Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble jo noe smågreier i dag også da, prøvde å være litt stille etter at en fyr bestemte seg for å gå opp på området forrige gang, vi sprang bare til nærmeste utvei så fort som mulig..

Fant en Canon CanoScan FB630U, ser ut til å fungere fint men selvsagt ingen driver til Windows 7. Derimot, så fant jeg et program ved navn "VueScan" som fikk til å bruke scanneren uavhengig av driver, men må kjøpe lisens på programmet for å slippe vannmerke, og det orker jeg ikke.

I tilegg fant jeg et 8600GT 512MB, har tydeligvis vært i en eller annen HP maskin, liten bråkete kjøler men i det minste HDMI. Får se hva jeg finner på med det.

Andre småting var en Ericsson GH198 i fair condition og et lite søtt Fujitsu kabinett som sikkert fungerer bra til en eller annen liten-maskin/server

Og gode nyheter, ser ut til at de har slutta å bruke containere til våren/sommeren nå så bare trådkurver! :D

Har nok noe med at de setter containere på vinteren, godt det endelig ble oppklart :)

Lenke til kommentar

Kanskje noen burde begynne å produsere t-skjorter der det står "Det er miljøvern, ikke tyveri". Da hadde jeg gått med en, i alle fall!

Er jo fullt mulig å bruke sider som f.eks Cafepress,

der kan man slenge på skrift/logo på alt mulig rart og få det sendt i posten.

Lenke til kommentar

Planen min var å sette inn et skjermkort, men det fikk bare så vidt plass.. strøm var det neste problemet

" Arver"det gjerne :) har allt av komponenter/ dremmel OSV som jeg trenger. hadde vært artig å modde litt

Solgte maskinen som den var, til noen i familien som trenge ei oppgradering ;)

Var ikke noe feil med den, annet enn at den trenge å blåses rein, og en re-install (Vista, *grøss*), ble nok Windows 8.1 på den gitt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant en Toshiba laptop i søpla jeg, nesten sprell ny (i7, win7 osv .. 6K ny på prisguiden den gang jeg fant den). Bytta ut vifta (130 spenn på ebay) og solgte den for 3K.

Hoho ... Laptoper er blitt bruk&kast vare delux. Folk er rare ..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens:
4x 1gb ddr2 RAM pc-6400
CD PVR-dekoder, HD pvr 101-st (skal bare ha ut disken).
Og til slutt en lexmark intuition s505 trådløs skriver.

Ikke noe testet enda.

*Edit*

Harrdisk var OK.

Skriveren skriver ut, men kun sort, og det er igjen litt farge.. tror skriverhodet er defekt (Får melding om feil på skriverhodet i ny og ne).. og derfor ikke verdt å reparere.

RAM har jeg ikke fått testet enda.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Da var man en liten tur igjen (litt risky mtp så lyst det er), gikk heldigvis bra men kutta ned tida innpå området fra 30/45 min til et lite kvarter.. Mye bedre.. :wee:

Uansett, fant da selvsagt noe.

7316577af21196762fd7b65887cdaf15.png

Ganske rått å finne disse, samlet også. Ser ut til å være tidlig 80-talls utstyr, alt fungerte så det er bra. Fikk det med hjem med hjelp av en venn, takk for det :)

Fant også en Radionette "Kurér" 1000, noen har glemt batteriene i den i sikkert rundt en 20 år, så batteriluka er helt "gjenlimt" av batterisyre. Håper jeg får fiksa den også da.. :hmm:

Ellers noe nytt på dere andre? :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...