Gå til innhold

Cd-brenner brenner ikke fort nok

ViperGTS

Anbefalte innlegg

Min nye cd-brenner ASUS 48x16x48 brenner veldig ustabilt på maks hastighet. Bufferene i Nero hopper frem og tilbake. Har brukt flere forskjellig cd-er(48x), men det skjer uansett. Først når jeg setter brenne-hastigheten til 16x brennes det stabilt.

brenneren står på secondary slave.Vil det hjelp å sette den til master?harddiskene på primary master og slave

Data: 800mhz 512mb sdram 80 gb+10 gb

Kan dataen være for treg?Det virker kanskje som om dataen har problemer med å levere data til brenneren..

Er det noen innstillinger i os(win 2000) jeg kan gjøre om slik at den brenner raskere?

Takk for alle forslag eller løsninger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-07 00:55, ViperGTS skrev:

brenneren står på secondary slave.Vil det hjelp å sette den til master?harddiskene på primary master og slave

Prøv å sett brenneren alene på en kabel som master. Så hardisken på primary master kabelen.

Maskinen din holder i lange bananer

Lenke til kommentar

Hvis bufferen i Nero hopper frem og tilbake, og du ikke får en feilbrent cd, hvorfor bry seg om bufferen da? :smile:

Du har vel en form for buffer-underrun på brenneren?

Hvor lenge bruker du på å brenne en 48x cd (700mb)??

Hvis du bruker i underkant av 3.5 minutt så er ikke brenneren treg.

At cdbrenneren står som slave og en evt. dvd spiller som master på samme idekabel har vel ingenting å si så lenge de ikke blir brukt samtidig.

[rettet et par skriveleifer]

[ Denne Melding var redigert av: borstad på 2002-09-07 01:30 ]

Lenke til kommentar

Det var DMA,tenkte ikke på det...

Nå brennes cd'ene stabilt på 48x. Det tok 2 min og 50 sekunder å brenne 700 mb med mp3.

Det stod i testen til hardware.no at denne brenneren var kresen på cd'er. Det er ikke min mening...har kjøpt 40x platinum cd-er og de brenner jeg på 48x. Andre cd-r jeg har prøvd f.eks smartbuy,vivastar brennes også på den hastigheten de er sertifisert for.Genial brenner!(noe annet enn 4x8 mitsumi jeg hadde før...uten rw)

Takker for hjelpen forresten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...