aklla Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 topic sier vel alt, jeg og broren min har veldig lyst til å bli pyroteknikkere, har googlet en stund, men ikke funnet noe... tar nok ikke 5 år skole, men hvis det er ett lite kurs man kan ta eller no hadde det vært fint Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Tviler på du blir pyrotekniker med ett kurs, spør brannvesenet. De har vel med sånt og gjøre? Høres sinnsykt gøy ut. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Lurer på det samme selv. Sikkert utenlands studier.. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Kjemi på videregående/universitet? Pyroteknikker er nok ikke et enkelt yrke. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Her er det mangen som vet noe om slikt. http://www.freakforum.nu/forum/forumdisplay.php?f=111 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 har lest en del der, men står ingenting om hvordan man blir pyroteknikker... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Se her ja: http://www.niss.no/IPS?template=search&mod...ery=pyroteknikk Norsk utdanning på NISS! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Feilpostet, flyttet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 da skal jeg bli pyroteknikker etterhvert skal ta både pyroteknikk 1 og 2 må vente en god stund da, siden jeg straks skal i militæret, men det er mulig broren min kaster seg på det første kurset de skal ha... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Vil tippe at pyroteknikk krever kompentanse i både fysikk og kjemi, da det er disse to hele teknikken dreier seg om. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Pyroteknikk består av flere ting. I utgangspunktet trenger du ingen ting, men da vil heller ingen selge deg pyro. Begynn med noen kurs på niss og hør hos lysteknikkfirmaer om du kan være løpegutt. Var slik jeg begynte. Etterhvert ser du nytten av å inneha div sertifikater/lisenser, blant annet innen sprengning og våpen. Uansett hvordan du velger å gå igang MÅ du huske å dokumentere alt du gjør som pyroteknikker. Før din egen dagbok/logg som du senere kan vise til. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Så man trenger egentlig ikke en udannelse innenfor kjemi eller noe da? Man begynner med små greier, løpegutt, å så kommer man videre? 1) Hvor kan man ta lisens for diverse sprengstoff-typer? 2) Hvor gammel må man være? 3) Finnes utdannelsen i Rogaland-området?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå