Seifenblase Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg er forsåvidt enig med Simen1. Jeg tror heller ikke CD forsvinner med det første selv om andre (bedre) formater dukker opp. Selv om CD er en gammel teknologi (tenker på musikk) så vil jeg si at den er helt kurrant med tanke på lydkvalitet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) CD. CD er langt i fra dø, ta en titt i musikk butikkene. Hva finner du mest av der? DVD Audio er fortsatt en kuriositet og den store massen ønsker ikke å bytte ut hjemmestereo og bilstereo med DVD enheter. Når det gjelder data er det fortsatt slik at servere som regel default levers med cdrom og ikke dvdrom. I tillegg er arbeidsstasjoner som regel levert med cdrom. Merkelig nok kanskje men slik er det fortsatt i disse markedene. Bærbare har blitt noe mer fremtidsrettet og har lenge vært levert standard med kombi cdrw/dvdrom og nå som regel dvd brenner. Selv bruker jeg CD mye i jobb pga. ovennevnte, kan ikke ta sjangsen på at en DVD vil kunne leses(sjelden den gjør det). Det samme gjelder USB pins, mye utstyr har kun USB 1.1 og da er CD kjappere. Og jeg bruker CD til alt som har med musikk å gjøre både på stueanlegg og i bilen. Blue-Ray/HD-DVD. Jeg tror Blue-Ray kommer til å bli HDTV plate formatet. Filmbransjen har allerede lenge omfavnet denne standarden pga. gode kopibeskyttelses funksjoner. At denne standarden blir noen hit på PC har jeg ingen tro på, den er for dyr å produsere og har mange andre hindre som ikke er spesielt egnet for PC markedet. Men jeg har stor tro på at dette vil bli standarden for HDTV plater. Samt at PS3 vil leveres med Blue-Ray noe jeg tror er av samme årsak som filmbransjen. Film og konsoll med andre ord. HD-DVD vil nok heller bli det som evt. erstatter DVD på PC markedet. Den er billigere, krever mindre omlegging i produksjonsanlegg og er mye mer brukervennlig. Altså mer egnet for PC markedet. Hvor mye vi vil ha bruk for HD-DVD i PC markedet gjenstår å se, men jeg mener å ha lest at man allerede nå på forskningsstadiet kan lage plater opptil 1TB, og da begynner dette å bli meget interessant som eks. offline backupmedium i hjemme markedet. Endret 30. desember 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
WinFS Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 CD er dø. Ferdig med saken 5355121[/snapback] ja jeg er enig med deg.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) CD er dø. Ferdig med saken5355121[/snapback] Så gøy! Kan ikke du ta og sende meg CD-samlinga di? Jeg liker litt retro-stuff og har til og med LP'er i min eie. Jeg betaler porto. CD-samlinga kan jo ikke være verd en krone lengre siden den er død. Send meg gjerne en mail når blueray lanseres og DVD-samlinga di dør. Jeg betaler gjerne porto for den også. </sarkasme> Endret 30. desember 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 CD er dø. Ferdig med saken 5355121[/snapback] ja jeg er enig med deg.. 5356070[/snapback] Kan du utdype dette litt er du snill? Cd lever i beste velgående! Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hvis Blue-Ray og HD-DVD blir noe slikt som DETTE, synes jeg at begge deler er like uaktuelt. 5347696[/snapback] "Deretter kreves det nye nøkler hver 3. måned. Om du unnlater å laste ned disse, vil du ikke kunne spille av filmene du har kjøpt." Urk, for noe dritt! Last ned oppdatering hver 3dje måned eller så virker ikke blueRay. Håper ikke HD DVD har samme problem... Nei, brukervennligheten til Sony er idiotisk. Uansett, hvis man virkelig vil kan man "grabbe" hver frame fra filmen og komprimere bildene +lyd omigjen. Veldig tidkrevende, men funker. Så hvorfor Sony har laget så forbaskett mange "begrensninger" kan man jo bare lure på. (for de som ikke forstod, er metoden over nesten det samme som å ta backup av filmen ved å ta foto/video av monitoren) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå