Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av deler :) (Vannkjøling)


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Tenkte å investere noen kroner i et vannkjølings sett. Har et liggende, men det er gammelt og utbrukt :innocent:

 

Så det jeg lurer på om noen av dere kan anbefale meg noe bra og hva bør jeg se etter når jeg handler deler. Leste at peltier er en bra ting for. eks.

 

Har lest i guidene å sånt, men ønsker klare meninger fra dere erfarne vannkjølere her på forumet :)

 

Trenger en bra pumpe, radiator, vanntank osv.. å hva slanger er anbefalt :)

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
klare meninger fra dere erfarne vannkjølere her på forumet :)

5347137[/snapback]

 

Skal ikke si jeg er erfaren, jeg har nemlig aldri hatt det. Det var først for en ukes tid siden at jeg begynte å inntresere meg for dette. Igår bestilt jeg mitt :D

 

Anyway, jeg gikk for et Waterchill sett. Det har fått gode kritikker, så det burde være vært det ^^. Det var ett komplett CPU sett, så la jeg på GPU og chipsett block ved siden av. Det kom vel rett i underkant av 2000,-

 

I alle fall så fant jeg ut at dette var ett godt alternativ, så du burde kanskje titte litt på dem du og. Jeg foreslår www.shg.no De hadde Waterchill ganske billig i forhold til andre butikker.

 

Når det gjelder slange så fant jeg også ut at silikonslanger var gode, dette fordi de ikke er stive, og da fester over 1/2" fester, selv om slangen er 3/8". Bare pass på at du ikke får knekk på dem, da kan du for få problemer.

 

Sikkert noe av dette som er feil, da beklager jeg dette, men som sagt så er jeg ganske ny innen dette, jeg gleder meg bare til settet mitt kommer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hadde tenkt å velge meg ut en bra radiator!

 

Hva mere dere om:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265

 

eller:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC31015&mcat=14s265

 

 

skal bruke litt penger, så vil da først ha noe som er bra! Syns di ovenfor virket bra, men som sagt.. er ny innen feltet :D

5422815[/snapback]

 

Waterchill har sett med 12x12Cm, 12x24Cm og 12x 36Cm radiatorer.

Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...