Gå til innhold

Bør fyrverkeri forbys?


Bør fyrverkeri forbys?  

372 stemmer

  1. 1. Bør fyrverkeri forbys?

    • Ja
      33
    • Nei
      221
    • Vet ikke
      12
    • Kun tillatt organisert av autoriserte fagfolk
      106


Anbefalte innlegg

Man kan ikke sammenligne fyrverkeri med biler, mat og andre ting. Jeg kan til nød strekke meg til å godta en sammenligning mellom fyrverkeri og alkohol. Fyrverkeri har INGEN NYTTEVERDI. Slutt å være så fordømt barnslige.

 

Skal denne FANTASTISKE moroen ved å skyte opp raketter selv gå på bekostning av liv, eiendom og helse? Ja, svarer nok mange. Hvorfor? Fordi de heeelt sikkert aldri kommer til å bli skadet av det selv. Jeg håper dere får en rakett skutt inn vinduet og husene deres brenner ned. Livene deres kan jeg til nød spare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bør forbys til kommersielt salg, uten tvil.

"Profesjonelt"-fyverkeri kan godtas ved spesielle anledninger.

5410285[/snapback]

 

Men dette blir jo sikkert å ta flere liv enn rakettene i seg selv. Jeg for min del bor bare et par kilometer unna nærmeste sentrum, men tenk på de som må kjøre mange kilometer eller forsåvidt mil til nærmeste oppskytningsplass. Og det kommer sikkert til å være mange som kjører med biler stappet med fulle folk og det bråk og forstyrrelser det medfører. For ikke å snakke om all den trafikken på en tid av døgnet hvor ikke alle er opplagt til å kjøre bil engang. Hvis du ser hvor mange trafikkulykker som skjer i rushtrafikk på dagtid, tenk på den ulykkesstatistikken det ville vært natt til første januar da! For meg høres dette ut som et enda farligere scenario....

Lenke til kommentar
Man kan ikke sammenligne fyrverkeri med biler, mat og andre ting. Jeg kan til nød strekke meg til å godta en sammenligning mellom fyrverkeri og alkohol. Fyrverkeri har INGEN NYTTEVERDI. Slutt å være så fordømt barnslige.

 

Ikke for å være frekk, men du er kvinne, og kvinner har ett veldig annerledes syn på fyrverkeri enn menn. De fleste jenter/kvinner jeg kjenner liker ikke fyrverkeri, bortsett fra å se på på avstand da. Virker som du er en av dem, da blir det kanskje litt vanskelig å forstå hvorfor vi liker dette.

Tror menn generellt liker flammer, eksplosjoner og action, noe kvinner, generellt, ikke gjør.

 

Og ikke begynn å kall fyrverkeri barnslig og slikt, går fint an og diskutere saklig...

Lenke til kommentar
Det verste med nyttårsaften er vel at jeg har hund.  :hm:

Han blir helt gal av alt smellinga og poffpoffingen.

5412148[/snapback]

 

Da bør du kjøpe litt ekstra fyrverkeri og heller venne hunden din til lydene av fyrverkeri før selve nyttårsaften... det gjorde vi i år og våre to hunder som i alle år har vært redd fyrverkeri lå faktisk og sov på nyttårsaften! Hehe... Fadern brukte signalpenn med smellskudd for å gjøre sin Riesenschauservalp på 11 mnd. vant med lyden av raketter, han sto bare og holdt hunden i halsbåndet og fyrte av, og tror du ikke hunden begynner å hoppe etter skuddet og skal ta det? Hehe... :!:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Man kan ikke sammenligne fyrverkeri med biler, mat og andre ting. Jeg kan til nød strekke meg til å godta en sammenligning mellom fyrverkeri og alkohol. Fyrverkeri har INGEN NYTTEVERDI. Slutt å være så fordømt barnslige.

 

Ikke for å være frekk, men du er kvinne, og kvinner har ett veldig annerledes syn på fyrverkeri enn menn. De fleste jenter/kvinner jeg kjenner liker ikke fyrverkeri, bortsett fra å se på på avstand da. Virker som du er en av dem, da blir det kanskje litt vanskelig å forstå hvorfor vi liker dette.

Tror menn generellt liker flammer, eksplosjoner og action, noe kvinner, generellt, ikke gjør.

 

Og ikke begynn å kall fyrverkeri barnslig og slikt, går fint an og diskutere saklig...

5412029[/snapback]

 

Jeg vet at jeg har et annerledes syn på det enn sikkert mange gutter har (ja, gutter - ikke menn, for jeg ser på dette som en gutteting). Jeg liker flammer og ild, men jeg setter ikke moro foran andres helse og vel.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal dere kjøre til oppskytningstedet? Poenget er jo å se rakettene på himmelen.

5411148[/snapback]

 

 

mange vil jo faktisk se det. Tror du "Nytelsen" er like bra 20 km unna oppskytelsesstedet, som like ved? Hele verdien med å en gang stå ute å fryse forsvinner fordi himmelen er klar.

5411503[/snapback]

 

Ja. Rakettene kommer til å være mye bedre enn de lusne familiepakkene, og derfor vil du kunne se de bedre på avstand også.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal dere kjøre til oppskytningstedet? Poenget er jo å se rakettene på himmelen.

5411148[/snapback]

 

 

mange vil jo faktisk se det. Tror du "Nytelsen" er like bra 20 km unna oppskytelsesstedet, som like ved? Hele verdien med å en gang stå ute å fryse forsvinner fordi himmelen er klar.

5411503[/snapback]

 

Ja. Rakettene kommer til å være mye bedre enn de lusne familiepakkene, og derfor vil du kunne se de bedre på avstand også.

5416344[/snapback]

 

Du tror vel ikke det bare handler om å se det? Halve poenget med fyrverkeri, ja nesten hele poenget med fyrverkeri, er jo lyden, drønnet, og det og virkelig føle det i magen. Tro hva du vil, men det gjør du ikke 20km unna...

Lenke til kommentar
Hvorfor skal dere kjøre til oppskytningstedet? Poenget er jo å se rakettene på himmelen.

5411148[/snapback]

 

 

mange vil jo faktisk se det. Tror du "Nytelsen" er like bra 20 km unna oppskytelsesstedet, som like ved? Hele verdien med å en gang stå ute å fryse forsvinner fordi himmelen er klar.

5411503[/snapback]

 

Ja. Rakettene kommer til å være mye bedre enn de lusne familiepakkene, og derfor vil du kunne se de bedre på avstand også.

5416344[/snapback]

 

Du tror vel ikke det bare handler om å se det? Halve poenget med fyrverkeri, ja nesten hele poenget med fyrverkeri, er jo lyden, drønnet, og det og virkelig føle det i magen. Tro hva du vil, men det gjør du ikke 20km unna...

5416361[/snapback]

 

Ja, for at du skal ha gleden av fyrverkeriet, så må du nermest stå rett under. holder ikkje å stå 500 meter fra. og hvis mange skal samle seg på enn plass for å å ha en felles oppskytning i byer/tettbebygde strøk, så har du ingen følelse av at det er raketter du ser på. det eneste du føler er et lysglimt.

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig bare å forby hva som helst som kan skade en person, vi kan jo begynne å skrive en liste om mulige drapsvåpen :

 

*Biler.

*Båter.

*Kniver.

*Pistoler.

*Duster.

*Internet.

 

Nei, hovedproblemet er nok ikke fyrverkeriet men dustene som drikker seg fulle og finner ut at de skal ha det gøy på bekostning av andre.

 

Den eneste løsningen her er nok enda strengere lovverk for å ta dem som skader andre i fylla så folk begynner å få litt respekt for hverandre.

Lenke til kommentar
Nyttige ting:

Biler

Båter

Kniver

Internet

 

Unyttige ting:

Fyrverkeri

Pistoler

Duster

5416762[/snapback]

 

Nei, for all del, hva skal vi med fyrverkeri? Hva skal vi med frihet og ansvar?

La oss heller bare bli "roboter" for sammfunnet, som gjør jobben sin og holder seg til nyttige ting, da blir det sikkert flott og leve.

 

Unyttige, farlige ting:

Jakt

Motorsport

Kampsport

Usunn mat

Røyk

Alkohol

Våpen

Fyrverkeri

Høy musikk

Biler som går over 60 (til nød 80)

Vannsport

Hobbyfiske (type jollebåt på havet)

Stearinlys

Fallskjermhopping

and the list goes on.....

 

Tror veldig mange får ett lite kick av fyrverkeri, vet ihvertfall at jeg får det.

Men, siden det skjer skader og ulykker pga. noen stupfulle fjortiser, som koster sammfunnet mindre enn mange andre meningsløse problemer, ja da bør vi forby det.

Og samtidig ta knekken på de personene som har fyrverkeri som ett levebrød, og alle andre som har fortjeneste av nyttårsaften. For hva skal vi vel med frihet?

 

*flytte til eget land

Lenke til kommentar

Slutt med alle de ubrukelige sammenligningene! :wallbash: Det er bare EN gang i året man har anledning til å sende opp fyrverkeri, er det så farlig om det forbys? Det har ikke så stor betydning. Tror ikke jeg er alene når jeg sier at jeg vil ha anledning til å bevege meg utendørs på nyttårsaften uten å frykte horisontalt sprengstoff skutt opp av tullinger. I fjor skulle liksom salget ha vært så voldsomt; jeg synes fortsatt at det vi ble servert var en røys med random fisleraketter i hytt og pine. Selv de minste rakettene er i stand til å gjøre massiv skade hvis man har uflaks... Offentlig fyrverkeri FTW!

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Offentlig fyrverkeri FTW!

5417394[/snapback]

Fyrverkeri kan desverre ikke dukke opp av fellesskapets lomme sånn helt uten videre, så offentlig oppsending av fyrverkeri må derfor medføre skatt. Og skatt er selvsagt bare et annet ord for tyveri utført av politikere.

 

Ønsker du offentlige fyrverkerier får du selv stå for regningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...