Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som vet hvor sikring e.l. sitter i en Chieftech HPC-340-201 PSU?

 

Fikk den her om dagen, og fikk høre at den var tilsynelatende defekt (har testet den, ingenting skjer), men omtrent ikke brukt. Er så vanskelig å se på kretskortet da det er så fullt av ledninger og kjøleribber. Hvilken form kan en sikring ha med unntak av glassrør?

Lenke til kommentar

Det kan ha form som en liten sort "tønne" som står på høykant like ved der 230V kommer inn på kretskortet. Litt likt en kondensator, men likevel ulik. Se om du finner en slik og kanskje les skriften som står på dingsen og kretskortet. "F1" eller "2,5A 250V" er gode tegn.

 

Edit: Se bildet i dette innlegget tidligere i denne tråden.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg og skrollan tok en liten tur i går, ikke så særlig mye. men endel simm ram og noen hdder som jeg mest sannsynlig blir og hente magneten utav.

Fant også en uttagbar hdd ramme, som skrollan tok.

Fant også to pipeline burst module (ekstra cache til cpu, utbredt på Socket 7 hk) på 256kb...

 

Vet det ligger et dual slot 1 hk der nede, men ikke faen jeg rører den knuste og brente crten som ligger oppå. Hadde vært fint med et sånt hk, har endel tross alt slot 1 liggende...

 

Har vært lite liv her i det siste, hvor er folka?

Kom med funnene dine, store som små.

Bare vi klarer og holde liv i tråden er jeg happy...

Lenke til kommentar
Har vært lite liv her i det siste, hvor er folka?

6162951[/snapback]

Det har vært tørke i Trondheim i hvertfall. Elektrokjedene har blitt mye hardere på å bekjempe sånne som oss, og det lille som er, er svært utplukket. Skal det være sånn så ser jeg ikke mye vits i å dra innom returstedene.

Lenke til kommentar

Ikke helt rette plassen å spørre.. men noen som veit om det går å ta ut dvd-rommet på Toshiba S1800-614 laptop? (den jeg fant som det står noe om litt tidligere i tråden) har en nec dvd-brenner jeg kan sette inn.. for jeg fikk meg billig batteri til denna laptoppen og compaqen er noe slarkete, så jeg håper å få satt over noe deler ifra den.

 

*EDIT*

Skrudde litt på eghenhånd.. fant 2 skruer under tastaturet som holdt på plass dvd-rom!

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Hei.. Når jeg er på miljøstasjonen så ser jeg mye data kabinetter skjermer osv som blir kastet.. Men problemet er at jeg ikke får ta det med hjem.. Er det noen som vet om det går ann og få tilatelse for og ta det med hjem ?

6169606[/snapback]

 

 

noen som kan hjelpe meg med dette ? pleace! :innocent:

Lenke til kommentar
Hei.. Når jeg er på miljøstasjonen så ser jeg mye data kabinetter skjermer osv som blir kastet.. Men problemet er at jeg ikke får ta det med hjem.. Er det noen som vet om det går ann og få tilatelse for og ta det med hjem ?

6169606[/snapback]

 

Hvem nekter deg?

Er det de som driver stasjonen så har de all rett til og nekte folk og ta ting med seg.

Lenke til kommentar
Hei.. Når jeg er på miljøstasjonen så ser jeg mye data kabinetter skjermer osv som blir kastet.. Men problemet er at jeg ikke får ta det med hjem.. Er det noen som vet om det går ann og få tilatelse for og ta det med hjem ?

6169606[/snapback]

 

Hvem nekter deg?

Er det de som driver stasjonen så har de all rett til og nekte folk og ta ting med seg.

6169799[/snapback]

 

Jepp ! De som har ansvaret for driften kan nekte folk å ta med seg ting og tang...

Lenke til kommentar
Hei.. Når jeg er på miljøstasjonen så ser jeg mye data kabinetter skjermer osv som blir kastet.. Men problemet er at jeg ikke får ta det med hjem.. Er det noen som vet om det går ann og få tilatelse for og ta det med hjem ?

6169606[/snapback]

 

Hvem nekter deg?

Er det de som driver stasjonen så har de all rett til og nekte folk og ta ting med seg.

6169799[/snapback]

 

 

ja de nekter meg og ta med.. Di sier det at kommet noen nye regler..

 

Jeg gjorde det før, men da skrudde jeg det bare sundt og kasta det :thumbdown:

 

 

men tror dere det hjelper og skrive et brev til di ? og spørre og tilatelse og si at jeg skal rydde etter meg..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Haloen, jeg lurte på om dette virkelig er lov til å gjøre? Har ikke funnet noen plass i tråden der det står om det virkelig ER lov...

Dere som gjør det, og rydder til og med gjør jo egentlig samfunnet en teneste :)

Lenke til kommentar
Haloen, jeg lurte på om dette virkelig er lov til å gjøre? Har ikke funnet noen plass i tråden der det står om det virkelig ER lov...

Dere som gjør det, og rydder til og med gjør jo egentlig samfunnet en teneste :)

6171371[/snapback]

Det er ikke lov. Ting som er avlevert til miljøstasjonen er miljøstasjonens eiendom. Å ta noe derfra er som å stjele smågodt fra smågodtfabrikken.

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode argument jeg kan si til de ansatte på miljøstasjonen for og få lov til og ta med pc utstyr ?

6171394[/snapback]

Tingen er vel at de kun formidler budskapet videre fra de som driver gjenvinningsstasjonen og har innført forbudet. Det nytter ikke å klage til politiet fordi du er uenig i en stortingsvedtatt lov, om du skjønner.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...