Gå til innhold

Bør fyrverkeri forbys?


Bør fyrverkeri forbys?  

372 stemmer

  1. 1. Bør fyrverkeri forbys?

    • Ja
      33
    • Nei
      221
    • Vet ikke
      12
    • Kun tillatt organisert av autoriserte fagfolk
      106


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, denne tråden omhandler fyrverkeri, og sporer du tråden av med å blande inn alt mulig annet, kalles det "off topic" og det regnes som spam. Du burde være såpass kjent med retningslinjene at du vet hva som skjer når noen spammer.

5403565[/snapback]

ja, er kjendt med retningslinjene, men kommer med argumenter som sier at raketter og bil nermest likestilles i mine øyner. med unntak av at biler og transport utstyr, er noe samfunnet trenger.

 

Men hvis staten fjerner privatpersoner tilgang til rakteer, hva med stjerneskudd, bakkefyrverkeri ol.?

 

 

---------------------------

Vi burde vel egentlig forby alt som kan føre til skade eller død. Så la oss forby bil,alkohol,røyk,elektriske ovner,komfyrer. Ja, i det hele tatt forby å leve..

Come on, let's die together!

 

:hrm:

5406530[/snapback]

Som eg skulle sagt det sjøl, støtter deg 110%

Endret av vegis
Lenke til kommentar
ALLE vet at bil dreper, skader og ødelegger mye hvert år, men diskusjonen er om fyrverkeri, for hundreogørtiende gang. Kan dere nå slutte å blande inn alt annet som er farlig?

5406624[/snapback]

har du ikkje skjønt hvorfor folk "innkludert meg" blander inn andre farlige ting. det er for å vise det at det er teit å frata privatpersoner tilgang på fyrverkeri når det er MANGE andre ting her i ladet/verden som ødelegger mer både økonomiks og mennesker.

Lenke til kommentar

Denne tråden handler om fyrverkeri. Om man ønsker å diskutere generelt rundt forbud/reguleringer så start et eget emne rundt det.

 

Man kan gjerne mene at "fyrverkeri bør være lovlig fordi det er lovlig å kjøre bil", men denne diskusjonen handler ikke om biler, ,røyk,elektriske ovner,komfyrer m.m. Alkohol går greit, såfremt det er i sammenheng med fyrverkeri. Ikke la diskusjonen skli helt ut, er nok med Erasmus Montanus logikken nå :)

Lenke til kommentar

Dere som mener at vi bør beholde fyrverkeri av den enkle grunn at det er så mange andre ting som er like farlige: Kan vi ikke i samme slengen legalisere heroin, det er ikke mange som dør av det? Eller kanskje vi skal la alle bære håndvåpen? Deagle til konfen! Ta like gjerne vekk aldersgrensen på alkohol, den er jo bare tull.

Lenke til kommentar
Haha. Dette blir jo bare mer og mer selvmotsigende. Først påstår du at fyrverkeri er farlig pga høyt alkoholinntak, og så påstår du etterpå at det vil bli høyre alkoholinntak dersom man fjerner rakettene fordi folk vil kjede seg? Du sier jo allerede fra starten av at folk drikker uansett.

5405238[/snapback]

 

flisespikkeri. Jeg benekter ikke at folk drikker, men jeg antyder at folk som tidligere ikke drakk av hensyn til oppskyting o.l. nå tar seg til rette med mer alkohol.

Dere på den andre siden vil at fyrverkeri (alene) skal være skyld i alt. Det er ikke noe problem at de som skyter opp som regel er fulle, det er fremdeles bare fyrverkeriet det skal gjøres noe med.

 

Alkohol fører til langt mere ulykker og problemer gjennon hele året. Forby heller det  :roll:

5343182[/snapback]

 

 

enig her. Jeg ser ikke raketter osv som noe stort problem. Ulykker skjer, og med tragisk utfall, men folk kjorer som griser i trafikken, men dette er det ikke noen som roper ulv ulv om.

 

 

Alkohol er mer samfunnsfientlig enn det raketter er. Personlig liker jeg synet den 31. desember.

