kristoffer1989 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Har lenge vært fan av både live materialet til tenacious d og gitarkameratene og lurer derfor på om det er noen grupper/artister som driver med denne type musikk? Trenger for all del ikke være moromusikk men jeg tenker på musikk der du har en eller flere personer som fyller hele lydspekteret med bare stemme og akustisk gitar, gjerne tostemtpartier og slikt... ja dere skjønner tegninga... Ville vært udugelig takknemlig for alle svar som måtte dukke opp i denne sjangeren jeg egentlig ikke vet hva jeg skal kalle en gang:P Takk på forhånd, Kristoffer "H" Edit: Legger til at Artister som Johnny Cash og Bob Dylan alerede er på iPoden bare om noen skulle tenke i de baner med en gang... Edit2: hmm, har sjekket igjennom en del av artistene her n å og det virker ikke helt som dere skjønner hvordan musikken jeg faktisk er ute etter... jeg er nemlig ikke ute etter nydelige vakre pusesanger med akustisk gitar men jeg er ute etter sanger som inneholder kun akustiske gitarer og vokal, eventuelt småinstrumenter som munnspill og greier.. nevner artister som: Tenacious D live unplugged Gitarkameratene live og unplugged Bob Dylan Neil Young Nirvana unplugged som dere kanskje skjønner om dere hører på noen av disse artistene er at jeg er ute etter akustiske sanger med trøkk i... ikke slike übervakre saker... Endret 2. januar 2006 av kristoffer1989 Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ulver - Kveldssanger kan du jo sjekke ut, er muligens litt sær musikk for deg, men jeg elsker det. Er ikke noe vits i og sjekke ut Ulver etter samme type musikk, men hvis du liker black metal, elektronika og folke metal kan du sjekke ut resten også. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Big Bang har mange fine akustiske sanger.. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ulver - Kveldssanger har mye fint, ja! Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Kings of Convenience er nok ditt band Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Emiliana Torrini Nydelig musikk med akustisk gitar og vokal. Her er hjemmesiden hennes: http://www.emilianatorrini.com/ Kan laste ned musikkvideo her: http://www.sanctuarynewmedia.com/roughtrad...rrini_ws_hi.wmv Ellers så vil jeg anbefale sangen System of a Down - Roulette. Den har akustiske gitarer, vokaler og en cello i bakgrunnen. Eneseste sangen av denne typen fra SoaD, men den er fin-fin. Endret 28. desember 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Ulver - Kveldssanger synd at det bare er Bergtatt og Kveldsanger som er noe da det var helt genialt Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) noen forslag; radiohead - true love waits og exit music ari hest - they're on to me (pussig navn, men sangen er fin) akustiske versjoner av sanger som f eks foo fighters - everlong og times like these. john lennon - working class hero bright eyes - lua (hvis du liker indie) må også nevne neutral milk hotel - in the aeroplane over the sea enkelte artister har egne "unplugged"-album...f eks nirvana, eric clapton, alice in chains, the cure, bryan adams, REM, smashing pumpkins etc etc Endret 28. desember 2005 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Vil anbefale: Incubus - Mexico Finch - Frail Er to veldig fine akkustiske sanger.. etter min mening ihvertfall Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Du kan jo sjekke ut Balypticon. De sangene jeg har hørt, er vertfall akustiske og fine:) Enkelte opeth sanger; benighted, closure og sikkert en god del mer. Led zeppelin? stairway to heaven? Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Eva Cassidy burde vært midt i blinken. Sjekk ut liveplaten "Live At Blues Alley" En av de vakreste platene som er noen gang er gitt ut. Akustisk og verdens fineste stemme. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Du kan jo sjekke ut Balypticon. De sangene jeg har hørt, er vertfall akustiske og fine:) Enkelte opeth sanger; benighted, closure og sikkert en god del mer. Isolation Years, Atonement, To Bid You Farewell to mention some Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Beatles - Blackbird Kommer nok på flere utover dagen Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Townes Van Zandt Nick Drake Sjekk også ut den siste skiva til Thåström, Skebokvarnsv. 209, en fantastisk bra skive Endret 29. desember 2005 av Undertow Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Simon & Garfunkel Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Anbefaler deg å kjøpe Incubus - Morning View Sessions som er en herlig DVD som inneholder et par fantastiske akustiske ballader. Selges på Play.com for £6.99. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Tror Ani Difranco stort sett bruker akustisk gitar. Lenke til kommentar
Sweedish Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Forsåvidt alle band med litt respekt for seg selv har gitt ut èn eller flere akustiske sanger, men skal du ha en som kun synger akustisk så kan du sjekke ut Dashboard Confessionals, (truur jeg skreiv det riktig) emo da vettu Noen andre nydelige akustiske sanger: Mindy Smith - one moment more Ben Harper - Sexual Healing (live acoustic) Oasis - Wonderwall (Acoustic) [kanskje litt klisjè] Punk Goes Acoustic - Taking Back Sunday - Cute Without the E Against Me - We Did It All For Don sistnevnte har forøvrig flere akustiske sanger. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Johnny Cash (noe av det) Edit Piaf Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Nils Lofgren, Keith dont gå to Toronto(live) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå