Dimitrij Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Red House Painters er et av minefavorittband, og har for det meste vokal og gitarer. Lenke til kommentar
embark Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Du kan jo også sjekke ut 'Damnation' av Opeth. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Den har jo både trommer, melotron, elgitar og mye annet.. men hvis du er ute etter roolig rock/prog så er platen PERFEKT. Lenke til kommentar
GaboonViper Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Har lenge vært fan av både live materialet til tenacious d og gitarkameratene og lurer derfor på om det er noen grupper/artister som driver med denne type musikk? Trenger for all del ikke være moromusikk men jeg tenker på musikk der du har en eller flere personer som fyller hele lydspekteret med bare stemme og akustisk gitar, gjerne tostemtpartier og slikt... ja dere skjønner tegninga... Ville vært udugelig takknemlig for alle svar som måtte dukke opp i denne sjangeren jeg egentlig ikke vet hva jeg skal kalle en gang:P Takk på forhånd, Kristoffer "H" Edit: Legger til at Artister som Johnny Cash og Bob Dylan alerede er på iPoden bare om noen skulle tenke i de baner med en gang... 5346450[/snapback] Må nevne at eg også er en stor fan av Tenacious D, og at det er en sang som kommer fram når jeg tenker på vokal + akkustisk gitar. Det er "3 doors down" med den *akustiske* versjonen av "here without you". Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 hmm, har sjekket igjennom en del av artistene her n å og det virker ikke helt som dere skjønner hvordan musikken jeg faktisk er ute etter... jeg er nemlig ikke ute etter nydelige vakre pusesanger med akustisk gitar men jeg er ute etter sanger som inneholder kun akustiske gitarer og vokal, eventuelt småinstrumenter som munnspill og greier.. nevner artister som: Tenacious D live unplugged Gitarkameratene live og unplugged Bob Dylan Neil Young Nirvana unplugged som dere kanskje skjønner om dere hører på noen av disse artistene er at jeg er ute etter akustiske sanger med trøkk i... ikke slike übervakre saker... legger dette i første post også... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Ah, da så... Agalloch er et band som har trykk som bare det i sangene sine og omtrent alltid bruker akustisk gitar. Og trøkk har de nok av! Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Alice In Chains Unplugged Endret 3. januar 2006 av Undertow Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Nils Lofgren, Keith dont gå to Toronto(live) 5354551[/snapback] Hele Acoustic Live albumet til Lofgren er absolutt å anbefale om du liker akustisk musikk. Albumet er vanskelig å få tak i her i landet, men cdbaby.com har det på lager. Har handlet endel fra cdbaby.com selv, har bare positive erfaringer. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Skaff deg Deftones - B-Sides and Rarities. Er noen vanvittig gode akkustiske versjoner av Digital Bath, Change (In The House Of Flies), Teenager og Be Quiet And Drive (Far Away) der. De låtene er verdt pengene alene, imo. ^^ Lenke til kommentar
nesta_bobo Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 dream theater - the silent man Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Joni Mitchell Anne Grete Preus Joan Armatrading Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Har du tenkt på Dave Matthews? Du kan om så finne akkompagnert av Tim reynolds. Hør sangen "Seek up" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå