boza Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 http://www.isoc-no.no/isoc-no/social/arpa-...no.html#RTFToC2 Fra Arpanet til Internett.->Videre?...Internett, i alle kriker og kroker...?! Men en løsning som jeg tror vil blomstre er raskere,billigere,"sikrere" og enklere trådløs kommunikasjon...my 2 Cents Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 agvg: jeg må jo si at selv om det bygges ut mer og mer skulle da det nesten vært en selvfølge spør du meg... Dog er det mange leverandører (Les bla. telenor) som ikke leverer det man betaler for..! Sålenge jeg ikke har dsl er jeg ikke fornøyd..! =) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 agvg: jeg må jo si at selv om det bygges ut mer og mer skulle da det nesten vært en selvfølge spør du meg... Vel, i en drømmeverden hadde det jo vært greit men de fleste som driver i dette gamet er ute etter og tjene penger. De som ikke har det som mål er mer kommunal/offentlig-satsninger eller dugnadsbaserte prosjekter. Hva har _du_ gjort for og skaffe byggda di bredbånd? Kanskje dere kan jobbe på dugnad eller hvertfall prøve og snakke med kommune osv? Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Hva har _du_ gjort for og skaffe byggda di bredbånd? Kanskje dere kan jobbe på dugnad? /me lurer på hva dugnader for å gjøre bygder mer attraktive for Telenor innebærer. :wink: Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 I Have a dream.. Gratis Gbit Internet for alle ... Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 gleder meg til dagen emp bomber kommer til å være farligere enn a bomber Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Tror internetten om 10 år vil blir stort sett det samme som nå. Mange tror at vi vil ha alt muligt rart om 10 år. På 70-tallet så trodde man også at man ville bare ha flyvende biler innen år 2000. har alle flygende biler? Nope. Der er da noen som har flygende biler er det ikke det? Gi det ett par år til så regner jeg med at alle har flygende biler. Jeg mener det er noen som har flygende biler men det er nok ikke mange. Må være litt drit og tom for bensin eller diesel når du er oppe i lufta. før dere skriver det jeg tror dere vil komme til og skrive : jeg vet at fly har akkurat samme problem, men de har fly som kan levere flybensin i lufta. Litt verre med biler tror jeg. Forvirrende? JA Nesten riktig, du kan bestille "Skycar" nå. http://www.moller.com/purchase/purch_info.html Lenke til kommentar
EchoSierra Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Var det ikke Arngren som skulle komme kjørende med en av disse på Lillehammer i 1994 da, det er 10 år siden (snart). Også dengang og flere år tidligere prøvde han og værve kunder. Jeg tror nok det går et par tiår til, om noengang. Lenke til kommentar
chil Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 hva f-a-e-n er internett? :oops: Lenke til kommentar
NuB Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg må le av de som påstår at folk kommer til å ha gått lei av internett (det var vel gjerne en spøk). Det er som å si at folk vil gå lei av språk. Eller film. Eller telefonen. Internett og data handler ikke om atdet skal være gøy. Eller vent, det gjør det, på samme måte som noen synes biler og mekking er gøy, men det viktige er funksjonen biler har, å flytte mennesker rundt. Internett har med informajson og kommunikasjon og nye former for å flette dette sammen og distribuere det på, det er noe man blir avhengig av, ikke noe man går lei. Selv om det helt sikkert vil oppstå "anti-connectivity"-bevegelser, som motsetter seg online-ismen og vil tilbake til det de oppfatter som mer naturlig og mindre oppkavet. Jeg ser som andre for meg trådløst tar av og ulike enheter i leilighetene kobles mot nettet, uten at det nødvendigvis går helt sci-fi. Ellers så blir netttilkobling ikke lenger et epørsmål om å være hjemme foran maskinen, det er noe man har med seg overalt (jada, vi har jo wap i dag, men ærlig). Augmented reality-teknologien vil ha kommet et stykke lengre og nerdene går rundt i spesielle briller og snakker om det nye AR-nettet. Vi har gjerne "tagger" knyttet til fysiske steder rundt oss (informasjon om butikker, kart osv). All "personlig" informasjon om oss ligger på et sted som kan nås med et kort md felere tilgansnivåer. Det vil ikke lenger være nødvendig å fylle ut navn og adresse og lignende informasjon, man viser bare til eksisterende informasjon. Personlige filer har vi også liggende på et sted, og ved høyhastighetsdataoverføring har vi de tilgjengelige hvorenn vi går. Hva som skjer innen hvor mange år er selvfølgelig vanskelig å si. Tida går fort, og plutselig har vi kommet til år 2000 uten hverken pillemiddager eller flyvende biler som folk snakker om. Men jeg vil tro folk flest har opplevd ganske mye forandring når det gjelder bruk av datamaskiner fra 1993 og frem til i dag. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Forhåpentligvis har alle minst 100mbit internett om 10 år. Da kan man se filmer via nettet i ganske bra kvalitet. 1000mbit Tenk på hvor fort teknologien har utviklet seg bare på de siste par årene. Filmene på PC-en vil være i DVD Format, hvis ikke det har kommet et nytt format som det sannsynligvis gjør. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 drømmen hadde vært fullstendig fiber dekning på et globalt nivå. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Tenk dere hvordan de var i 1993 da det blir nok ikke mye datamaskiner i 2013, vi kommer helt sikkert til å ha mobiler som er nesten like gode som det beste du kan kjøpe på markedet i dag... da tenkter jeg ikke på spesial maskiner til en million, men som f.eks P4 3.06 det blir kansje ikke internet.. men kommer vel noe nytt.. kansje hele europa blir et stort LAN. DET hadde vært noe det Lenke til kommentar
NuB Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 det blir kansje ikke internet.. men kommer vel noe nytt.. kansje hele europa blir et stort LAN. DET hadde vært noe det Europa som LAN, hva menes, det er jo uansett en selvmotsigelse på linje med "friendly fire". Internett er selvfølgelig kommet for å bli (selv om det helt sikkert kommer nye protokoller). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 /me lurer på hva dugnader for å gjøre bygder mer attraktive for Telenor innebærer. :wink: Det finnes andre løsninger enn Telenor, de færreste som må fikse BB selv bruker de. Men det finnes dokumentasjon på www.jara.no på hva som kreves for og få Telenor Networks til og bygge ut. Men det er mange steder i landet hvor man pent må fikse BB selv hvis man skal ha noe håp om BB de nærmeste årene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå