Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

enig med at 486 er utdatert, men er man en samler så er man en samler... hadde det ikke vært for det, hadde jeg latt de ligge igjen...

 

Ot: rydda rommet i dag, og har kvittet meg det meste jeg hadde av skjermkort, nettverkskort og diverse andre kort. Digg følelse...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei er det noen som har neon skjermkort som passer på et socket 7 hovedkort ?? Kan dere sende en melding på PM vis noen kan gi bort noen ?

6241861[/snapback]

 

OT-post: you got pm

Lenke til kommentar
Fikk denne gamle saken her om dagen. Hadde aldri engang hørt om slike bokser. Kan ihvertfall plukke lysdioder og knapper av den :)

 

Beklager litt dårlige mobil-bilder.

6236305[/snapback]

Aaah, mener å huske sånne, fra den tiden printerene var stokk dumme og tyrege (punktmatriseskrivere, aaah sweet memories) Hvis ikke jeg tar feil inneholder den en del minne (kanskje /gisp! en hel MB) slik at PCen kan sende jobben over dit og gå videre med andre ting. ... Neppe særlig nyttig nå... er kabinettet stort nok til å få inn et mini-itx i? eller kanskje du kan bruke det til å sette en usb-disk inn i? Det hadde jo vært litt retro... :-)

 

M.

6239188[/snapback]

 

 

neppe serlig nyttig nå eh? jobben til tanta mi bruker en sånn på en xenon server... dog en litt nyere verson :p

Lenke til kommentar
neppe serlig nyttig nå eh? jobben til tanta mi bruker en sånn på en xenon server... dog en litt nyere verson :p

6242798[/snapback]

Jøss, en ren 'bufferboks' som tar imot og sender videre fra en pc til en skriver? Punktmatrisesriver, da? Jaja, man lærer så lenge man lever.

 

M.

Lenke til kommentar
neppe serlig nyttig nå eh? jobben til tanta mi bruker en sånn på en xenon server... dog en litt nyere verson :p

6242798[/snapback]

Jøss, en ren 'bufferboks' som tar imot og sender videre fra en pc til en skriver? Punktmatrisesriver, da? Jaja, man lærer så lenge man lever.

 

M.

6244434[/snapback]

 

jepp det er en Punktmatriseskriver...

 

edit: leif was here

Endret av Skrollan
Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er oppe i trondheim, men på UiO har vi to elretur-kurver i kjellern i fysisk institutt, rett innenfor døra ut til parkeringsplassen mellom fysiske og kjemiske.

 

Desverre er jeg ikke den eneste som vet om det stedet...

 

Men det er utrolig hva folk tar vare på! Virker som om alt som går oppi der av data-ting (ikke bare pc'r for å si det sånn - ca. like mye SUN'er) er fra 1980ogdentid...

 

Tidligere skulle jeg gjerne hatt kloa i litt SDRAM til meg selv, nå skulle jeg gjerne hatt det for å gi ut til venner med gamle maskiner, serverstæsj etc - ufattelig hvor mye det hjelper med et par 128-brikker!

Lenke til kommentar

Det er noe tilsvarende på NTNU også. Jeg vet om 3 plasser på NTNU der 1 av de er offentlig tilgjengelige. Av de to lukkede plassene hadde jeg nøkkelkort til en av de for inntil 2 år siden, og der brukte det å ligge mye godsaker. Der skaffet jeg min første LCD-skjerm (15" som jeg fikset baklyset på) og har hentet ut flere GB med SDram, mitt første skjermkort med DVI, ørten små disker som jeg satt opp i Raid0, eksterne SCSI-disk kabinetter med disker som den ganven var verd til sammen flere tusen kroner, rundt 10 stk 17" CRT-skjermer, derav jeg fikk ca 7-8 av de til å fungere. 3 av disse havnet i et trippelskjerm-oppsett på det gamle kontoret mitt. Med andre ord mye snadder :)

Lenke til kommentar

Gjorde noen brukbare funn idag!

10 stk 2,5" laptop disker.

2x 80 GB, 8x 60GB

Hittil har jeg hatt 2 døde 80GB, og 2 døde 60 GB, 5x 60GB som ser ut til å funke, men har ikke kjørt noe test program på dem, og til slutt 1x 60GB det kommer lese feil på, men mulig det bare er operativ systemet på den som tuller litt. men liker den ene bedre enn dem andre! 1 stk hitachi travelstar 60 GB 7200RPM :w00t:

Disken med lesefeil var samma type, men med 5400RPM denne har også noen klikke lyder akkurat i det det kommer "lesefeil på disken, trykk ctrl+alt+ del for å starte på nytt"

 

fant også dette:

Trådløst nettverks kort til laptop, av typen som monteres inni pc'n (regner med at det er det:S dette ser ødelagt ut.

 

USB floppy drive, kjekt å ha om det funker siden jeg ikke har floppy i noen pc'r nå :p

 

1x cellpipe lucent ADSL modem.. telenor godkjent.. noen som vet noe om dette?

 

1x 3Com Hub TP16C 16 porter, regner med at det bare er 10 MBit lå også en cisco catalyst 1600 eller var det 1500 :hmm: der, 48 porter + fiber. men den lå så langt nedi haugen at jeg ikke orka å grave den fram. men hatt en sånn før å det var bare 10 MBit og njoe mindre med porter + manglende deksler så jeg veit ikke serie på den, men jeg regner med at den som lå der var 10 MBit også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gjorde noen brukbare funn idag!

