Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit: Bor nært en by der el-kjeden el-kjøp holder til men er ikke de konteinerne låst igjen??

 

isåfall hvordan får man dem opp??

6186144[/snapback]

 

Slikt gjør man ikke, da bedriver man hærverk på lik linje med dem som klipper gjerder og lager masse arbeid for andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Edit: Bor nært en by der el-kjeden el-kjøp holder til men er ikke de konteinerne låst igjen??

 

isåfall hvordan får man dem opp??

6186144[/snapback]

 

Slikt gjør man ikke, da bedriver man hærverk på lik linje med dem som klipper gjerder og lager masse arbeid for andre.

6189420[/snapback]

 

Enn hvis de står oppe da?

 

Er det greit da om han stikker hoe inn å ser om det er noe bra der?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kult funn i dag: Tastatur med integrert styrekule. Har vært på jakt etter noe slikt til stuepcen en stund, men det finnes ikke mange steder og de er dyre!

 

 

M.

post-51619-1148759942_thumb.jpg

6191779[/snapback]

 

pent funn, var det bak drøbak city du fant det?

tar meg nok en tur bak cityen i løpet av de neste dagene.

Har ikke vært der på lenge nå, så for vel ta meg en tur nedom for og sjekke forholdene...

 

EDIT: leif was here...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

jeg og skrollan var en liten tur nedom i dag og sjekka forholdene,

 

endel simm brikker på 1mb som hadde sittet i en 386 pc,

(utrolig med tanke på at det var 8 slike ram brikker i samme pcen :wow:)

 

noe edo ram.

 

en hdd holder med vibrasjonsdemping i gummi, satt i en gammel ekstern hd.

(skrollan tok psuen og vifta fa denne)

 

et yamaha pci lydkort, alltid kjekt og ha liggende...

 

en gammel pioneer forsterker til bil, var ganske liten. skal bruke den som forsterker til et lite "boombox" prosjekt skrollan har på gang... Hvis den funker da ;) ...

 

 

OT: nå funker displayet på NAD tuneren min! en passende pære fant vi etter mye leting i et vu-meter som skrollan hadde liggende, lodda den på plass og det funket!

 

retter en stor takk til skrollan for og donere pæren fra vu-meteret hans. vu meteret funket før vi tok ut pæra, nå er det dødt. :(

 

RIP: ca1980-2006 et traust vu meter fra en kassettspiller, vi hadde mye moro sammen :whistle: . Du vil bli savnet. ;)

 

 

EDIT: sorry for dobbelpost.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
pent funn, var det bak drøbak city du fant det?

6192216[/snapback]

hvor ellers?

 

dereturnerte (eller heter det deturnerte?) også med et kab med ødelagt hk og en AT-strømforsyning. Det ble omhyggelig tømt for avstandsstykker før restene ble rereturnert... :)

 

Skaffet meg forresten en masse meter nettverkskabling fra et riveprosjekt på jobben i dag, kunne vel tatt med en kilometer til om jeg hadde orket...

 

M.

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål: Jeg har fått tak i noen deler, (PSU, CPU og hovedkort,) og tenkte jeg skulle gjøre noe med det. Hjemme har jeg liggende ei RAM-brikke på 512MB PC3200, mens det hovedkortet jeg har funnet er PC2700. Vil det by på noen problemer å bruke denne RAM-brikka sammen med det kortet, eller vil man bare få den reduserte hastigheten?

Lenke til kommentar
Et kjapt spørsmål: Jeg har fått tak i noen deler, (PSU, CPU og hovedkort,) og tenkte jeg skulle gjøre noe med det. Hjemme har jeg liggende ei RAM-brikke på 512MB PC3200, mens det hovedkortet jeg har funnet er PC2700. Vil det by på noen problemer å bruke denne RAM-brikka sammen med det kortet, eller vil man bare få den reduserte hastigheten?

6206572[/snapback]

Nei tror det skal gå helt fint.

