Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe.. mangler bare en krepptang nå så er samlinga komplett :lol:

 

fikk beskjed av fruen i dag om å rydde opp i komponentrotet mitt.. har 3 like hovedkort for 478 socket, men ingen prosessor. er merket med fujitsu-siemens logo. har ikke klart å finne noe mer info om dem. om noen vil teste dem hadde det vært nauta kjekt! er jo dumt at de ligger her og blir avlegs :)

 

MrM

Lenke til kommentar

Ikke meningen å være en downer på tråden, menne;

 

Det regnes som tyveri å røre varene som er lagt til retur, da disse er solgt videre til en skraphandler, som betaler kilopris.

 

Jobber selv ved en slik EL kjede, vi har vel en 100 polakker utenfor hver dag, hender vi må bruke vannslangen på dem for å slippe til kundene som faktisk skal hente varer / levere retur.

 

Nordmenn burde ikke trenge å rote på retur arealet til el kjeder.

 

kos

Lenke til kommentar
Ikke meningen å være en downer på tråden, menne;

 

Det regnes som tyveri å røre varene som er lagt til retur, da disse er solgt videre til en skraphandler, som betaler kilopris.

 

Jobber selv ved en slik EL kjede, vi har vel en 100 polakker utenfor hver dag, hender vi må bruke vannslangen på dem for å slippe til kundene som faktisk skal hente varer / levere retur.

 

Nordmenn burde ikke trenge å rote på retur arealet til el kjeder.

 

kos

6533308[/snapback]

Det har vært debattert tidligere og vi vet at vi er kriminelle, så vi avslutter den diskusjonen her. PS! det finnes en annen tråd der dette kan diskuteres

Lenke til kommentar
Ikke meningen å være en downer på tråden, menne;

 

Det regnes som tyveri å røre varene som er lagt til retur, da disse er solgt videre til en skraphandler, som betaler kilopris.

 

Jobber selv ved en slik EL kjede, vi har vel en 100 polakker utenfor hver dag, hender vi må bruke vannslangen på dem for å slippe til kundene som faktisk skal hente varer / levere retur.

 

Nordmenn burde ikke trenge å rote på retur arealet til el kjeder.

 

kos

6533308[/snapback]

Det har vært debattert tidligere og vi vet at vi er kriminelle, så vi avslutter den diskusjonen her. PS! det finnes en annen tråd der dette kan diskuteres

6534001[/snapback]

 

har også delte meninger om saken, det er polakker som ribber stedet for hvitevarer ikke nordmenn som faktisk leter etter brukandes hardware.

er bare førstnevnte som tirrer =)

Lenke til kommentar
Og den moralske forskjellen ligger i nasjonalitet ?

6541611[/snapback]

Forskjellen er at polakkene daglig ribber området ved å fylle de små bilene sine til randen med støvsugere, brødristere, vannkokere, vaskemaskiner og gud vet hva. Det er forskjell på det og å ta turen innom for å kikke etter et PCI-skjermkort til servermaskinen, en ekstra RAM-brikke til laptopen eller en eldre stasjonær surfe-PC til besteforeldrene.

 

Jeg har selv jobbet på en slik gjenvinningsstasjon, så jeg vet faktisk hva jeg snakker om akkurat her. :)

Lenke til kommentar
Ikke meningen å være en downer på tråden, menne;

 

Det regnes som tyveri å røre varene som er lagt til retur, da disse er solgt videre til en skraphandler, som betaler kilopris.

 

Jobber selv ved en slik EL kjede, vi har vel en 100 polakker utenfor hver dag, hender vi må bruke vannslangen på dem for å slippe til kundene som faktisk skal hente varer / levere retur.

 

Nordmenn burde ikke trenge å rote på retur arealet til el kjeder.

 

kos

6533308[/snapback]

Det har vært debattert tidligere og vi vet at vi er kriminelle, så vi avslutter den diskusjonen her. PS! det finnes en annen tråd der dette kan diskuteres

6534001[/snapback]

 

har også delte meninger om saken, det er polakker som ribber stedet for hvitevarer ikke nordmenn som faktisk leter etter brukandes hardware.

er bare førstnevnte som tirrer =)

6541523[/snapback]

 

Så du sier at det er bare polakker som gjør det? Det viser bare at du mangler intelligens. Greit, det er amoralt at folk tar de tingene, men det du skriver er også amoralt og "Narrow minded".

 

On topic:

Er det noen som har en grei skjermkort som f.eks Geforce 3 og har lyst til å bli kvitt den mot betaling? Trenger et slikt.

Lenke til kommentar

Fant en stasjonær PC på en slik plass utenfor Trondheim. Duron 900 MHz, 384 MB SD-RAM, 10+40 GB harddisk, nVidia TNT2 32 MB grafikkort, NEC DVD-brenner (en av de første) og Phillips CD-brenner, nettverkskort med Windows XP og Office-pakken installert. Fant ellers et greit tastatur og mus samt en Compaq 17" CRT. Med andre ord et helt PC-oppsett som fungerer greit til nettlesing, tekstbehandling etc.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ble litt inspirert av å lese her og tok meg en tur. Var dårlig hos el-kjede butikkene, men ved et industriområde som jeg tilfeldigvis syklet forbi, så jeg en haug med dataskrap. Viste seg at det lå ca 20 helt nye Aopen ax63 hk i plastikk der.

Tok med meg to. :w00t:

 

I tillegg lå det et par touchscreen skjermer der. (bruker sånne på truckene på lageret jeg jbber i)Men de var desverre knust og ubrukelige. Hadde vært kult å ha en 10" touchscreen på servermaskina.

 

Men som den totalt pc-bygge analfabeten som jeg er, må jeg rødmende stille et teit spørsmål. Hva er det som sitter i cpu"plassen", under kjøleribba? (håper det går an å identifisere til tross for rævva mobil-bilde) :blush:

 

 

 

f_1885.jpg

 

 

f_1886.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...