Gå til innhold

spillkort for dem med ynkelig budsjett?

tkorsvold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror med et slikt budsjett du hovedsaklig bør se på bruktmarkedet. En annen ting som hadde vært fint å vite er om du har PCI, AGP(x2, x4 eller x8), eller PCI Express(x8 eller x16 tror jeg?).

Men for rundt 6-800 får du et brukt 6600GT til enten AGP eller PCI-E.

Men dersom du skal overklokke er Dette kortet kjempebra hvis du får et som du får åpnet alle 16 pipelines på. Da vil det måle seg omtrent likt med et 6800 ultra! (dette er AGP)

Men hvis ikke kan du se på dette f.eks, som kjører de fleste nye spill i dag(dog på laveste grafikkdetaljer) med ok flyt.

Dette var AGP-kort.

PCI-E finner jeg ikke mye av, men til spilling til den prisen er vel hovedsakelig Nvidia 6600GT eller Radeon 9800(PRO/XT) det du får råd til.

Lenke til kommentar

Er dette brukbart?

Må helst våre elkjøp

Holder dette til fes sim2?

Holder vel kanskje til sims, men ville ikke satset på dette kortet, kost på 200 til å kjøp 9800 (ati) eller 6800 (nvidia)

Fra Elkjøp: PNY GeForce 6200 gir deg muligheten til å oppleve ultra-realistisk ytelse når det gjelder multimedia og spill. Her er kortet som gir deg vannvittig stabilitet og kompatibilitet med de seneste spillene og virkelig plug-and-play, grunnet NVIDIA ForceWare og uslåelige driver-egenskaper. Her vil du nyte å spille med det siste og beste som finnes på markedet. Spill dine spill slik de SKAL spilles….

:nei::no::mad::thumbdown::tease:

Edit: Er det i det hele tatt lov til å skrive "Her vil du nyte å spille med det siste og beste som finnes på markedet" i dette tilfellet? Var særdeles drøyt syns jeg...

Ellers god jul! :thumbup:

Endret av Inztigator
Lenke til kommentar

Hvis 6200 "tilsvarer" det "5200" kortet jeg hadde engang så blir jeg også kvalm av å lese teksten fra Elkjøp.

Men, men..

Mitt gamle 5200 kort klarte å dra COD1 med middels setting i 1280x1024 på en Celeron. Derimot tviler jeg sterkt på at et 6200 klarer å dra COD2 på samme setting på hvilken som helst CPU. På en test med mitt onboard Nvidia 6150 klarte nesten ikke Opty'en :love: å dra COD2 på dårligste oppløsning og setting.

Tror dette kortet dermed er et enda dårligere kjøp enn tidligere.

Ev. kan du kjøpe deg samme hk som meg og få med ett 6150 på kjøpe (samme pris). Da kan du i det minste trøste deg med hk er framtidsrettet :!:

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...