Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Fant et AMD Socket 939 PC for en stund tilbake. Fikk endelig testet den idag, men den virket ikke. Virker som HK har tatt kvelden. Men det var et 7800GTX kort i som sikkert kan bli brukt til noe.

 

Det var også Thermaltake Thoughpower 750W PSU i den også (http://www.thermalta...x?id=C_00000974). Ganske så mye støv i den, men testet den med multimeter og den virker. Av ren nysgjerrighet lurer jeg på om den kan være verd noe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant et AMD Socket 939 PC for en stund tilbake. Fikk endelig testet den idag, men den virket ikke. Virker som HK har tatt kvelden. Men det var et 7800GTX kort i som sikkert kan bli brukt til noe.

 

Det var også Thermaltake Thoughpower 750W PSU i den også (http://www.thermalta...x?id=C_00000974). Ganske så mye støv i den, men testet den med multimeter og den virker. Av ren nysgjerrighet lurer jeg på om den kan være verd noe

 

Var det akkurat denne som var i maskina? Om det var, så har noen tydeligvis kjøpt alt for mye watt for dataen sin. Husk at eldre 750W PSU er IKKE så kraftig som dags 750W PSU. Før i tida bruke man ikke 12v+ rail så mye, men når sultne grafikkort og prossesorer kom på banen ble plutselig behovet en hel del større.

Om det er akkurat denne har du gått på en stor skatt (som jeg vil kalle det :) )

Lenke til kommentar

På den jeg linket så er P/N: W0117 mens på den jeg fant er det W0117RE. Antar at de 2 bokstavene på slutten angir hvilken region den er solgt i eller noe i den duren.

 

Er vel noe slikt. Om du ikke har bruk for den, kan du vel selge den til noen..

 

Dell Poweredge 840 med 1gb ecc ddr2 og en intel celeron s775 på 3,33ghz

Utsiden:

316225_0_original.jpg

 

Innsiden:

pe-840-2.jpg

 

står også et SAS RAID kort, model ucs-51 fra LSI logic i den.

selve serveren er testet og flashet til nyeste bios.

 

Nice! Regner med det er bare å slenge noen SATA/SAS disker inni, så har du en finfin hjemmeserver.

Lenke til kommentar

Fant en server som har hakket vassere en tid tilbake (T7400 m/quadcore og 4GB DDR2). Fikk lett 2500 for den.

 

Sykt hva folk kaster egentlig. Har selv funnet en fungerende Samsung 22" monitor, fungerte plettfritt!

Flere 19 og 17" skjermer, noe 775 stuff, en brukt men intakt og fungerende Compaq maskin med en E5500, 4GB RAM, 320GB harddisk osv osv.. Blir nesten litt sjokka når jeg hører dere finner servere (jeg vil også finne en :( , har lyst til å starte en liten serverpark) og 1336 stuff som fungerer uten noen store fiklinger.

Lenke til kommentar

Hei jeg må høre med dere som graver rundt forbi i alle mulige steder :)

 

Har dere noen gang kommet over større partier med blad server strømforsyninger ?

 

Eks slikt som dette:

DPS-800GB%20A.jpg

De er som regel veldig avlange og kan nappes rett ut stort sett.

Leser man på de så er de normalt oppgitt i 12V fra 600 til 800W men også over dette.

 

Jeg er på jakt etter slikt her i Norge, jeg kan kjøpe på ebay og men det er tilgang på slikt i norge også.

Problemet er bare at jeg ikke vet hvor disse kan skaffes så langt.

 

Har du tilgang på dette i jobb sammenheng eller noe slikt og ønsker å selge så kan jeg kjøpe. send meg en email til josteinkallevik(a)gmail.com

Lenke til kommentar

Hvor finner dere slike? Har elkjøp megastore et lager over ting som forbrulere kaster?

 

Ligger maskiner og annen elektronikk i elretur kurvene til både Elkjøp, Xpert og andre kjeder og butikker men pass på at du rydder opp etter deg hvis du graver i kurvene. Er vel helt på grensen 'lovelig' dette ..

Lenke til kommentar

Har dere noen gang kommet over større partier med blad server strømforsyninger ?

 

Eks slikt som dette:

[bilde]

Tror du mener en type som er litt tynnere? Den typen der brukes i vanlige servere á HP ProLiant G5/G8 osv.

Edit: Faktisk litt usikker på hvilken type som er vanligst å benytte i bladservere, men de er vel mindre.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Noen her som tilfeldigvis har et tastatur til Asus eee pc 1000h?

Ei jeg kjenner som har sølt en kaffekopp i pc'n sin, og heldigvis er det bare tastaturet som har blitt skadet (noen taster funker, andre er døde eller henger seg opp).

mulig at jeg har et som passer.Ta kontakt på [email protected] så skal jeg se om det er samme som du trenger bor i Bodø kommune
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Utrolig mye bra på el-returen for tiden, mange av maskinene er litt mishandlet og jeg tar da kun minne og cpu hvis de ikke allerede er ribbet , minne kommer fra optiplex 780 og lenovo thinkcentre m58 - totalt 12GB ddr3 + 4 GB ddr2 sodimm fra en packard bell som jeg ikke gadd å ta med hjem.

 

Total 20GB ddr2, 4GB ddr2 sodimm og 12GB ddr3 sålangt i sommer.

 

Begynner å bli mye ddr2 og ddr3 minne nå, tror faktisk ikke at jeg gidder å ta med mer hjem og lar heller dere andre plukke litt.

 

Diverse core 2 duo - 6550,7400 og 2stk 8400.

 

Var også en rimelig strøken ps2 slim med kontroller og minnekort, var litt liten og kjekk så den måtte bli med hjem.

 

Uheldigvis var ikke strømforsyningen kastet sammen med resten, noen som har en slik psu ? 8.5V og 5.6A

post-142899-0-04127500-1373910783_thumb.jpg

post-142899-0-97352800-1373910811_thumb.jpg

post-142899-0-47646100-1373910841_thumb.jpg

post-142899-0-41606200-1373911761_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...