5347397[/snapback]

 

Joda,men om man har den holdningen at det bestandig er andre ting som er verre,så kommer en vel ingen vei med noe :hmm:

5405663[/snapback]

 

kanskje ikke, men så lenge bare noen ytterst få poster inneholder konstruktive forslag så stangerer dette. Jeg kan ikke se at hverken kommune eller stat kommer til å påta seg kostnaden ved å ordne dette neste år

Lenke til kommentar
Dere som mener at vi bør beholde fyrverkeri av den enkle grunn at det er så mange andre ting som er like farlige: Kan vi ikke i samme slengen legalisere heroin, det er ikke mange som dør av det? Eller kanskje vi skal la alle bære håndvåpen? Deagle til konfen! Ta like gjerne vekk aldersgrensen på alkohol, den er jo bare tull.

5408665[/snapback]

 

Har veldig lyst å bare skrike, men men. Det er noen enkelte ulykker 31. des, mens andre ting krever langt mer. så høyt som dere skriker over fyrverkeri så skulle en tro mange døde hvert år som følge av dette.

Hvis du mener fyrverkeri er så farlig så hadde det vært greit med tall eller statistikk som forteller noe om 31. des og kostnadene for samfunnet.

 

Er verdiene høye så kanskje jeg bytter side.

Lenke til kommentar

Nei, la staten proppe oss full av skumgummi og hjelmer, så kan vi alle sammen føle oss trygg, og samtidig miste friheten vår. Og ja, vi må jo selvfølgelig fjerne paintball, jakt, uteliv, grillfest o.l morsomme aktiviteter, for de kan jo være farlig for "darwin"-kandidater og folk rundt kandidaten, og koste sammfunnet en bitteliten brøkdel av "aksepterte" problemer som røyk og alkohol :wallbash: (fantes ikke smilie med hjelm)

 

Portforbud FTW!!

Lenke til kommentar

Verdiene er kanskje ikke så høye; personlig synes jeg det er et Guds under at det ikke har strøket med flere enn han i fjor. Poenget er: Tenk så sinnsykt kjipt det er å skulle miste synet eller en god kompis fordi en eller annen tulling fyrte av horisontale eksplosiver... Man kan jo si det er valgfritt om man vil oppholde seg ute på nyttårsaften, men hvorfor skal idiotene med krutt regjere? Skal man innføre portforbud på nyttårsaften og la de som driver med raketter seile sin egen sjø? Jeg vil ha muligheten til å bevege meg ute, jeg vil se på pent (kommunalt) fyrverkeri. Som de fleste andre sto jeg utendørs på slaget tolv nyttårsaften. Jeg var ikke direkte edru, det var ingen av de andre på festen heller. Greia er at vi ikke hadde fyrverkeri. Skulle jeg få en rakett i fleisen og miste syn/liv, har jeg bare meg selv å takke? Hvis det gikk en voldelig gærning rundt i nabolaget mitt, skulle vi satt ham bak lås og slå, eller ignorert ham fordi folk burde ha vett til å holde seg inne på grunn av ham?

Lenke til kommentar
Dere som mener at vi bør beholde fyrverkeri av den enkle grunn at det er så mange andre ting som er like farlige: Kan vi ikke i samme slengen legalisere heroin, det er ikke mange som dør av det? Eller kanskje vi skal la alle bære håndvåpen? Deagle til konfen! Ta like gjerne vekk aldersgrensen på alkohol, den er jo bare tull.

5408665[/snapback]

 

Tåpelig innlegg. Det handler ikke om at noe skal legaliseres! Det handler om fyrverkeri skal forbys eller ikke. Fyrverkeri er jo allerede ulovelig alle dager untom nyttårsaften, med mindre du har fått godkjennelse fra staten å bruke de til spesielle anledninger.

Lenke til kommentar
Dere som mener at vi bør beholde fyrverkeri av den enkle grunn at det er så mange andre ting som er like farlige: Kan vi ikke i samme slengen legalisere heroin, det er ikke mange som dør av det? Eller kanskje vi skal la alle bære håndvåpen? Deagle til konfen! Ta like gjerne vekk aldersgrensen på alkohol, den er jo bare tull.

5408665[/snapback]

 

Tåpelig innlegg. Det handler ikke om at noe skal legaliseres! Det handler om fyrverkeri skal forbys eller ikke. Fyrverkeri er jo allerede ulovelig alle dager untom nyttårsaften, med mindre du har fått godkjennelse fra staten å bruke de til spesielle anledninger.

