Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Ikke direkte el-retur.. men kunne vel fort endt opp der om jeg ikke "reddet" det :p

Var innom et lokalt loppemarked, og det var siste dagen, så da gikk det i posesalg..

Puttet det bare i posen til mutter'n siden hu allerede hadde plukka litt..

Innholdet?
En Casio LC-310 kalkulator fra 70-tallet.. Ikke stor verdi.. men den funker..

Og en HP 42S RPN Scientific kalkulator.. Gikk nylig en sånn for 150$ på eBay, i omtrent samme tilstand :)

Ellers har jeg også fått en Toshiba laptop av en kamerat..
Litt usikker på modell, da det er slitt bort..

Men den er levert med Windows 8, og har en 3'dje generasjon i7 cpu på 2.5GHz.. 8GB ram og 500GB disk.

Knust skjerm og mangler lader, samt sett sine bedre dager etter hans bruk.. Skiftet skjerm på den en gang før, men det gadd han ikke igjen :p

Vurderer å koble ut skjermen og selge den som en "media pc".. er et par kamerater som er interessert i sånt :)

Vurderte også å flytte CPU til min egen laptop.. men viste seg at min bare var andre generasjon.. så det var ikke riktig socket dessverre.

Lenke til kommentar

Den HP-kalkulatoren er virkelig et godt funn! Jeg har en 32SII med en dårlig tast og har vært på jakt etter samme modell til en rimelig penge. Kom over en 17bII+ til latterlig lave 100 kr, men den var ikke "scientific" nok for meg så jeg er fortsatt på jakt etter en 32SII eller bedre scientific. RPN er selvsagt et must!

Jeg berget forresten 200 patche-kabler (vanlige RJ45 1m cat5e) fra å gå i søpla. Trenger bare å finne kjøpere/mottakere som kan bruke det konstruktivt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dagens fangst var et 13,5 tommer nettbrett av ukjent fabrikat. Det står ingenting om fabrikkmerke hverken utenpå eller inni, kun modellnummer P31. Det ser forøvrig ut som det er 2015 modell og har Androidversjon 4.4.4.

Det så ut som skjermen hadde en stygg skade i ene hjørnet, men det viste seg at det kun var beskyttelsesplasten som var skadd :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk dette klenodiumet av en kamerat.

Laptop esken er jo nesten på størrelse med esken til en stasjonær ?

Litt usikker på om den er brukbar til noe som helst men.. specs står på esken.

Den skal være i fungerende stand, men har noe slark i hengsler og er litt deformert etter å ha stått for nær ei lampe.

Også skulle den visst trenge en rens, siden den går varm.

post-21188-0-45840800-1506762329_thumb.jpg

post-21188-0-75809300-1506762349_thumb.jpg

Endret av J@9
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå arbeider jeg i en bedrift hvor vi blant annet tømmer slike duppeditt-bokser på butikker så jeg kan gå igjennom samleboksene vi har før de blir tømt. 

Så jeg har funnet mobiler som er litt skadet men virker, nettbrett, laptoper, rutere etc.

Ikveld fant jeg en asus x551ca og trenger en delepc til denne om noen har.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Lever denne tråden enda? fant en eldre pc fra ca 2010 i boden som jeg ikke har brukt på mange år, tenkte å tømme harddiskene for innhold og deretter synes jeg det er synd å kaste den vekk i containeren ute. 

Noen som kunne være interessert? Snakk om en eldre stasjonær med følgende specs:

3 stk 250 GB HDD 7200 samt det som står på bildet under. 

Har også 2 skjermer.( 1stk HPZR2240w og 1 stk NEC LCD 1970GX Alt gis vekk til den som kan hente ila i morgen/torsdag i oslo, om ikke går det i søpla på torsdag. :)

post-82050-0-37202700-1517952095_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mange mange år siden jeg letet hvertfall, etterhvert får man for mye dritt og må bare kaste alt. Gradvis får man jo også bedre råd.

