Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Er konteinerne ofte åpne bak el-kjøp?

6392052[/snapback]

Basert på mine erfaringer fra Trondheim:

 

Elkjøp og Expert: Låser inne ting, gjerne i kontainer med gjerde rundt, dersom det ikke oppbevares innendørs på selve lageret. Altså umulig å nå eller i alle fall mer bry enn det er verdt.

 

Siba: Oppbevarer det i kontainer, men uten annen sperre enn en stabel europaller foran. Her kommer du deg altså inn om du vil, men det koster litt tid og krefter.

 

Lefdal: Dumper tilsynelatende ting rett utenfor på baksiden, riktignok under åpen himmel. Men tross alt det beste alternativet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

p4-pcn er en amitech. har prøvd den idag og tror at cpu er død. viftene spinner opp, men intet mer skjer. så jeg skal bytte det hovedkortet med en kompis som har masse andre ting jeg vil ha. han skal bruke det til carputer.

 

HK er et gigabyte m-atx: ga 8s661FXM

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

hei

 

jobbet på en søppelplass en måneds tid, og der hadde de elreturavdeling. først tenkt jeg ikke særlig over det når jeg snuste i elektrohaugen, men nå ser jeg jo at det er en hel kultur :)

 

her er jeg heldigvis forskånet for alle andre som snuser ^^ virker som at søppel er søppel her..eneste mange som desverre knuser stuff på tur opp imot bilkirkegården.. :(

anyways

 

jeg har funnet mye rart uten særlig mye innsats, bla:

 

xp2500+ (desverre død)

xp2800+ (står i maskinen min nå :D)

1gb pc333 cruicial ram ( 2x512mb brikker. står i fruens pc)

epox hovedkort ( merkelig nok identisk til det jeg hadde som døde i min egen maskin..noe klissete av et eller annet, men funker helt ok)

350w psu av et eller annet merke (var en løs skrue inni som skulle holde viften, men gjengene var gått, så jeg bare tok den ut..tre skruer holder viften likevel. funker ok)

aopen kabinett med 300w psu ( står under stuebordet som frue-pc nå :) )

div optiske drev cdbrennere stort sett

20gb wd

30gb wd

60gb seagate :)

 

dette kommer jeg på i full fart.. har funnet mye annet, men har ikke giddet å ta med meg nært alt sammen. må vel ta meg en tur en dag ^^

 

 

oh, btw!

plukket opp disse rambrikkene i en maskin, var en slot1 celly 700, antageligvis fcuked.. har ikke testa de, men MÅTTE bare ha dem!

sett noe så kult? :D ever??

 

minnebrikker_del_grande.JPG

 

pluss at jeg har funnet massevis av sånne vinkel-molexplugger som er kjempefine til harddisker på rekke og rad under hverandre.

 

 

vinkel_molex.JPG

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er litt moro å spasere rundt på gjenvinningsplasser, mye rart å finne gitt :thumbup:

6418236[/snapback]

 

det er det så absolutt, noe av det mest spennende jeg vet er når jeg finner ting som jeg ikke helt vet hva er. Så jeg må lete rundt på dingsen for og finne det ut ifra merkelapper osv.

 

også morsomt når man finner rariteter, et eksempel på det er rammen som rocket har bilde av et par poster over her. Ikke vanlig med ram som er så høy, skal bli spennende og se på hvoer mange mb de er på.

 

Tar meg kanskje en tur om ikke så lenge, har hatt en liten ferie nå. :D

Lenke til kommentar

jeg har pent satt inntaksstopp her i gården.

 

dette skjedde etter at jeg flytta, og fikk overblikk over de uhorvelige mengdene jeg hadde med, vel, søppel. ^^

 

har nok, 2-3 pc'er i deler +1ghz liggenbde, og 4 forsterkere.

 

har funnet meg minikjøleskap da bet, et lite rødt et, 40w peltierdrevet, med utak for bil :) funker som julig :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...