Gå til innhold

Bør fyrverkeri forbys?


Bør fyrverkeri forbys?  

372 stemmer

  1. 1. Bør fyrverkeri forbys?

    • Ja
      33
    • Nei
      221
    • Vet ikke
      12
    • Kun tillatt organisert av autoriserte fagfolk
      106


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det blir forbudt innen den dag jeg får unger i tenåra. Blir redd når jeg tenker på all den idiotien vi fant på med den faenskapen.

 

Det er ikke uten grunn at det piper, suser og herjer i øra for å si det sånn.

 

Aldersgrensa bør i hvertfall bli hevet til 35 år. Slik som det er i dag er det veldig mange som begynner å leke seg med alkohol for første gang på en nyttårsfest tidlig på videregående. Da er man rett og slett ikke helt riktig skrudd i hodet, og man bør for all del ikke ha tilgang på eksplosiver.

Endret av clumzy
Lenke til kommentar

Jeg har en guttunge nå på ni år, og selv om jeg er bekymret over at han skal finne på alt det som vi fant på når han kommer i tenårene, så må jeg allikevel innse at jeg kan ikke håpe på en perfekt verden til han vokser opp. Jeg vil ikke forby alt som kan være skadelig. Noen ting må dem få være med og oppleve selv.

Lenke til kommentar
Jepp, forby fyrverkeri i fylla, med politi som kontrollerer forholdene.

7475601[/snapback]

Det vil ikke endre noe særlig på ting. Nyttårsfylla er rett og slett såpass utbredt, og politiet kan ikke gå hjem til alle og enhver og ta en alkotest på folk. Så et fylleforbud vil ha svært liten effekt tror jeg :(

Lenke til kommentar

Ser ut som om det går mot et forbud mot raketter, noe som er bra...

 

En arbeidsgruppe ledet av Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) går inn for et forbud mot tradisjonelle nyttårsraketter med styrepinne, melder Hamar Arbeiderblad.

 

Forbudet bør ifølge direktoratet gjelde for salg av raketter klasse II og III til privatpersoner.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1566758.ece

 

Ifølge den artiklen ble 153 personer skadet av raketter ifjord! Trodde ikke tallet var så høyt.... Da er jeg iallefall FOR at raketter skal forbys...

 

Merk at det er kun raketter, ikke bakke-fyrverkeri og fyrverkeri-baterier som foreslås forbudt...

Lenke til kommentar
Herregud jeg hater hele det forbanna venstre-prega styret vi har her i landet generelt.

 

Snart går vi alle med microchipper operert inn i hodet.

 

Vi kan vel skyte raketter opp i år?

7484003[/snapback]

 

Har ingeting med venstre eller anet parti å gjøre dette. Her er du helt på jordet..

 

Har vist om dette nå i et år. Etter som jeg jeg har med brannsikkerhet å gjøre på jobben så har jeg lest og fått høre av fagfolk som har jobbet hardt for dette. Er brann & redningsfolk, samt forsikringsbransjen som har presset hardest for å få evt. forbud.

 

Så skylde på noe politiske partier blir skudd ut i lufta!

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere i denne tråden, bør fyrverkeri være forbeholdt folk med pyroteknisk utdannelse. Vanlige folk har overhode ikke noe behov for å sende opp fyrverkeri selv.

Jeg håper at f.eks kommunen/bystyret bruker litt penger på fyrverkeri og setter oppdraget ut anbud til pyroteknikere. På den måten kan den normale mannen i gata ta et skritt tilbake og la profesjonelle ta seg av oppskytingen. Dette vil igjen føre til et mye høyere nivå/kvalitet på fyrverkeriet som sendes opp. I tillegg vil skader og uhell som følge av uvettig bruk marginaliseres.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt tidligere i denne tråden, bør fyrverkeri være forbeholdt folk med pyroteknisk utdannelse. Vanlige folk har overhode ikke noe behov for å sende opp fyrverkeri selv.

Jeg håper at f.eks kommunen/bystyret bruker litt penger på fyrverkeri og setter oppdraget ut anbud til pyroteknikere. På den måten kan den normale mannen i gata ta et skritt tilbake og la profesjonelle ta seg av oppskytingen. Dette vil igjen føre til et mye høyere nivå/kvalitet på fyrverkeriet som sendes opp. I tillegg vil skader og uhell som følge av uvettig bruk marginaliseres.

7484480[/snapback]

 

 

Idiotisk!

La nå mannen i gata få sende opp det han vil!

 

Vis dette blir forbudt, så vil det sikkert bli kjempehøye bøter som vanlig, og da blir folk enda mer uenig!

Lenke til kommentar
Idiotisk!

La nå mannen i gata få sende opp det han vil!

 

Vis dette blir forbudt, så vil det sikkert bli kjempehøye bøter som vanlig, og da blir folk enda mer uenig!

7484595[/snapback]

 

Idiotisk? Overhode ikke om du ser det fra et perspektiv ut ifra sikkerhetshensyn. Ikke alle har et "det-er-så-gøy-å-sette-fyr-på-ting-perspektiv".

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Idiotisk!

La nå mannen i gata få sende opp det han vil!

 

Vis dette blir forbudt, så vil det sikkert bli kjempehøye bøter som vanlig, og da blir folk enda mer uenig!

7484595[/snapback]

 

Idiotisk? Overhode ikke om du ser det fra et perspektiv ut ifra sikkerhetshensyn. Ikke alle har et "det-er-så-gøy-å-sette-fyr-på-ting-perspektiv".

7484614[/snapback]

 

 

Nej, men alt er jo farlig!

Skal du forby folk å kjøre mopeder, forby folk å kjøre over 50km/h, forby folk å spise usunt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...