Linu Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Hvordan vil Internett være om 10 år ?? Vil høre deres syns punkter på det.. Internett har jo økes det siste året... Websidene har jo blitt mere og mere interaktiv ,det finnes ikke grenser , hva som er på nettet.. Mvh. Linu [ Denne Melding var redigert av: Linu på 2002-09-06 23:50 ] Lenke til kommentar
Jalla Karlsen Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Far out man ,,, Far out ,,, Lenke til kommentar
Linu Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 bare en som har svart meg hmmm det er vel ingen som tenker på fremtiden og hvordan internett blir om 10år Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jepp, bytt den før en moderator ser den... Internett om 10 år ja, vanskelig å forutse hvordan det blir men kan jo prøve . Flere og flere apparater vil være koblet til nettet, eks. kjøleskap, tv, stereo osv. Kjøleskapet vil bestille varer etterhvert som du spiser de opp eller de går ut på dato. Forhåpentligvis har alle minst 100mbit internett om 10 år. Da kan man se filmer via nettet i ganske bra kvalitet. Denne kan du se når du vil til en billig penge. Det vil være mer utbredt å handle på nettet. Jeg tror også flere tjenester vil koste penger (aviser o.l.) enn det er i dag. Dette er vel bare noe av det som kan være en realitet... Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Internett er en mote greie, tror nok folk snart går lei og hele greia forsvinner av seg selv. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 blir vel lagt fiber om ti år siden da har de endelig funnet ut hvordan de kan legge det billig, og lage billige convertere Lenke til kommentar
Klette Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Kommer ikke til å være noe som heter internett, eller jorden for den slags skyld... Det er for mange våpen her i verden som kan utslette alt liv på jorden! "We're all gonna die down here" Lenke til kommentar
xeon Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Internett er en mote greie, tror nok folk snart går lei og hele greia forsvinner av seg selv. Høyst sannsynlig så vil nok allmennheten ha gått lei av internett om 10 år ja... Det som egentlig er mer spennende er hvordan datamaskinene vil være om 10 år.. Men antageligvis så har man da også gått lei av datamskiner.. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 internet om 10år blir nok fiber i vært hjem med 100mbit men, isp kan legge det nå. Probleme er søknader som blir avslått av fuck telenor. Hadde telenor sagt ja hadde ca 70% i sandefjord fått fiber. på 100mbit for en billig penge. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Internett er en mote greie, tror nok folk snart går lei og hele greia forsvinner av seg selv. Høyst sannsynlig så vil nok allmennheten ha gått lei av internett om 10 år ja... Det sa de visst for ti år siden også og hva holder vi på meg nå? Lenke til kommentar
Ender Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 øh.. det var vel ikkje internett for 10 år sidan? 1993? for folk flest? Lenke til kommentar
talisar Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg tror at om 10 år vil vi mer ha en tilstand hvor "nerdene" er de som bruker det vi i dag kaller "Internett" og "pc'er".. vanlige forbrukere vil flytte si nettaktivitet og bruk ut til mobiler, duppeditter, multimedia tv osv. De grunnleggende tjenester vil være maskert under nye ansikter og bare gamlegutta og spesielt intreserte vil sitte med TELNET,FTP , IRC og EPOST klienter slik vi kjenner de i dag. Det er kanskje like greit:) Det var vel ca rundt 96/97 når Telenor storlanserte hjemmeabbonoment for internett alle kom seg på nett.. alle tullingene.. alle ASL, CYBERSEX???? folka:) hvertfall i Norge.. Man ser jo allerede i dag migrasjonen over til kontakt forum, typen Blink, Spray, Darkdate.. og diverse nymotens Chatter, noen fortsatt basert på IRC, andre ikke.. Det har jo vært undersøkelser på hvor mange som egentlig bruker pcene og internettabbonomentet sitt aktivt, og det var jo ikke alle som gjør det faktisk. Det at såmange har et internettabbonoment i dag og ikke vet hva det skal brukes til sier vel sitt egentlig.. så om man flytter ut bruken fra pcen til TV'en i stua f.eks vil færre ha behovet for å bruke PCen mot internett. Spillkonsoller kobles mot nett.. spesielle tjenester utvikles for disse.. for de som er nerder / kompetente brukere vil grunnpillarene på nett alltid være viktige og i bruk.. men for resten av folka.. så er brukervennlige , animerte, grafiske søte nusselige tjenester svaret. Hastighet er et annet tema.. i 1997 hadde jeg et 28.8 modem, nå.. i 2003 sitter jeg med en 2048/640 linje fra Nextgentel.. før det hadde jeg 10mbit via skolens lan til studenthyblene. Det gjøres stadig store fremskritt og det er veldig vanskelig å si hva som er "Normen" om 10 år.. men man har jo det evige poenget.. Hva skal man med hastigheten uten tjenester? Det er jo bare å innse det.. det finnes få / ingen grunn til å ha noe særlig raskere enn 1mbit i dag (de som har det er de som sitter og laster ned filmer, isoer, mp3'er mm... kort sagt de som stort sett laster ned ting de ikke har eierett på).. Tjenester kommer, men de kommer sent.. det er et ondt hjul.. ingen gidder lage tjenester når så får kan få tilgang til de, og ingen gidder bygge ut nettverkene sine når de ikke har noen tjenester å tilby.. (bortsett fra denne leechinga da). Hvem vet egentlig helt sikkert arkitekturen på en pc i fremtiden engang? 