Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

jeg har fått lov av en av de som jobber på den lokale euronics-sjappa til å leite i retur-containeren. så ingen skal komme her å beskylde meg for tyveri. Så er det sagt. Har ikke funnet noe mer pc'r i det siste, men har skrudd av diverse lys/brytere fra gamle frysebokser/kjøleskap. Var faktisk en gamling på plassen en dag jeg kom dit, hjalp han med å finne og skru av et handtak han skulle ha til kjølerommet sitt. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

tok meg en liten tur i går, ikke så spess mye.

det var det "vanlige" noe ram og noen 2-3 p1 cpuer.

det eneste virkelig nyttige jag fant var en slot-load dvd leser,

kan komme godt med en gang...

 

og jeg har en god nyhet til alle som bor i området og abbonerer på amta (lokalavisa)

det er nå harved ryddet, og det var faktisk ganske fint der.

(hvis man ser bortifra noen råtne matrester jeg så der..,) :sick:

Lenke til kommentar

Da har eg og vore ein tur å romstert i data "søppel", etter å ha spurt om lov "sjølvsagt". Eg fann nokre gamle harddiskar (skal vel eigentleg berre skru dei opp for å more meg), og ein 15'' LCD skjerm som desverre manglar straumtilførsel. Må ha ekstern omformar, så vi får sjå om eg finn det slik at eg får testa den.

 

Moro dette!

Lenke til kommentar
Da har eg og vore ein tur å romstert i data "søppel", etter å ha spurt om lov "sjølvsagt". Eg fann nokre gamle harddiskar (skal vel eigentleg berre skru dei opp for å more meg), og ein 15'' LCD skjerm som desverre manglar straumtilførsel. Må ha ekstern omformar, så vi får sjå om eg finn det slik at eg får testa den.

 

Moro dette!

6092369[/snapback]

 

Clas Ohlson har strømforsyninger, husker vi kjøpte slike istendenfor orginale. Kostet bare en brøkdel av prisen :)

Lenke til kommentar

Hmm.. bruker stå ett eller sted bakpå eller under hva den trenger for noe spenning. Bruker vel være 12, 15 eller 18 volt..

Jeg fant også tilfeldigvis en LCD skjerm uten power i går.. dette var en ViewSonic 19" men jeg tok den ikke med fordi jeg regnet med at den var død..

 

Edit: fant litt info, og tror det er 15volt, det stod hvertfall på en russisk side. Fant hvertfall ut forbruket: the Acer AL1521 consumes around 25W maximum.

Endret av Ampy
Lenke til kommentar

Ampy: Det kan godt hende at det bare var baklyset som var gåent. LCD-skjermer kastes ofte av den grunn fordi folk tar for gitt at det er dyrt å reparere og billig å kjøpe nytt. Hvis du tester den og antagelsen min stemmer så er det en middels lett jobb å bytte baklys selv. (Nye baklys koster ofte bare en hundrelapp på nett, men er litt vanskelige å spore opp)

Lenke til kommentar
hehe.. fant du noe gøy? Russere i orange lastebil høres litt snedig ut :p

6096157[/snapback]

Hørtes mere ut som om det kunne dreie seg om noen orange-russ som trengte noe stæsj ;)

 

Orange-russ er et fenomen som existerer på landsbygda, for by folk som aldri har sett fenomenet dreier det seg om russefeiring etter ferdig grunnskole!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Jøss.. har faktisk aldri hørt om orange-russ.. kan det være noe gøy å være russ når man er så ung?

 

Ingen som har funnet noe fint i helgen da? Jeg har vært og hentet den ViewSonic skjermen som jeg snakket om.. (i fall det går å få liv i den) og ellers plukket med meg en haug med helt nye DVI kabler i div lengder. Fant også en ekstern cd-rom med PCMCIA kort som passet ypperlig til den lille bærbare pc'en jeg fant for noen dager siden.

De hadde kastet veldig mange blekkskrivere der, som jeg er temmelig sikker på at fungerer (til og med en helt ny Lexmark 5700) men det er liksom begrenset hvor mange man trenger :p Tok også med ett par printerservere til.

 

Så om noen trenger DVI kabler, printerservere eller blekkskrivere så si ifra :p

Lenke til kommentar
jeg var orange-russ  :w00t:

6100383[/snapback]

 

Et av de få gode minnene fra russetiden er da jeg byttet kort med en ROSA russ.

Jeg var på vei hjem på ettermiddagen 17 mai, var trøtt og ubarbert, og ufattelig lei av å være russ. Så kom en koselig liten jente i ROSA kjeledress kom og maste om kort, jeg stusset litt på bekledningen og spurte hvorfor hun og gikk i kjeledress, "fordi jeg er ROSAruss vel" sa hun.

- Rosaruss? sa jeg, har du kort og da?

- Selvsagt, sa hun.

- Men da må jo jeg få et av deg da, sa jeg.

 

Hun smilte blygt og ga meg ett ROSA russekort, med mottoet "by og land, hand i hand". Utrolig hva små smilende unger gjør med humøret når man er på det kjipeste.

 

Det var for øvrig det siste jeg gjorde som russ :)

Glad jeg ikke skal gjøre det igjen.

 

FYI er ROSA russ de som går ut fra barnehagen :D

 

EDIT: Fingerdysleksi

Endret av celebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...