Gå til innhold

Problemer med å spille av SVCD filmer..

steinih

Anbefalte innlegg

Hei :smile:

Har problemer med å spille av SVCD filmer! Har testa det både i PowerDVD, DIVXplayer, WMplayer og BSplayer, men ingen av dem funker! Den eneste av de spillerne som i det hele tatt åpner DAT fila er PowerDVD, men bildet blir nesten bare helt grønt over hele og lyden er hakkete og umulig å tyde.. De andre apillerne nekter som dagt å spille av i det hele tatt! Har foresten testa å installere en mpeg2 codec oxo, men hjelper ikke. Forøvrig har jeg oxo innstallert den nyeste Nimo powerpack oxo..

Noen som har tips?

Og ps! jeg har søkt op forumet og fant ikke noe som dreide seg om det samme problemet..

/steinih :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal WinDVD fungere bedre enn PowerDVD? De bruker jo den samme codecen.. Uansett så fungerer det ikke.. Kan heller ikke brenne fila da den er for stor for det. Og skulle det ha noe å si om det leses fra disk eller cd da? Tror ikke det..

Flere tips?

Lenke til kommentar

Er det ingen som vet hva som er grunen til at jeg ikke får spilt av DAT-fila i SVCD formatet? Jævlig kjipt da jeg har lasta ned en del filmer som jeg har trodd har vært korupte og dermed sletta dem. Men syns det har blitt litt for mange filer til at det kan være mulig nå!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Prøv å "mounte" svcd-fila i f.eks daemon tools. Da slipper du i alle fall å brenne den :smile: Aner ikke om dette funker, har ikke prøvd det selv. Men det er vel verdt et forsøk ?

[ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-11-22 08:08 ]

Lenke til kommentar

Jeeg har testet en hel haug av decodere, kanskje det er det som har blitt problemet. Jeg husker ved sist installasjon av WinXP så fungerte SVCD, men etter ett kræsj og en reinst. så blir det som jeg beskrev ovenfor. Jge skal prøve med Elcard når jeg kommer hjem så skal jeg komme med en tibakemelding om det funket eller ikke. Takk for hjelpen alle sammen.

Lenke til kommentar

Hei.

Skjønner ikke hvordan du har fått en .dat - fil?

Jeg har hentet mange svcd-filmer fra nettet og samtlige har kommet i en .bin - fil (med tilhørende beskrivende .cue - fil slik at man kan brenne dem i cdrwin, nero e.l.). Mulig at du må bruke et program for å konvertere .dat - filene til et annet format (Ev. 'autorisere' et nytt svcd - image). Er ikke helt sikker.

Jeg pleier alltid å mounte disse bin-filene (som flere har nevnt her) i daemon-tools, og deretter spille filmen av i powerdvd eller lignende programmer for å sjekke kvalitet, at lyden er i sync o.l. Deretter er det bare å brenne i vei.

Har også ofte rippet bin-filen i f.eks. vcdEasy slik at jeg får en mpeg - fil og deretter brukt denne mpeg-filen til å autorisere et nytt bin-image i samme program (anbefaler vcdEasy). Grunnen til at jeg har gjort dette er at min stasjonære dvd-spiller flere ganger har hatt problemer med å spille av svcd'er som jeg har brent direkte ut. Svcd'er som jeg har rippet og deretter laget nytt image av har den ikke hatt noen problemer med.

Lenke til kommentar

Jeg testet ut med elecard mpeg2 codec, pakket ut bin filen med WinImage, og prøvde å spille av mpeg filen, men fikk det samme igjen, grønn skjerm og skrapete lyd. Men så testet jeg å kun åpne bin filen i mediaplayer, fikk da ett spørsmål om at mediaplayer ikke kjente igjen filen, men jeg valgte å fortsette. Og da gikk alt i orden, filmene var ikke lenger grønne og lyden var bra...

Men jeg lurer på en ting til, jeg har en Sony CRX-160e cd brenner og jeg klarer ikkeå få den til å brenne 90min cd'r. Er det noen som har klart det? Hvis ikke noen som vet om en brenner som kan brenne opp til 99 min cd'r?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...