eternal Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hei Skal skaffe en LCD-skjerm til besteforeldre som aldri har tatt i en datamaskin før. Tenker at en 19-tommer ville passet. Det sier seg selv at det ikke er hardcore spilling og 4ms som står i fokus Men det skal ikke være noe ubrukelig møkk heller, selv om det ikke er nødvendig med "overkill" spesielt på responstiden. Skal være behagelig å se på og bruke. Ang pris: 3500 er vel max som går an, men gjerne billigere dette. Vil ha en skjerm som gir mye for pengene. Blir vel hovedsaklig surfing på nettet og videre "lett" desktop bruk. Skjermkortet den skal bruke er et Radeon 7000 64mb PCI. Dette skulle vel gi bra billedkvalitet? Selv om jeg vet 3D delen ikke strekker til, så er det jo et ganske "nytt" kort ang billedkvalitet (ikke så lenge siden det ble kjøpt og tilhører da low-end av en nyere generasjon skjermkort). Er ikke så lenge siden det ble kjøpt. Har DVI utgang, tvutgang med Radeon Theater osv. Haster, må handle før nyttår, helst de kommende par dagene. Begrunn gjerne anbefalingen. Innspill ønskes Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 samsung 930 bf! den har eg hørt skall vere vanvittig god! har tengt å kjøpe den kjøl fordi den er vanvittig god til spelling sier de! link: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=34095 lykke til! og godt nyttår! Lenke til kommentar
eternal Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Leser mye pent om den her inne jeg og, naits_89 Hadde utvilsomt vurdert den selv. Men spørsmålet er om det virkelig er nødvendig med en slik til besteforeldre som skal sette seg ned foran en pc for første gang, eller om en 2500kr skjerm er like greit. På en side tenker jeg; hvis man kjøper en slik har man en skjerm for mange år fremover. Men på en annen side; er det virkelig nødvendig? Merker man forskjell til desktop bruk, eller er utbyttet av 1000 lappen ekstra kun for hardcore-gamer-ghosting-nihilistene? Virker jo som skjermene i 2500kr klassen får veldig bra respons på erfaringene i prisguiden. Endret 27. desember 2005 av eternal Lenke til kommentar
eternal Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Kom på en ting til som er viktig under opplæring: innsynsvinkel må være slik at man ser bra fra siden. Noen som har noen forslag eller? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Kan noen hjelpe meg? Plz? Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg kan sitte helt på siden på min skjerm, har Samsung 930BF og se utmerket godt hva som blir skrevet. så, vil ikke si at innsynsvinkel er noe gale her. Men, det jeg tror er at det ikke er vits i å kjøpe denne skjermen til besteforeldrene dine. Dette er jo en gamer skjerm, så du kan jo kanskje finne en skjerm som er både billigere. Men, det er en utrolig bra skjerm, den skal Samsung ha. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Jepp. Har sett på de billige Samsung modellene og de ser bra ut. Men skulle kom på et punkt til som er viktig. Vinkelen på skjermen må kunne justeres opp og ned. Ikke nødvendigvis pivot (dette er vel bare at den kan justeres på høykant, ser ikke hvorfor det er vits?), men noen form for å kunne justeres etter sittestilling må det være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå