Gå til innhold

Bør fyrverkeri forbys?

Bør fyrverkeri forbys?  

372 stemmer

1. 1. Bør fyrverkeri forbys?

• Ja
      33
    • Nei
      221
    • Vet ikke
      12
    • Kun tillatt organisert av autoriserte fagfolk
      106

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, jeg vil gjerne ha fyrverkeri og synes det er generelt gøy med ting som smeller, men satt i sammenheng med alle negative ting som oppstår med dagens regler mener jeg absolutt noe bør gjøres. I verste fall bør fyrverkeri totalforbys og det er et svært lite offer å ofre sin personlige moro i 10min. for at noen personer ikke skal få ødelagt resten av livet sitt. Men det aller beste er selvsagt kun profesjonell bruk av fyrverkeri som nevnt flere ganger. Det er en vinn-vinn situasjon i mine øyne.

Lenke til kommentar
jeg svarer ikke på undersøkelsen før jeg får alternativet: ja, men kun organisert av fagfolk

7554109[/snapback]

Jeg har sendt en rapportering og etterlyst det, men ingenting har skjedd. Sender igjen nå.

7554187[/snapback]

haha konge. da var den kommet opp, men ble kanskje litt teit når så mange har stemt!

Lenke til kommentar

Fyrverkeri er en stor del av nyttårsaften, iallefall for de minste. Fordi at noen idioter skader seg sjøl ved å skyte en svær rakett på noen andre i fylla, synes jeg ikke skal så og si spolere en artig aften for mange. Fyrverkeri FØR nyttårsaften derimot, kan godt være forbudt for min del. Ser ikke vitsen, og mange har lyst på ro og fred i jula og romjula. Det er som noen sier lengre oppi her at det er ansvar for sine egne handlinger. Et fåtall skal ikke ødelegge for alle andre.

Lenke til kommentar
Fyrverkeri er en stor del av nyttårsaften, iallefall for de minste. Fordi at noen idioter skader seg sjøl ved å skyte en svær rakett på noen andre i fylla, synes jeg ikke skal så og si spolere en artig aften for mange. Fyrverkeri FØR nyttårsaften derimot, kan godt være forbudt for min del. Ser ikke vitsen, og mange har lyst på ro og fred i jula og romjula. Det er som noen sier lengre oppi her at det er ansvar for sine egne handlinger.  Et fåtall skal ikke ødelegge for alle andre.

7557615[/snapback]

Jeg enig. Og hvis man skal forby fyrverkeri, hvorfor ikke forby tobakk eller noe annet? Tobakk har mange flere dødsfall både i prosent og antall.

Lenke til kommentar
Fyrverkeri er en stor del av nyttårsaften, iallefall for de minste. Fordi at noen idioter skader seg sjøl ved å skyte en svær rakett på noen andre i fylla, synes jeg ikke skal så og si spolere en artig aften for mange. Fyrverkeri FØR nyttårsaften derimot, kan godt være forbudt for min del. Ser ikke vitsen, og mange har lyst på ro og fred i jula og romjula. Det er som noen sier lengre oppi her at det er ansvar for sine egne handlinger.  Et fåtall skal ikke ødelegge for alle andre.

7557615[/snapback]

Jeg enig. Og hvis man skal forby fyrverkeri, hvorfor ikke forby tobakk eller noe annet? Tobakk har mange flere dødsfall både i prosent og antall.

7559051[/snapback]

Dette har ingenting med saken å gjøre! Er så dritt lei av slike barnslig utalelser... :roll:

**

Litt dumt å nullstille pollen når man ikke får stemt ja!

Lenke til kommentar

Må si jeg støtter Signatur her.

Kan jo ikke forby alt heller. Alt i livet kan koste liv i uhell, og selv om det er unødvendig så må man da få ha litt individuell frihet.

Men for all del, straff de som misbruker fyrverkeri strengt. Tenker spesielt på de som skyter opp raketter i fylla og slikt.

Lenke til kommentar
Dette har ingenting med saken å gjøre! Er så dritt lei av slike barnslig utalelser...  :roll:

7559105[/snapback]

Hvorfor har ikke dette noe med saken å gjøre? Tobakk tar flere liv enn fyrverki gjør, så hvorfor ikke starte fra toppen? Skal man ta det ene, må folk faen meg tåle steken, og ta det andre også.

Har du fått med deg røykeloven?

7559221[/snapback]

Ja, la oss se. Folk må gå ut av offentlig bygg for å røyke. So what, folk røyker kanskje mindre, men ikke stå her å si meg at tobakks dødstallene har blitt lavere enn fyrverkeri dødsfallene på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Dette har ingenting med saken å gjøre! Er så dritt lei av slike barnslig utalelser...   :roll:

7559105[/snapback]

Hvorfor har ikke dette noe med saken å gjøre? Tobakk tar flere liv enn fyrverki gjør, så hvorfor ikke starte fra toppen? Skal man ta det ene, må folk faen meg tåle steken, og ta det andre også.

Har du fått med deg røykeloven?

7559221[/snapback]

Ja, la oss se. Folk må gå ut av offentlig bygg for å røyke. So what, folk røyker kanskje mindre, men ikke stå her å si meg at tobakks dødstallene har blitt lavere enn fyrverkeri dødsfallene på grunn av dette.

7559726[/snapback]

Så da får enten alt være lovlig eller alt ulovlig? skønner lite av hva røyk har med dette å gjøre.. Er så elendig argumentasjon at det griner!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Fordi å overlate fyrverkeri til fagfolk ville ført til færre skader og færre nedbrente hus pga fyrverkeri? Det blir helt dustete å dra frem ting som f.eks. røyking at det tar flere liv og derfor bør man ikke forby fyrverkeri. Færre personskader og færre skader på eiendom er en bra ting uansett. Blir som å legalisere alt under mottoet; noe skal vi dø av uansett, blir helt bakvendt.

Lenke til kommentar
Uansett, hvorfor skal noen idioter ødelegge noe som er for noen høydepunktet i året. Det er en tradisjon der vi sier farvel til det gamle og hei du til det nye, man KAN rett og slett ikke fjerne dette!

7560065[/snapback]

Om det blir en kraftig forbedring dette året så kan det nok gå greit også til neste år, men om det blir slik som fjor eller tilnærmet så kan jeg nesten gi garentier på at det kommer forbud. Ikke total forbud nødvendigvis, men strenger i alle ledd.

Så dere som vil ha fyrverkeri; tenk på hva dere gjør på nyttår! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Uansett, hvorfor skal noen idioter ødelegge noe som er for noen høydepunktet i året. Det er en tradisjon der vi sier farvel til det gamle og hei du til det nye, man KAN rett og slett ikke fjerne dette!

7560065[/snapback]

Det er ikke snakk om å fjerne fyrverkeri fullstendig. De fleste er enig i at fyrverkeri hører til nyttårsaften, meg inkludert, men det betyr ikke at jeg syns at det er greit med fyrverkeri i postkasser, sandbunker og i underganger i fra den 27 des til et par uker ut i januar. Ved å arrangere organiserte oppskytninger får man både fyrverkeri og reduksjon i skader og ødeleggelser som ellers ville komme som følge av uvettig bruk.

Det er også interessant å se at en del av dem som argumenterer varmest for at det skal være lovlig med fyrverkeri er folk som ikke bruker det riktig. Det er i hvertfall, som Blacki sa, i deres egen interesse å bruke fyrverkeriet fornuftig, ettersom det er deres bruk som avgjør om det fortsatt kommer til å være lovlig eller ikke. Og i fjor oppførte folk seg som om de intenst ønsket seg et totalforbud mot fyrverkeri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...