Lenke til kommentar
jeg og skrollan var en liten tur nedom i dag og sjekka forholdene,

 

endel simm brikker på 1mb som hadde sittet i en 386 pc,

(utrolig med tanke på at det var 8 slike ram brikker i samme pcen :wow:)

 

noe edo ram.

 

en hdd holder med vibrasjonsdemping i gummi, satt i en gammel ekstern hd.

(skrollan tok psuen og vifta fa denne)

 

et yamaha pci lydkort, alltid kjekt og ha liggende...

 

en gammel pioneer forsterker til bil, var ganske liten. skal bruke den som forsterker til et lite "boombox" prosjekt skrollan har på gang... Hvis den funker da ;) ...

 

 

OT: nå funker displayet på NAD tuneren min! en passende pære fant vi etter mye leting i et vu-meter som skrollan hadde liggende, lodda den på plass og det funket!

 

retter en stor takk til skrollan for og donere pæren fra vu-meteret hans. vu meteret funket før vi tok ut pæra, nå er det dødt. :(

 

RIP: ca1980-2006 et traust vu meter fra en kassettspiller, vi hadde mye moro sammen :whistle: . Du vil bli savnet. ;)

 

 

EDIT: sorry for dobbelpost.

6204734[/snapback]

 

Værsågod... håper naden din kan komme godt til nytte...

 

Btw. når kan jeg få tilbake forsterkeren? :p

 

skrollan

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

you go get it girl... ;)

 

bare kom oppom en dag du, kan jo ta det neste gang vi tar oss en tur, hva sier du til fredagen, etter at du har hatt eksamen??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
du har nok mange eksamner foran deg, om du ikke dropper ut av skewl da :p

6211812[/snapback]

 

jeg har min i morra jeg, skrollan på fredagen. men så har jeg fri på fredgaen da :w00t:

kommer tilbake på fredagen med oppdaterte funn...

Lenke til kommentar
Jeg lader opp til et lite raid om en måneds tid tenker jeg :p

6216066[/snapback]

Jeg også.

 

 

Vet at det finnes en tråd for det, men finner den ikke, så jeg spør her: Noen i bergensområdet som har vifter de kan gi bort(helst 120mm)... samme kvalitet osv, men jeg trenger sårt.

 

Og noen pata kabler(ikke gammel type, bare ny-gammel type, dvs: Raskeste overføringshastighet.)

 

Tusen takk hvis dere har noe å gi bort. Ta kontakt via pm :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
åå nice altså vil maks ha en S88 :)

6229243[/snapback]

 

hæ, hvor passa den inn i sammenhengen?? :roll:

 

var en tur i går, og på torsdagen, så her kommer noen av de funna jeg og skrollan hadde:

 

endel cpuer, p1, p2, celeron og noen 486.

 

den vanlig mengden edo ram (har sikkert 100 og noe brikker liggende ;) )

 

noe simm ram

 

og litt sdram på 32mb

 

et ati rage turbo pro agp skjermkort.

 

et "maxi gamer phoenix" pci skjermkort med kjøler, uvanlig med kjøler på så gamle skjermkort...

 

en siemens expert c med 900mhz socket 370 celeron, og 4gb hdd. manglet psu, ram

og optiske drev, men kabinettet var lite... (så lite at en full lengdes atx psu ikke vil passe inn hvis man har cd rom, vil passe inn bak, men den vil gå helt inn i cd romen.)

 

så nå ligger en modifisert m-atx psu i garasjen med en vanlig atx psu bakplate, ikke noe vakkert syn, lim og shit over det hele, men det funker :w00t:

 

inne i det siemens kabinettet lå det en pose med dette innholdet:

en 300mhz p2 cpu, en ST 486dx2 på 80mhz det "maxi gamer skjermkortet jeg nevner ovenfor.

(det er vel ikke deg mysjkin som har rereturnert?)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...