10 år er LENGE. Og jeg gleder meg til å følge med:) Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg tror nok ikke internett kommer til og forsvinne, til det er det alt for mange som har gjort seg helt avhengig av internett. Jeg tror tjenestene kommer til og bli mer brukervenlige, og man slipper unna masse papir arbeid. Se bare idag, vi har nettbank som gjør at vi kan betale regninger, overføre penger, kjøpe forsikring m.m Om 10 år så har Opera3D 100% markedsandel og alle kan jobbe ut fra en fastsatt standard, og sidene vil være 3 dimensjonale hologrambaserte saker, slik at vi kan fly rundt på internett Så har alle fått implementert følelse chipper i nakken, slik at vi kan ta og føle på virtuelle ting...noe som utvilsomt vil gi cybersexen en ny vår, hehe. Båndbredde er ett ikke tema, alt kommer til og fungere som supernoder og maskinen hykker seg på der det er mest og hente. Fra klokken på armen --> microbølgeovnen --> postkassen -->osv... Lenke til kommentar
talisar Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 btw.. er denne posten egentlig for en fyr som har fått en skoleoppgave Hvordan er internett om 10 år? fikk plutselig en mistanke om det og at vi sitter og forer vedkommende med masse gode ideer nå Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg tror nok ikke internett kommer til og forsvinne, til det er det alt for mange som har gjort seg helt avhengig av internett.Jeg tror tjenestene kommer til og bli mer brukervenlige, og man slipper unna masse papir arbeid. Se bare idag, vi har nettbank som gjør at vi kan betale regninger, overføre penger, kjøpe forsikring m.m Om 10 år så har Opera3D 100% markedsandel og alle kan jobbe ut fra en fastsatt standard, og sidene vil være 3 dimensjonale hologrambaserte saker, slik at vi kan fly rundt på internett Så har alle fått implementert følelse chipper i nakken, slik at vi kan ta og føle på virtuelle ting...noe som utvilsomt vil gi cybersexen en ny vår, hehe. Båndbredde er ett ikke tema, alt kommer til og fungere som supernoder og maskinen hykker seg på der det er mest og hente. Fra klokken på armen --> microbølgeovnen --> postkassen -->osv... Du har vel ikkje tilfeldigvis sett RockMan.exe manga/anime'en? Du seier faktisk noen ting som er i den om nettet og sånne ting..wiiwaa! Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 trur at pcene forsvinner, men at teknologien blir innebygd i klokker osv, slik som motorola har begynt på med mobilene sine, klokker, briller osv.. internet kjem til å gå vekk frå å ver html sider.. blir vel noko anna, mobiler og små enheter kjem til å rewle! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg tror ikke akkurat at pc'ene vil forsvinne om 10 år, kanskje om 50 år...men det jeg tror er, det er at det kommer til å bli oppfunnet noe som overtart pc'en(hva det nå enn skulle være). Linjekapasiteten kommer til å være høyyy og som folk sier...at vi kommer til å bli koblett opp mot nettet via kjøleskap, TV, telefon, stereoanlegg osv. det er ganske sansynligt at det vil skje. Det er jo alerede utviklet noe slikt. Jeg tipper at om kanskje 20 - 30år(hvis vi enda lever), at elevene vil komme til å sitte hjemme å få skole-undervisning gjennom internet(cyber sex tror jeg også kommer til å slå ann)...jeg tror rett og slett at internett og pc vil gjøre de fleste tingene for oss, som f.eks at pc'en kjører oss til jobb, at pc'ene flyr fly med passasjerer i på ferie, at store cruise skip blir styrt av datamaskiner...alt kommer datamaskinene til å gjøre! Det fører til mindre arbeidsplasser og til at folk mister jobbene sine...folk kommer til å bli latere og latere etter hvert som pc'ene tar over...kanskje en gang lager vi en form for maskin som skal styre hele verden! En gang kommer den sikkert til å kræsje og det blir katastrofe på jorda. Slik tror jeg det blir Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Fordi vi Nordmenn henger etter, vil ikke alle ha HDTV med integrert internet om 10 år. Kanskje 20. Men internet generelt vil være så integrert i husholdning og generelt hverdagsliv at det vil fungere i en slags symbiose med oss brukere. Vi vil finne internet stort sett overalt, og ta det for gitt og bli avhengige av det. En forsmak er de som har fast tilkobling med høy hastighet. Lurer på en oppskrift? Søk på nettet. Noen å chatte med? Åpne MSN/ICQ e.t.c., høre hitlisten? Gå til en eller annen musikk-tjeneste. Nyhetene? Gå til TV2 og se dagens TV nyheter i høy kvalitet, og gjerne noen live kameraer fra aktuelle områder. Slikt er veldig lett å bli avhengig av.. den måten man har hele verden ved fingerspissene og kan taste seg hvor som helst iløpet av noen sekunder. Her om dagen leste jeg en mobil test. Av mobil telefoner med innebygget kamera. Det fikk meg til å tenke på de første mobil telefonene.. (og føle meg virkelig gammel). Men jeg forventer ikke noe "vår fantastiske fremtid" opplegg, overhodet ikke. Bare en mer naturlig integrering av datamaskiner og internet. Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Internett om 10 år kan vel bli hva som helst... Internett har vel knapt vart i 10 år? Uansett vil de nok være ganske heftig, bare å vente det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå