TQfflus Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Jeg tok en støytest på pc`en min jeg stoppet hver vifte og slo på en og en det jeg kom fram til at hovedkortviften var den som bråkte mest. jeg vil nå bytte den spørsmålet er bare hvilken ? Abit KN8, nForce4, Socket-939, Viften som skal byttes: takker for alle svar og anbefalinger Endret 28. desember 2005 av kriss99 Lenke til kommentar
Patz Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Det kan hende at denne passer: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27259 Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Bruker den Zalman-kjøleren Patz linker til her, ble litt sjokket at temp ble lavere med den enn med aktiv kjøling.. Kongeprodukt så gå for den.. Lenke til kommentar
TQfflus Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 er dere sikker på at den passer til hk da ? takker for svar Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Dette står hos Zalman: "Compatible Northbridge Chipsets 1. ZM-NB47J is compatible with all Northbridge chipsets that do not have a built-in graphics core. 2. Northbridge chipsets with built-in graphics core are compatible ONLY IF the following conditions are met. 1) The Northbridge chipset MUST be located between the CPU socket and AGP (or PCle) slot. 2) The CPU cooler must be one of the Recommended CPU Coolers mentioned above." Har sett nøye på bilde av HK ditt og er sikker på at det vil passe så lenge det ikke blir brukt en CPU-kjøler av enorm størrelse.. Hvilken kjøler bruker du? Lenke til kommentar
spadefil Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Bruker den Zalman-kjøleren Patz linker til her, ble litt sjokket at temp ble lavere med den enn med aktiv kjøling..Kongeprodukt så gå for den.. 5346710[/snapback] Har MSI K8N Diamond med denne kjøleren. Kjøleren er så varm at jeg bare såvidt klarer å holde hånden bortpå den. Jeg har 2 80mm vifter i front og 2 bak så dette skulle ikke være problemet heller. Vurderer nå å finne en bedre kjøler. Lenke til kommentar
TQfflus Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Dette står hos Zalman:"Compatible Northbridge Chipsets 1. ZM-NB47J is compatible with all Northbridge chipsets that do not have a built-in graphics core. 2. Northbridge chipsets with built-in graphics core are compatible ONLY IF the following conditions are met. 1) The Northbridge chipset MUST be located between the CPU socket and AGP (or PCle) slot. 2) The CPU cooler must be one of the Recommended CPU Coolers mentioned above." Har sett nøye på bilde av HK ditt og er sikker på at det vil passe så lenge det ikke blir brukt en CPU-kjøler av enorm størrelse.. Hvilken kjøler bruker du? 5347692[/snapback] har nok fortsatt boxed vifta men vurderer og bytte den samtidig som hk vifta Lenke til kommentar
TQfflus Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Bruker den Zalman-kjøleren Patz linker til her, ble litt sjokket at temp ble lavere med den enn med aktiv kjøling..Kongeprodukt så gå for den.. 5346710[/snapback] Har MSI K8N Diamond med denne kjøleren. Kjøleren er så varm at jeg bare såvidt klarer å holde hånden bortpå den. Jeg har 2 80mm vifter i front og 2 bak så dette skulle ikke være problemet heller. Vurderer nå å finne en bedre kjøler. 5347725[/snapback] har du noen anbefalinger siden denne tydelighvis ikke duger? betaler heller noen kroner ekstra istedendor varmt hk Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Bruker den Zalman-kjøleren Patz linker til her, ble litt sjokket at temp ble lavere med den enn med aktiv kjøling..Kongeprodukt så gå for den.. 5346710[/snapback] Har MSI K8N Diamond med denne kjøleren. Kjøleren er så varm at jeg bare såvidt klarer å holde hånden bortpå den. Jeg har 2 80mm vifter i front og 2 bak så dette skulle ikke være problemet heller. Vurderer nå å finne en bedre kjøler. 5347725[/snapback] Høres rart ut, ikke mange jeg har hørt om som har opplevd problemer med den.. Edit: Er jo bare til å prøve og hvis det blir for varmt skaffe denne. Eller lignende.. Endret 28. desember 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
TQfflus Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) spadefil hva er temperaturen på pc`en din ? min ligger jevnt på 30C og på spilling fra 35C til max 40C Tror Zalman ZM-NB47J kjøleren holder da?? Endret 28. desember 2005 av kriss99 Lenke til kommentar
spadefil Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) spadefil hva er temperaturen på pc`en din ? min ligger jevnt på 30C og på spilling fra 35C til max 40C Tror Zalman ZM-NB47J kjøleren holder da?? 5347795[/snapback] Hardiskene ligger på 25-27 grader. CPU: Stabilt 30-33 grader uansett hva jeg holder på med. Kabinett: Rundt 30 grader. Nesten alltid 1 grad under CPU-temp. Har nå limt en liten vifte oppå Zalman-kjøleren. Får se om dette hjelper, viss ikke tror jeg at jeg bruker garanti og får en ny orginal chipsevifte. Andre anbefalinger har jeg dessverre ikke da jeg har lite erfaring med dette. Denne fra Zalman er den eneste jeg har prøvd bortsett fra orginale og jeg synes det er for varmt. Rett før jeg brenner meg etter 3 timer idle. Endret 28. desember 2005 av spadefil Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Jeg har 28 grader idle på mitt HK med zalman kjøleren.. Edit: kom på jeg hadde nettopp tatt bilde under load også, hos meg under load holder HK 32 grader. Endret 28. desember 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
spadefil Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg har 28 grader idle på mitt HK med zalman kjøleren.. Edit: kom på jeg hadde nettopp tatt bilde under load også, hos meg under load holder HK 32 grader. 5348029[/snapback] Hmm. Mener du at Zalman-kjøleren er 28/32 grader? Eller temperaturen i kabinettet? Synes det høres meget rart ut siden Zalman-kjøleren min sikkert er nesten 60 grader. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Det er temp som blir målt på selve HK ja, ikke i kabinettet. Du må nok ha gjort noe alvorlig galt under montering eller så klokker du noe sykt.. Endret 28. desember 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
spadefil Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Det er temp som blir målt på selve HK ja, ikke i kabinettet.Du må nok ha gjort noe alvorlig galt under montering eller så klokker du noe sykt.. 5348052[/snapback] Den temperaturen er vel den samme som i kabinettet? Akkurat nå har jeg: HK: 27 grader. CPU: 27 grader. Og jeg brenner meg nesten på Zalman-kjøleren. Jeg klokker ikke i det heletatt, det er luft som beveger seg rundt kjøleren og jeg skjønner ikke hvordan kjøleren skal bli så varm viss jeg har montert feil. Har hatt på et tynt lag med kjølepasta og festet den skikkelig og sjekket at det er god kontakt med chipsetoverflaten. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Kabinettet har en annen (lavere) temperatur igjen, skjønner ikke at det skal bli så varmt hos deg, hos meg fungerer kjøleren 100% og alt jeg har på for tiden av kjøling er en 120mm Mist vifte bak (pluss 2 vifter i PSU).. Lenke til kommentar
spadefil Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Har nå limt denne: Spire oppå Zalman-kjøleren. Resultat: Før var det rett før jeg brente meg, nå er kjøleren litt varmere enn fingertuppene mine Jeg laget en annen tråd her på forumet også om hvor varm chipset kan bli, der påstod en at denne Zalman-kjøleren ble litt for dårlig for min chipset. Ble nesten litt mye offtopic nå men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå