Gå til innhold

Rettigheter ved skade på TV/Dataspill

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har et lite problem som jeg lurte på om jeg kunne løse ganske enkelt. Istad spilte jeg og en kamerat Fifa 2006 på PS2, og plutselig greide jeg ved et uhell å dra i ledningen slik at konsollen falt ned, og CD'en falt ut og fikk riper i seg. Vi forsøkte å få spillet til å fungere, men uten hell:(. Det jeg lurer på er om jeg kan få noen slags erstatning for spillet? Eller er det mulig å få pengene tilbake ved kvittering? Har jeg i det hele tatt noen rettigheter når noe slikt skjer? Spillet ble kjøpt inn for ca 14 dager siden. Kvitteringen har han ennå. Hjelp?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo din feil. Men har du innboforsikring så skal det jo dekkes. Men ellers så kan du jo si at du fikk den i julegave, og at da du åpnet den så var den full av riper. At du nettopp tok den i bruk. Og at den ikke fungerte. Skyld på julen.

Men det er slemt. Men mulig du får tilbake pengene.. Du har ingen rettigheter når du selv ødelegger nei =P Sier seg selv.

Lenke til kommentar

Slike ting er nettopp en god grunn til at man burde få lov til å ta en sikkerhetskopi av sine egne spill. Tipper det er store verdier her som forsvinner p.g.a. ulykker.

Jeg rotet bort f.eks. en cd med et spill jeg hadde kjøpt engang. Savnet det så fælt at jeg måtte kjøpe det på nytt. Denne gangen tok jeg en sikkerhetskopi just in case :thumbup:

Tviler på at du kan reklame når det er din feil.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal han ta bilde av seg selv? Isåfall hadde jeg sendt et bilde jeg hadde hentet ut fra Google. Kan aldri være for sikker nå lenger med identitet.

5352202[/snapback]

Eller låne mange spill av kompiser, for å så ta bilder.. :wee:

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...