Gå til innhold

Støysvakt skjermkort til 20" lcd og spilling

sberg43

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å sette sammen en ny maskin. Har fra før en P3 933 Mhz og et geforce 2 mx kort til min store lcd skjerm noe som er veldig tregt. Regner med å kjøpe en prosessor rundt 3 Ghz, men det som gir meg størst problemer er å velge skjermkort.

Primært så ønsker jeg et skjermkort som fungerer greit for vanlig windows-bruk til min store skjerm men også til spilling av nye spill som jeg har liggende (quake 4, call of duty 2 etc).

I tillegg så ønsker jeg et støysvakt kort, tidligere har jeg kunne kjørt vifteløst men kjenner overhode ikke til støynivået av dagens moderne kort. Fant ingen vifteløse geforce 6800 kort. Vil et kort som dette holde? ASUS Extreme N6600 Silencer/TD/256M, https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=30194

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei på deg.

Det finnes flere kort som er helt lydløs eller veldig støysvake som er kraftige nok.

Mere ditt budsjett som legger grensen tenker jeg...

Et som jeg har fått anbefalt er Sapphire Radeon X800 GTO 256 MB Ultimate som er vifteløst.

Ligger vel på rundt 1700.- Tror shg.no er blant de rimeligste på dette kortet.

Ellers får du jo mange forskjellige utgaver med en stor viftekjøler montert slik som f.eks. dette:

http://www.databutikken.com/no/default.php...d=HTPCX1600PICE

Disse variantene lager ikke mye støy.

Så du får finne et prisnivå å legge deg på, og finne ut om du vil ha det helt stille eller nesten ;-)

Nettulf

Lenke til kommentar

Takk til dere som har svart foreløpig. Jeg burde selvfølgelig ha sagt noe om pris. I utgangspunktet regnet jeg kanskje med å måtte strekke meg til 1000-1500 men visste ikke hvor realistisk det var så 2000 er muligens absolutt øvre grense.

Syns kortet fra Hightech basert på Radeon X1600 virket mest interessant. skal kunne kjøres på under 20 db i følge produsenten og prisen er ganske grei så jeg prøver muligens den.

Lenke til kommentar

Hei.

Du må bare være klar over at X800GTO yter vel noe bedre enn X1600.

Hvor stor forskjell det er vet jeg ikke, men det er gjerne noen andre som kan svare på det.

Blir forvirret av alle disse typebetegnelsene, ikke sånn at høyere tall nødvendigvis er bedre lengre....

MVH Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...