10 stk 2,5" laptop disker.

2x 80 GB, 8x 60GB

Hittil har jeg hatt 2 døde 80GB, og 2 døde 60 GB, 5x 60GB som ser ut til å funke, men har ikke kjørt noe test program på dem, og til slutt 1x 60GB det kommer lese feil på, men mulig det bare er operativ systemet på den som tuller litt. men liker den ene bedre enn dem andre! 1 stk hitachi travelstar 60 GB 7200RPM :w00t:

Disken med lesefeil var samma type, men med 5400RPM denne har også noen klikke lyder akkurat i det det kommer "lesefeil på disken, trykk ctrl+alt+ del for å starte på nytt"

 

fant også dette:

Trådløst nettverks kort til laptop, av typen som monteres inni pc'n (regner med at det er det:S dette ser ødelagt ut.

 

USB floppy drive, kjekt å ha om det funker siden jeg ikke har floppy i noen pc'r nå :p

 

1x cellpipe lucent ADSL modem.. telenor godkjent.. noen som vet noe om dette?

 

1x 3Com Hub TP16C 16 porter, regner med at det bare er 10 MBit lå også en cisco catalyst 1600 eller var det 1500 :hmm:  der, 48 porter + fiber. men den lå så langt nedi haugen at jeg ikke orka å grave den fram. men hatt en sånn før å det var bare 10 MBit og njoe mindre med porter + manglende deksler så jeg veit ikke serie på den, men jeg regner med at den som lå der var 10 MBit også.

6256659[/snapback]

 

 

pent funn, grattis :D

 

selv var jeg ikke heldig i dag, bare to ram brikker... drøbak city er ribba, men tar meg nok en tur igjen til helga...

 

So stay tuned for more garbage action :p ...

Lenke til kommentar

Drkangel: Fint funn! :dribble:

 

Fikk denne gamle saken her om dagen. Hadde aldri engang hørt om slike bokser. Kan ihvertfall plukke lysdioder og knapper av den :)

 

Beklager litt dårlige mobil-bilder.

6236305[/snapback]

Aaah, mener å huske sånne, fra den tiden printerene var stokk dumme og tyrege (punktmatriseskrivere, aaah sweet memories) Hvis ikke jeg tar feil inneholder den en del minne (kanskje /gisp! en hel MB) slik at PCen kan sende jobben over dit og gå videre med andre ting. ... Neppe særlig nyttig nå... er kabinettet stort nok til å få inn et mini-itx i? eller kanskje du kan bruke det til å sette en usb-disk inn i? Det hadde jo vært litt retro... :-)

 

M.

6239188[/snapback]

 

Ser helt ubrukt ut, så var tanken å finne på ett eller annet å bruke det lille kabinettet til. :)

Lenke til kommentar

Urk. Får se om jeg ikke kommer meg av gårde snart, jeg også. Har bare vært å raidet en gang tidligere, men kom ikke hjem med noe bedre enn en tallerken som tilhører en eller annen mikrobølgeovn. Og den har ikke blitt brukt til det som sto i tankene da den ble tatt med en gang. :D

 

 

-

Simen1; Er det på Gløshaugen du mener? Lyst til å lette litt på sløret? :p

Lenke til kommentar

Gløshaugen ja :)

 

Jeg kan godt lette på sløret på et par av plassene:

(må jo verne om juvelen jeg har litt tilgang til ennå :p )

 

1. Bak gamle kjemi. Under taket ved vareleveringa. (skjeldent noe bra, mye nettverksutstyr, CRT-skjermer og kabler.)

 

2. Må ha nøkkelkort: Kjelleren på kjelhuset, like ved garasjeinngangen som vender ut mot bussveien/dødens dal. (Blanda smågodt - alt fra 486 til Pentium III maskiner og gode CRT-skjermer)

Lenke til kommentar

Ok. Får se om jeg ikke tar turen en dag for å sjekke om jeg ikke finner noe spennende. Vet egentlig ikke om det er noe datautstyr jeg trenger. Men hvem vet. Plutselig står jeg der med en 100GB hdd som fungerer.

 

Egentlig trenger jeg møbler. Sofa og stuebord, anyone? :D:(

Endret av reverto
Lenke til kommentar
Ok. Får se om jeg ikke tar turen en dag for å sjekke om jeg ikke finner noe spennende. Vet egentlig ikke om det er noe datautstyr jeg trenger. Men hvem vet. Plutselig står jeg der med en 100GB hdd som fungerer.

 

Egentlig trenger jeg møbler. Sofa og stuebord, anyone?  :D  :(

6264660[/snapback]

 

 

på bruktmarkedet på hw er det et stuebort og en soffa nå :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ok. Får se om jeg ikke tar turen en dag for å sjekke om jeg ikke finner noe spennende. Vet egentlig ikke om det er noe datautstyr jeg trenger. Men hvem vet. Plutselig står jeg der med en 100GB hdd som fungerer.

 

Egentlig trenger jeg møbler. Sofa og stuebord, anyone?  :D   :(

6264660[/snapback]

 

 

på bruktmarkedet på hw er det et stuebort og en soffa nå :)

6264998[/snapback]

 

Hva er et stuebort? en innretning som stuer bort ting for deg? :tease:

 

var en tur i går, og det var sparsomt bare tre rambrikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...