DigitaL BlasteR Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Heisann, Jeg har et lite problem som jeg lurte på om jeg kunne løse ganske enkelt. Istad spilte jeg og en kamerat Fifa 2006 på PS2, og plutselig greide jeg ved et uhell å dra i ledningen slik at konsollen falt ned, og CD'en falt ut og fikk riper i seg. Vi forsøkte å få spillet til å fungere, men uten hell:(. Det jeg lurer på er om jeg kan få noen slags erstatning for spillet? Eller er det mulig å få pengene tilbake ved kvittering? Har jeg i det hele tatt noen rettigheter når noe slikt skjer? Spillet ble kjøpt inn for ca 14 dager siden. Kvitteringen har han ennå. Hjelp?! Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Det er jo din feil. Men har du innboforsikring så skal det jo dekkes. Men ellers så kan du jo si at du fikk den i julegave, og at da du åpnet den så var den full av riper. At du nettopp tok den i bruk. Og at den ikke fungerte. Skyld på julen. Men det er slemt. Men mulig du får tilbake pengene.. Du har ingen rettigheter når du selv ødelegger nei =P Sier seg selv. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Men er det ikke lett for butikken å sjekke om spillet har blitt brukt? All data er lagret på et minnekort, men det finnes vel tekniske spor etc? Dette skal fikses straks, så svar gjerne raskt folkens:p Endret 28. desember 2005 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Slike ting er nettopp en god grunn til at man burde få lov til å ta en sikkerhetskopi av sine egne spill. Tipper det er store verdier her som forsvinner p.g.a. ulykker. Jeg rotet bort f.eks. en cd med et spill jeg hadde kjøpt engang. Savnet det så fælt at jeg måtte kjøpe det på nytt. Denne gangen tok jeg en sikkerhetskopi just in case Tviler på at du kan reklame når det er din feil. Endret 28. desember 2005 av vitamin2 Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Mhm, skjønner hva du mener. Men det jeg egt lurer på nå er følgende: hvis man drar en hvit en, og sier at spillet hadde riper da pakken ble åpnet (slik som det ble foreslått ovenfor) - kan de da "gjennomskue" det, ved å sjekke om spillet er brukt? Legges det igjen tekniske spor etter kort tids bruk? Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Hvis du er veldig flink til å "lyve" er vel alt mulig. Jeg har dessverre ikke samvittighet til å lyve folk i ansiktet. (en hvit løgn er vel i gråsonen her, men men) Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) nei, vi holder oss til fakta Endret 28. desember 2005 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Du har vel ikke noen rettigheter. Det var du som ødela spillet ditt. Skjønner ikke at du engang kan tenke på å si at spillet var slik. Hva skjer med verden? Endret 28. desember 2005 av qweac Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Er det ikke slik at du egentlig bare kjøper "lisens" til spillet og at skiven bare er en måte å transportere spillet på? Jeg trodde man kunne sende inn skiven til produsent og få en ny. Platen koster jo nesten ingenting, det koster å lage innholdet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Mikka: mange selskaper gjør dette. Send inn den ødelagte originalplata og få en erstatningsplate i retur. Du betaler selvsagt porto. Trådstarter: Sjekk om EA norge gjør dette. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 ta bilde av deg selv, plata og send inn til produsenten. Har hvertfall virket til noen folk. Så kan godt hende at de sender deg en ny plate. Som sagt over, du betalr jo for rettighetene for programmet, ikke plata liksom... Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Hvorfor i all verden skal han ta bilde av seg selv? Isåfall hadde jeg sendt et bilde jeg hadde hentet ut fra Google. Kan aldri være for sikker nå lenger med identitet. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Hvorfor i all verden skal han ta bilde av seg selv? Isåfall hadde jeg sendt et bilde jeg hadde hentet ut fra Google. Kan aldri være for sikker nå lenger med identitet. 5352202[/snapback] Eller låne mange spill av kompiser, for å så ta bilder.. Endret 29. desember 2005 av Bertelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå