Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har prosessoren ankommet. Tusen takk for det! :-)

 

Bra at den kom frem iallefall :) håper den blir tatt i bruk.

 

fant en benq gl2450 skjerm istad, kobla til ny, desverre knust skjerm:(

 

Ahh trist - har funnet endel skjermer nå i vinter/sommer med knust skjerm, synd siden skjermer for det meste er enkle å fikse.

Lenke til kommentar

Var ute en liten tur idag, fant ikke stort..

Fant en laptop kjøler, med 3 vifter, men denne så ut til å være reparert flere ganger, så jeg kastet den bare igjen.

Manglet også power kabel, og ei vifte.

 

Fant også et trådløst logitech tastatur + mottaker (med lader for mus), men fant ikke musa.

Lot en kamerat ta med seg dette settet, og det fungerte fint sa han :)

Lenke til kommentar

Da blei det knallbra fangst igjen - lønner seg å være tidlig på elreturen før de fra østeuropa kommer.

 

Hp Compaq Elitebook 6930 med c2d p8600 og 2 gig ram, strøken maskin - utrolig lite bruksmerker og fremstår som 'ny', uten lader med heldigvis hadde jeg en liggende - maskin hadde kun defekt harddisk. Utrolig høy byggekvalitet på denne, denne er nok en keeper.

post-142899-0-22233800-1374615857_thumb.jpg

 

Dell Inspiron D420 Ultrabook, ulite bruksmerker - stortsett strøken.

Fikk maskin opp å gå med ram bytte, klarte å få passord i bios fjernet :)

post-142899-0-04121800-1374615878_thumb.jpg

 

Har vel nok maskiner,skjermer og minne nå - tvilsomt at det blir flere søppelturer på lenge.

Endret av GabrielV
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk en defekt laptop som skulle kastes, en HP Pavilion G7-1210eo.

Feilen er at noe er sølt i den, den slår seg på, men får ikke bilde.

Første jeg la merke til når jeg demonterte den, var noe kliss under tastaturet.. Fant også litt på hovedkortet.

Vasket av dette med sprit, uten hell.

Fremdeles død.

 

Men, det er da litt brukbare deler i den :)

500GB harddisk (ikke testet), 1x 4GB DDR3 ram (ikke testet), 17.3" HD+ LED skjerm (ser hel ut, men ikke testet), WLAN kort, 1.8 GHz AMD Dual-Core E2-3000M APU with Radeon HD 6380G Dual Graphics.

 

Litt usikker på CPU+GPU og skjerm, da jeg fant denne infoen på nett, men resten av specs har jeg sjekket opp i maskinen :)

Fikk også med laderen.

 

Skal prøve å få testet disken en dag, desverre har jeg kun min egen laptop som støtter DDR3 ram, så jeg er usikker på om jeg kommer til å teste den brikka med det første, eller om den bare blir liggende til jeg trenger den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk en defekt laptop som skulle kastes, en HP Pavilion G7-1210eo.

Feilen er at noe er sølt i den, den slår seg på, men får ikke bilde.

Første jeg la merke til når jeg demonterte den, var noe kliss under tastaturet.. Fant også litt på hovedkortet.

Vasket av dette med sprit, uten hell.

Fremdeles død.

 

Men, det er da litt brukbare deler i den :)

500GB harddisk (ikke testet), 1x 4GB DDR3 ram (ikke testet), 17.3" HD+ LED skjerm (ser hel ut, men ikke testet), WLAN kort, 1.8 GHz AMD Dual-Core E2-3000M APU with Radeon HD 6380G Dual Graphics.

 

Litt usikker på CPU+GPU og skjerm, da jeg fant denne infoen på nett, men resten av specs har jeg sjekket opp i maskinen :)

Fikk også med laderen.

 

Skal prøve å få testet disken en dag, desverre har jeg kun min egen laptop som støtter DDR3 ram, så jeg er usikker på om jeg kommer til å teste den brikka med det første, eller om den bare blir liggende til jeg trenger den :)

 

Før du sier bye-bye til laptopen som en hel maskin, kan du faktisk prøve å røske ut CMOS batteriet og hive hovedkortet i badekaret.. Bare normalt vann, lunka temperatur.

 

Har funka utallige ganger til meg, desverre funka ikke det på den siste laptopen jeg skaffa, selv om jeg fikk den til BIOS skjermen, det var da den eneste gangen jeg fikk den til å poste.. Denne laptopen ble desverre et offer for kaffe, noe som personen som gjorde det ikke innrømte før jeg faktisk fant ut av det.

Lenke til kommentar

 

 

Vet du hvilken tråd dette er?

Hvis du hadde fulgt med litt så hadde du visst at jeg har flere hundre innlegg i denne tråden. Hvis du hadde lest noen poster lenger opp så ser du at det avar en som gav bort en E8400. Ser ikke problemet med å spørre.

 

.... og nå tilbake on topic. Fant to Jensen AL1000G. En splitter ny med defekt power, en gammel med fungerende power. Gratis router :D

Lenke til kommentar

Hvis du hadde fulgt med litt så hadde du visst at jeg har flere hundre innlegg i denne tråden. Hvis du hadde lest noen poster lenger opp så ser du at det avar en som gav bort en E8400. Ser ikke problemet med å spørre.

 

.... og nå tilbake on topic. Fant to Jensen AL1000G. En splitter ny med defekt power, en gammel med fungerende power. Gratis router :D

 

Du sammenligner LGA 1155 med E8400...

Lenke til kommentar

Før du sier bye-bye til laptopen som en hel maskin, kan du faktisk prøve å røske ut CMOS batteriet og hive hovedkortet i badekaret.. Bare normalt vann, lunka temperatur.

 

Har funka utallige ganger til meg, desverre funka ikke det på den siste laptopen jeg skaffa, selv om jeg fikk den til BIOS skjermen, det var da den eneste gangen jeg fikk den til å poste.. Denne laptopen ble desverre et offer for kaffe, noe som personen som gjorde det ikke innrømte før jeg faktisk fant ut av det.

 

Jeg kan jo prøve å vaske hele kortet, det er lett å få ut.

Forrige eier har nok skrudd litt på den selv også, da det mangler noen skruer, men tipper dem ikke fikk den opp :p

Baksiden av tastaturet er temmelig misfarget, men hovedkortet kan man ikke se noe fysiske skader på (i forhold til en maskin jeg tok en titt på, denne var også et kaffe offer, men her så man tydelige brente komponenter).

Men ut fra hvor klissete plast og baksiden av tastaturet er, så ville jeg gjetta på cola eller lignende på denne HP maskina..

Men noen som vet om disse maskinene gir fra seg noe tegn om f.eks apu er defekt?

Prøvde å ta ut ram av den, og da gav den beep codes.

 

Ellers har jeg allerede prøvd å koble fra bios batteriet.

Men kan jo måle spenningen på batteriet, husker jeg sleit med et hovedkort en gang, og det bootet med nytt batteri.

 

 

*Hovedkort vask hjalp ikke.. Holdt det under rennende vann, blåste det deretter tørt med kompressor.

Det slår seg på, men ikke noe annet skjer.

Prøvde også med ekstern skjerm, uten hell.

Bios batteriet er målt til litt over 3v, noe som bør være ok.

 

Eneste jeg ikke har fått prøvd er å bytte RAM og APU.

Mulig jeg har et annet vrak liggende som har disse delene.

 

*edit 2*

Den vrak maskina hadde Intel CPU, så da var jeg like langt..

Jaja, får ta vare på delene som er OK, og kaste resten.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...