Gå til innhold

Bør fyrverkeri forbys?

Bør fyrverkeri forbys?  

372 stemmer

1. 1. Bør fyrverkeri forbys?

• Ja
      33
    • Nei
      221
    • Vet ikke
      12
    • Kun tillatt organisert av autoriserte fagfolk
      106

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Om staten betaler for oppskytning av fyrverkeri eller om de betaler for å lappe sammen folk på legevakten er nå virkelig akkurat det samme :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar med litt statistikk som var i papirutgaven av nevnte artikkel.

Fra nyttårsaften 2000 og fram til i dag har 741 blitt skadet og en person drept av fyrverkeri i Norge. Dette er altså registrerte skader der vedkommende har måttet oppsøke lege.

Antall skadde per år:

00-01: 105

01-02: 128

02-03: 88

03-04: 149

04-05: 119 + 1 drept

05-06: 153

Her skades vi:

23,38% Hodet

21,11% Øyne

32,25% Hånd

22,25% Andre skader

I 29,5% av tilfellene er det personer under 15 som skades.

I tillegg var det 38 brannskadde bygninger etter fjorårets feiringer.

Endret av Sneakerholic
Lenke til kommentar

Etter det som eg ser så der det ikkje så gale.

Antall skadde per år:

Vist du ser så kommer det ikkje til å bli så mangen skader i år :!:

For å være litt seriøs,

Da vil sei at ein trdjedel av dei som vart skada i fjor/år var under 15år. Under 18 år er det sikkert 50-50...

Ken er det som gjer dette tul ungene sine? Naive forelder som trur at dei ikkje kommer til å skade seg? Eg fekk sjølv ikkje lov til å så mykje tenne ei lunta før eg var 18...

Til dere som er under 18 år. Har dere lyst til at det ikkje skal vere lov til å fyre opp raketter når dere er kan kjøpe raketter? Dere som er under 18 dropp rakettene og la dei sotore karane som veit korleis dette skal gjerast få gjera da.

Lenke til kommentar
Etter det som eg ser så der det ikkje så gale.

Antall skadde per år:

Vist du ser så kommer det ikkje til å bli så mangen skader i år :!:

For å være litt seriøs,

Da vil sei at ein trdjedel av dei som vart skada i fjor/år var under 15år. Under 18 år er det sikkert 50-50...

Ken er det som gjer dette tul ungene sine? Naive forelder som trur at dei ikkje kommer til å skade seg? Eg fekk sjølv ikkje lov til å så mykje tenne ei lunta før eg var 18...

Til dere som er under 18 år. Har dere lyst til at det ikkje skal vere lov til å fyre opp raketter når dere er kan kjøpe raketter? Dere som er under 18 dropp rakettene og la dei sotore karane som veit korleis dette skal gjerast få gjera da.

7596199[/snapback]

Jeg elsker deg.

Lenke til kommentar

Får håpe det blir frobud mot fyrverkeri fra neste år av, det er desverre alfor mange som ikke vet hva de gjør og tror de er verdensmestre og hvem er det som må betale for dem om ikke staten.

Nei forby dette så har vi et problem mindre.

Lenke til kommentar

7596199[/snapback]

Ifølge din matematikk/logikk er 50 % av de som skades store karer som burde vite hvordan det gjøres :nei: (og kanske enda flere til, da dette bare er et svært grovt overslag)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...