5409590[/snapback]

Tåpelig innlegg meg i ræva. :nei: Poenget mitt var at det er like tåpelig å sammenligne den ene veien som den andre. Hvis det er legitimt å trekke paralleller til bilkjøring, alkohol etc., kan jeg godt gjøre det andre veien.

Lenke til kommentar
Dere som mener at vi bør beholde fyrverkeri av den enkle grunn at det er så mange andre ting som er like farlige: Kan vi ikke i samme slengen legalisere heroin, det er ikke mange som dør av det? Eller kanskje vi skal la alle bære håndvåpen? Deagle til konfen! Ta like gjerne vekk aldersgrensen på alkohol, den er jo bare tull.

5408665[/snapback]

 

Tåpelig innlegg. Det handler ikke om at noe skal legaliseres! Det handler om fyrverkeri skal forbys eller ikke. Fyrverkeri er jo allerede ulovelig alle dager untom nyttårsaften, med mindre du har fått godkjennelse fra staten å bruke de til spesielle anledninger.

5409590[/snapback]

Tåpelig innlegg meg i ræva. :nei: Poenget mitt var at det er like tåpelig å sammenligne den ene veien som den andre. Hvis det er legitimt å trekke paralleller til bilkjøring, alkohol etc., kan jeg godt gjøre det andre veien.

5409615[/snapback]

 

Men så var det dette vi skulle unngå, å sammenligne det med andre ting. Likevel framstilte du det som om at fyrverkeri var noe som allerede var forbudt, som er feil, og at det var spørsmål om å gjøre det lovlig, noe det er til en viss grad.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde å nesten bli truffet av raketter to ganger i år, var en fyllagjeng som sto på andre siden av veien og skjøt i alle retninger! I tillegg skjøt de en rakett i arbeidsbilen til min svigerfar, som for øvrig var lastet med dynamitt og tennere (Han jobber i anleggsbransjen). Der kunne det oppstått en farlig situasjon! Men jeg synes ABSOLUTT ikke det burde bli forbud for privatpersoner å skyte opp raketter, dette er jo noe vi i Norge har fått inn med morsmelka og de fleste gleder seg jo hvert år til å gjøre nettopp dette. Tar staten fra oss denne retten vil det kun være et eksempel på tyranni og maktmisbruk for å si det mildt.

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Fyrverkeri for privat bruk kan gjerne forbys etter min mening. Det er snakk om eksplosiver dette her og hvilke andre typer eksplosiver kan man enkelt kjøpe i daglivarebutikken?

 

Fyrverkeri i regi av det offentlige/brannvesenet/e.l., forbud for privatpersoner. Det er snakk om _én_ dag her. Og dere som sammenligner det med alt annet, det blir bare tåpelig, da alt dere har dratt frem har _nytteområder_, det brukes til noe produktivt. Fyrverkeri brukes ikke til en dritt og derfor ser jeg ikke noe problem med å forby det.

Lenke til kommentar
Fyrverkeri brukes ikke til en dritt og derfor ser jeg ikke noe problem med å forby det.

5410117[/snapback]

 

Skjønner hva du mener men da kan man jo like godt forby juleribba i samme slengen pga fedmerisiko? Er jo flere som dør av det...

5410134[/snapback]

 

O RLY?

 

Man kan ikke forby mat, jeg snakker ikke om spesielle retter her akkurat som jeg ikke snakker om en spesielt farlig rakett.

 

Fortell meg noen nyttige bruksområder for fyrverkeri på nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Fortell meg noen nyttige bruksområder for fyrverkeri på nyttårsaften.

5410169[/snapback]

 

Fyrverkeri er ikke nyttig i seg selv på noen fysisk måte, men på det psykiske planet er fyrverkeri nyttig. Ingen kan skjule at ikke fyrverkeri er morsomt? Jeg for min del tror vi nordmenn trenger en artig opplevelse ->en gang i året<- som poengterer at nå er det nyttårsaften og vi feirer et nytt år...

 

En nyttårsaften uten fyrverkeri ville vært som en bygdefest uten alkohol... Ingen ville giddet å delta til slutt!

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...