Men det kan være moro å lete litt av og til da. Ser mye av de nye landsmenn som snoker rundt slike elretur plasser, de passer på alt som er. Tror ikke det er stort å hente der, det meste er skrot og verdiløst.

Lenke til kommentar

Lever denne tråden enda? fant en eldre pc fra ca 2010 i boden som jeg ikke har brukt på mange år, tenkte å tømme harddiskene for innhold og deretter synes jeg det er synd å kaste den vekk i containeren ute. 

Noen som kunne være interessert? Snakk om en eldre stasjonær med følgende specs:

3 stk 250 GB HDD 7200 samt det som står på bildet under. 

Har også 2 skjermer.( 1stk HPZR2240w og 1 stk NEC LCD 1970GX Alt gis vekk til den som kan hente ila i morgen/torsdag i oslo, om ikke går det i søpla på torsdag. :)

attachicon.gifIMG_0217.JPG

Kopier gjerne posten din inn her også:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=289077&page=44

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Var innom elkjøp med en vaskemaskin igår og kunne ikke dy meg å måtte titte litt.
Kunne ikke legge merke til noe kamera overvåkning der, men tidligere har dem hatt skilt ang det, og at det er forbudt å ta noe.

Men, var lite av interesse der.. Lå et par eldre altibox dekodere der, som jeg kunne tatt diskene fra.. men regner med at det er 320GB s-ata bare.

Også lå det en acer aspire one der, men jeg har hatt en sånn tidligere, å så derfor ikke noe nytte i den :p 

Lå også en XP eller Vista laptop der i deler, men det er litt for gammelt for min del.

Regner med at dem låser inne godsakene :p stod et par containere der som jeg regner med at var låst.

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at de låser inne det meste for tiden. Lenge siden jeg var på "elektroslang" selv nå, er stort sett bare boss å finne :(

Men jeg følger med når jeg først er på en elektrobutikk, og av og til dukker det opp noe. Men lenge siden sist nå.

Endret av Kajac
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Har inntrykk av at de låser inne det meste for tiden. Lenge siden jeg var på "elektroslang" selv nå, er stort sett bare boss å finne :(

Men jeg følger med når jeg først er på en elektrobutikk, og av og til dukker det opp noe. Men lenge siden sist nå.

Mange år siden det var mulig i min by. Ja, de fleste har nå innelåste lokaler til dette.

Lenke til kommentar

Har nok hatt meg et par runder på sene kveldstimer hos elektrobutikkene, for å sjekke. :p

Om det ikke har vært annet av interesse, har man nappet med seg en og annen kabel.

Har forsåvidt også kontroll på elektro segmented på jobb, I den forstand at man er blant de som håndterer dette der, og det er her man også har funnet mest av interesse. Bl.a to 24 tommer Dell skjermer av noe bedre type, disse lever som gamingskjermer nå 7-8 år etter at de ble produsert. Har man en gåen kabel hjemme tar man gjerne en titt I elektro for å fikse dette.

Lenke til kommentar

Fant denne i dag, hvis den funker skal den bli DOS-spill PC!!  :)

Compaq Armada 1750, Pentium II (usikker på hastighet men er vel 266 eller 300mhz) 10gb hardisk, cd-rom, 3,5" floppy, en USB (gull verdt), serial- og paralell-port, og en bredere port jeg ikke vet hva er, GSM-ISDN-Modem, 100mb LAN, Noe som ser ut som IR sender\mottaker bak. Mulighet for å bytte floppy med et ekstra batteri. Strømforsyning innbygd. Lydkort er soundblaster kompatibilitet (gull verdt!).

Håper den funker, den er for fuktig for å teste enda.  

Noen som vet hvordan det LAN kortet fungerer? Jeg regner med jeg trenger en kabelovergang for å bruke det, noe jeg ikke har :/

post-164530-0-65670700-1538166495_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...