks. at man kan laste ned ghosts/replay for alle de raskeste på enhver bane og lignende for å se hvordan de kjører) er ganske så mangelfullt forklart i det altfor lille heftet som er med. Litt synd, for det er ekstremt mye data/statistikk/lister som ligger bak, bare man er klar over hvordan det hentes frem.

Scrolleteksten øverst på denne skjermen viser plasseringen din (crappy bilde tatt med mobilen min...) på verdensbasis:

5350151[/snapback]

Ett lite spørsmål litt OT... Hvordan henter du frem replays og ghosts slik du kan se hvordan de beste har kjørt på de forskjellige banene?

Lenke til kommentar
Ett lite spørsmål litt OT... Hvordan henter du frem replays og ghosts slik du kan se hvordan de beste har kjørt på de forskjellige banene?

5350836[/snapback]

Se under Gotham Career -> Leaderboards for den virkelig stooore oversikten med replays av de 10 beste på samtlige baner/challenges i hele spillet :) Her kan du også se tidene som dine venner (og du - og alle andre som er på Live) har på de samme banene.

Du har også en mulighet på Playtime -> Race against the clock -> Race World's best, og sikkert flere andre steder også. Sjekk alltid hva som står øverst på siden når det gjelder knapper og hva de gjør i forbindelse med ulike oversikter/valg. Mange som ikke vet at man kan sortere biler etter pris/ytelse/klasse o.l. når man skal kjøpe/velge fra garasjen blant annet.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...