Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det forresten lov å bruke lisensen på en eventuell windows xp -maskin jeg finner til eget bruk ?

 

jarmo: tog du an ?...

6607646[/snapback]

 

Prinsipielt sett så har du det hvis den originale Keyen er klistret på kassen(OEM)

og hovedkortet medfølger.

 

Du ser det om/hvis du får validert lisensen hos MS.

Lenke til kommentar
OEM lisens følger HK mener MS....

 

alle selger jo OEM løst nå :!:

 

får de egentlig lov av MS ?

6635113[/snapback]

 

Joda, når du først har installert XP i en box og aktivert og validert den så da følger den HK sier MS..

 

Slutt å trekke meg til OT i denne tråden... :p

Lenke til kommentar
Hva har XP-lisenser med dette forumet å gjøre?

6635953[/snapback]

 

Vel, siden mange folk finner diverse ting og innimellom OEM keys til XP på kabinett kasser og/eller CDer, så lurer de rett og slett om de kan bruke dem. Så, hvis noen har kastet fra seg enten Key klister eller CD, lurer noen i tråden om disse nå er deres regner jeg med, e.g. finders keepers.

 

Ellers har jeg en seasonic 300watter og masse 168pin moduler som gis bort gratis i 2300 københavn. PM - Sender ikke.

Lenke til kommentar

Rundt omkring der jeg bor (Molde) er det ganske glissent med ting. Jeg tror det må være noen som går regelmessig. Jeg har Hittil funnet En sdram på 128MB et gammelt lydkort og et nettverkskort som har funket. Ellers har jeg en dårlig erfaring med en prosessor jeg fant. Jeg satte det inn og da jeg slo på maskinen gnistret det i strømforsyningen. etterpå luktet det svidd støv. Heldigvis virker det ikke som om den tok noe skade av det.

 

Er det noen som er i besittelse av en slot 1 prosessor på over 700 MHz? Kan evt. byttes i noe av det jeg har listet opp over her.

 

Edit: Forresten: en gang manglet jeg en IDE-kabel. Da var det kjekt å kunne ta seg en tur bakom elkjøp og hente.

Endret av premium
Lenke til kommentar

Får vel kaste meg på som en ihuga "plukker" her.

Husker ikke om jeg har nevnt det tidligere, men det har seg i alle fall slik at jeg har tilgang til "skrotkurven" hos OBS! på Lørenskog.

Og der har jeg plukket til meg MYYE gromt!

Nevner i fleng: Driller, pussemaskiner, høyttrykksvaskere, LCD-skjermer i diverse størrelser, støvsugere, DVD-spillere / opptakere, bærbare DVD-spillere m. 7"skjerm, komplette surroundanlegg, etc, etc, etc.

Det aller meste av dette er faktisk i fullgod stand! Årsaken til returen er antakeligvis brukerfeil eller mindre mangler som jeg sjøl ikke har problemer med å akseptere.

Butikken driter tilsynelatende i alle fall å undersøke saken(e) nærmere, og gir kunden nye tilsvarende produkter?

La gå at det ikke alltid er toppkvalitet på varene, men de duger i alle fall for meg! :D

Hadde i så måte med meg en bærbar DVD-spiller m diverse filmer på ferie langt oppe i svarte skauen, hvor kun NRK1 er tilgjengelig. Billedkvaliteten var førsteklasses, etter tilkobling til hytta´s 28"! :tease:

Endret av Skrue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...