Gå til innhold

Verdt å bytte skjermkort?

jazid2000

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter i dag på en pc med P3 750 Xeon prosessor og 256 RDRAM Rambus. Skjermkortet jeg har er et Matrox G400, 32mb. Ikke så nytt med andre ord.

Spørsmålet mitt er om jeg har mye åhente på et nytt skjermkort, eller om maskinen min begynner å bli "gammel" uansett.

Og i så fall, hvilke kort anbefales i prisklassen opp til 1500?

Har kikket på GeForce kort, men er lite kjent i kortjungelen...

Håper noen kan hjelpe.

-tormod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Sitter med en p3500mhz og testa et G400 kort jeg lånte. Hadde egentlig ATI Rage 128.

Jeg kjøpte meg et G3 ti200 kort på tilbud hos komplett, klarer å kjøre en del spill jeg ikke klarte før nå. Skal også nevne at jeg gikk opp et par tusen 3dmarks.

uansett, les anbefalingene til hw.no, ellers vil jeg anbefale ti200 (hvis du får det til ca. 800kr.) eller et radeon 8500LE kort

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-07 01:42, jazid2000 skrev:

Hei

. Skjermkortet jeg har er et Matrox G400, 32mb. Ikke så nytt med andre ord.

-tormod

Jeg tviler du er noen gamer, og stiller heller andre ting forann.

Siden du har hatt ett g400, som jeg også hadde en gang i tiden. Jeg ble vertfall skuffet over tv-ut til gf kortet mitt.

Jeg kommer til å kjøp ett radeon8500 kort. De kryper under 1000 lappen i LE versjon

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-07 01:59, jazid2000 skrev:

Så det er et bra kjøp, da?

Men tilbake til det jeg også lurte på:

Maskinen min er vel ikke for gammel til å ha utbyte av et nytt skjermkort i den kategorien vi snakker om her?

-t.

Kommer helt an på hvilke spill du skal spille. I spill der det skjer en hel masse samtidig, så vil nok CPUen din sinke deg en del, men veldig mange spill vil også være helt spillbare på den specen du har.

(Det å i det heletatt ha RDRAM på PIII, derimot.... :wink: )

-KJ

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg ATI Radeon 8500LE 64M DVI som de selger hos Pcmax til 990,-. Dette er også hw.no's anbefaling. Med dette kortet får de bra 2d og bra 3d til en hyggelig pris. Ikke kjøp Gainward hvis de er opptatt av 2d i høy oppløsning.

Med hilsen,

Knotten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...