Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Vi er i Dagsavisen.

 

M.

6045223[/snapback]

Tøft.

 

Men jeg foretrekker "Data-kyndige" fremfor "Data-nerd".

 

Og vi legger da ikke ut bilder, og vi gir ikke søppelplassene terningkast.

Vi bare sier hvilke som er gode, og Drøbak er nok den beste.

6045335[/snapback]

 

var en tur i dag også, så får vel komme med enda mer ting...

 

1 stk cyrix cx486dx2-50

1stk pentium overdrive på 50mhz

3-4 pentium 1 cpuer

1 intel celeron 300mhz

 

en komplett 486dx pc. som heter "unic classic"

en pentium 2 266mhz laptop cpu

en stk 386dx med math coprocessor

en KVM switch

noe diverse ram og en so-dimm brikke

en 2cm 12v vifte fra en laptop som en kamerat tok

 

BTW, fikk litt hw av en kamerat i dag(skrollan her på forumet): micro atx hk med 64mb sd ram brikke, p3 på 733mhz

dvd-rom og en VELDIG LITEN atx psu...

 

men en god og dårlig nyhet, det ble tømt i dag, så nå kan flaksen snu, men på en annen side det betyr jo mer hw, og her i drøbak er det gode tider i for tiden...

 

men er enda ikke helt fornøyd, veldig mange tentamener og eksamer for tiden, hadde vi hatt fri hadde det vært perfekt, overvåke drøbak city nesten hele dagen... :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Var en tur ute og snoket litt i retur i natt, og fant en del rart. Lå en hel haug av maskiner der, som jeg åpnet opp og tittet i.. En del store laserskrivere (som jeg regnet med var ødelagt) og 6-7 CRT skjermer av typen store.

Tok med meg følgende:

 

Number Nine Savage 4 16MB AGP DVI Video Card ,

48x CD-rom

90mmx90mm Sensflow vifte

2stk Pentium 2 CPU

1stk Pentium CPU

1stk AMDK6 CPU

1 Stk Libretto110CT bærbar maskin med dokkingstasjon og strømadapter (bitteliten sak med pentium233mmx og 4Gb harddisk)

2 sett med datahøytalere, 1 stort og 1 lite.

+ litt rambrikker og kjølere og slikt.

 

Det lå 16 stk Cisco 760 ISDN routere der, så om noen trenger en så si ifra :p

Lenke til kommentar

Skal vel være mulig å gjøre følgende for å resete bios passordet:

 

Make yourself the "dongle" that resets the password. The "dongle" is a device connected to the parallel (printer) port that has certain combinations of pins wired together. The method used is to attach the dongle, then power the Libretto on. When you do this, the password is bypassed, allowing you to get into the BIOS and change or clear the password. Here is the pinout information. Connect these pins on a DB25 plug to make the adapter:

1-5-10

2-11

3-17

4-12

6-16

7-13

8-14

9-15

Lenke til kommentar

Fjerne biosbatteriet prøvde jeg.. uten at det funket spes bra.

Men den donglesaken funket fint :) Laget riktignok ingen dongle, bare stakk ledninger inn i printerporten.. :p

Nå bootet den, og gikk inn i windows 98.. men det var selvsagt passord her også.. hehe

 

Edit: Passordet var det samme som brukernavnet så nå fikk jeg testet den

Endret av Ampy
Lenke til kommentar
Er det mye nede ved Drøbak City nå?

6035696[/snapback]

 

@scotty: JA, men det er litt ribba (jeg har jo vært der... :whistle: )

6035814[/snapback]

 

Ah.. Får ta det en annen dag istedet da.

Men hva er ditt navn Pac-man? Kanskje jeg gjenkjenner deg..

6035842[/snapback]

 

jon ivar bæck, klassen over deg... du har nok sett meg, for jeg vet hvem du er,

så deg på tg forresten, nice hylle...

 

@patric.m: you got pm...

6035882[/snapback]

 

for kaste meg på drøbaks hilsenen jeg å da Stian er meg... samme klasse som pac-man.. btv, åssen går det med socket a hket vi fant a pac-man? :p

Lenke til kommentar

Tittet litt mer på tingene jeg fikk med meg i natt, og den ene prosessoren jeg tok for å være Pentium2, var vist en Pentium3 500Mhz.. burde kanskje tatt med hele pc'en da..

Og det skjermkortet jeg tok med var litt rart.. ett gammelt agp skjermkort med bare DVI kontakt? hmm..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er det mye nede ved Drøbak City nå?

6035696[/snapback]

 

@scotty: JA, men det er litt ribba (jeg har jo vært der... :whistle: )

6035814[/snapback]

 

Ah.. Får ta det en annen dag istedet da.

Men hva er ditt navn Pac-man? Kanskje jeg gjenkjenner deg..

6035842[/snapback]

 

jon ivar bæck, klassen over deg... du har nok sett meg, for jeg vet hvem du er,

så deg på tg forresten, nice hylle...

 

@patric.m: you got pm...

6035882[/snapback]

 

for kaste meg på drøbaks hilsenen jeg å da Stian er meg... samme klasse som pac-man.. btv, åssen går det med socket a hket vi fant a pac-man? :p

6062878[/snapback]

 

det er enda ikke testet, men jeg skal hive ut invertaret til på pentium3 pcen jeg har ligende så får vi se om det funker...

(for de "uinvidde så dreier det seg om funnet i dag, MSI socket A hk med amd athlon xp 2100+ på 1,7 ghz og en glacialtech igloo 2320 cpu kjøler ...)

fant også noe annet småtteri, et scsi kontrollerkort med tilhørende sleeva kabel, 486sx med noe simm ram.

 

 

 

EDIT: leif was here

så over og ut for denne gang, kommer tilbake med update når jeg har testet den...

 

 

EDIT2:

DEN funker!

utrolig hva folk kan finne på og kaste, så nå sitter jeg og installerer vista beta på den :D

har bare en ting og si om dette: SINNSYKT, jeg er målløs, trodde ikke at noen kunne kaste noe sånt...

(nei det er ikke ulovlig vista for dere paragrafryttere som måtte lure, fikk den på microsoft foredraget på tg)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
pac-man, vista kommer til å drepe den deilige palomino prosessoren, installer heller win 2000/xp og spill noe mindre krevende spill :)

6064116[/snapback]

 

tror du det?? skal ikke kjøre med eyecandy på, skal bare sjekke om det funker. xp kommer snart...

 

EDIT:

det er ikke en palomino cpu det er en thoroughbred...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Tok en liten tur tilbake til samme sted som i går, mest for å se om jeg hadde oversett noe. Fant en del scsi ting, men det har jeg ikke noe brukt for. ( ett kort, en ekstern cd-rom og noen eksterne tapedrev) Tok istedenfor med meg en Lexmark MarkNet Pro3 printerserver.. lå flere stk der. Fikk også med meg en pose med 3 nye skjermkabler. Det var en vanlig d-sub, en DVI til d-sub og en DVI som lå forseglet i pose. Kjekt å ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...