Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skal vi komme tilbake til topic dere?

Forøvrig er det dårlig i Moss. Er en god del gamle vaskemaskiner hvis noen vil ha :thumbup:

7866019[/snapback]

ahhhh, me want old vaskemaskin.... ;)

neida, skal ikke få denne tråden off-topic. Her i drøbak er det veldig dårlig for tiden, nå er alle godsakene låst inn og de låser ikke opp til skrotnisser, synd men sant... Så herfra blir det nok veldig få funn...

Lenke til kommentar

Verdensrekorden på Duron 1,6ghz er over 3ghz, så det er vel så langt det er mulig å komme. Men da trenger du endel ting, blant annet flaks og flytende nitrogen ;)

Finnes faktisk video av når de satt den verdensrekorden, det er virkelig gøyalt å se...

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

I dag fant jeg en 17" LCD-skjerm. Ikke overraskende var det noe galt med den pluss at den hadde fått en stygg ripe midt på skjermen pga møtet med resten av EE-avfallet.

Skjermen er en Philips 170S4

Skjermen ser ut til å slå seg på i et halvt sekund når jeg setter inn stikkontakten og deretter slår den seg helt av (ikke standby). Er det noen som har noen idéer om hva som er galt? (Jeg reparerer gjerne) Strømforsyninga som er integrert i skjermen?

Ellers så fant jeg en pose med skjermkabler. Noen av de ikke pakket ut av emballasjen ennå. 3 stk DVI-kabler, 1 d-sub-kabel og 3 strømkabler.

Lenke til kommentar
I dag fant jeg en 17" LCD-skjerm. Ikke overraskende var det noe galt med den pluss at den hadde fått en stygg ripe midt på skjermen pga møtet med resten av EE-avfallet.

Skjermen er en Philips 170S4

Skjermen ser ut til å slå seg på i et halvt sekund når jeg setter inn stikkontakten og deretter slår den seg helt av (ikke standby). Er det noen som har noen idéer om hva som er galt? (Jeg reparerer gjerne) Strømforsyninga som er integrert i skjermen?

Ellers så fant jeg en pose med skjermkabler. Noen av de ikke pakket ut av emballasjen ennå. 3 stk DVI-kabler, 1 d-sub-kabel og 3 strømkabler.

7886404[/snapback]

Hvor finner dere dette ? På lokale søppelplasser(der folk kaster alt mulig rart) ? Noen som bor i Kristiansund ? Er det sånn på Rena

Lenke til kommentar

Det er min hemmelige plass. :wee: Et sted som ikke er tilgjengelig for hvem som helst. Kan si så mye som at det er et næringsbygg i Trondheim.

Forresten så måtte jeg bare teste ut et lite triks.. Satt inn en binders i stedet for den interne sikringa i skjermen og til all glede fungerte det glimrende :D Jeg testet bare i noen minutter før jeg slo av skjermen igjen. I mårra får jeg gå til innkjøp av en skikkelig sikring før jeg fyrer den opp igjen. Regner med Clas Ohlson har en T3.15H250V. (Betyr ikke det følsomhet/hastighet T3, Strøm: 0,15A Spenning: 250V?)

Lenke til kommentar
Det er min hemmelige plass. :wee: Et sted som ikke er tilgjengelig for hvem som helst. Kan si så mye som at det er et næringsbygg i Trondheim.

Forresten så måtte jeg bare teste ut et lite triks.. Satt inn en binders i stedet for den interne sikringa i skjermen og til all glede fungerte det glimrende :D Jeg testet bare i noen minutter før jeg slo av skjermen igjen. I mårra får jeg gå til innkjøp av en skikkelig sikring før jeg fyrer den opp igjen. Regner med Clas Ohlson har en T3.15H250V. (Betyr ikke det følsomhet/hastighet T3, Strøm: 0,15A Spenning: 250V?)

7886715[/snapback]

T=Treg

3,15=Ampere

230=230V

Skulle likt å sett en LCD skjerm som absolutt maks kunne trekke 0,15A

230V 0,15 Ampere blir vel noe slikt som 7,25W

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Takk! Da vet jeg hvilken jeg skal ha. :)Denne på 3,15A

PS. 230V * 0,15A = 34W. 230V * 3,15A = 725W.

Deilig å finne 17" LCD-skjerm på elretur :D

http://www.megaplus.ru/clause/forum_08.files/image001.jpg

Får bare krysse fingrene for at ikke sikringa går med en gang igjen.

7886846[/snapback]

Fant nettopp ut nå at det var ikke lov å gjøre sånn der jeg bor. ikke imot betaling engang :ohmy: Finnes det noe i Trondheim ? Noen som kunne sagt et sted ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...