Gå til innhold

Brummelyd pga. TV-ut, nvidia geforce 6800

johj

Anbefalte innlegg

Jeg poster dette her da jeg er usikker på hva dette egentlig skyldes og ikke fikk noen svar i min forrige post under "Skjermkort og TV-kort".

Jeg har problemer med sterk brumming fra lydkortet når jeg plugger inn videokabelen fra TVen til tv-utgangen på mitt Nvidia GeForce 6800 grafikkort. Jeg får samme lyd hvis jeg berører kabinettet med lyd-jacken som når den er plugget i lydkortet. Med en gang jeg tar ut tv-kabelen, opphører brummingen. Om TVen er skrudd av eller på har ingen ting å si. Jeg har testet med to forskjellige TVer, med samme resultat. Jeg har testet med en annen PC med tv-ut, der jeg ikke får brummingen.

Noen som har opplevd noe lignende? Hva kan det skyldes? Jordfeil e.l.?

Takk for svar,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får samme lyd hvis jeg berører kabinettet med lyd-jacken som når den er plugget i lydkortet. Med en gang jeg tar ut tv-kabelen, opphører brummingen.

er ikke brumme lyden fra Harddisken(e) a? ;)

Jepp. Harddiskene. Helt klart. Mhm.

Harddisker brummer de også, men ikke på den måten. Eller, mine harddisker brummer ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det er antagelig jordsløyfe. Sjekk om det forsvinner når du tar ut antennekabelen i TV.

I såfall trenger du en galvanisk skille. http://webshop.pct-scandinavia.com/storefr...de7fb896944c7c0

5351848[/snapback]

JA! Når jeg tar ut antennekabelen i TVen forsvinner lyden fullstendig! Tusen takk! Du aner ikke hvor lenge jeg har slitt med dette! :D

Skaffer meg et slikt galvanisk skille så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Opplevde samme problemet som du har for lenge siden.

Det som var da at pcen var kobla til jordet stikkontakt, mens tven naturlig nok ikkje var det. Tilfeldigvis så kobla eg pcen til ein stikkontakt som ikkje var jorda og vips, problemet var vekk.

Men sikkert ikkje dumt med galvanisk skille.

Lenke til kommentar
Opplevde samme problemet som du har for lenge siden.

Det som var da at pcen var kobla til jordet stikkontakt, mens tven naturlig nok ikkje var det. Tilfeldigvis så kobla eg pcen til ein stikkontakt som ikkje var jorda og vips, problemet var vekk.

Men sikkert ikkje dumt med galvanisk skille.

5352812[/snapback]

Skjønner, dumt at jeg ikke tilfeldigvis tok ut tv-kabelen for å teste :p

Er vel rimelig lurt at PCen er koblet til jord, i tilfelle overspenninger...

Uansett, noen som vet om noen butikker i Oslo (sentrum?) der jeg kan få kjøpt et galvanisk skille?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...