Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Må altså se hva som er der nå på Tirsdag. Men ja kan sjekke. Til de som lurer er alt dette kastet fordi de skal ombygge ett bygg og de måtte ta med deg noen mac og server labs og de tok vel ikke med det dårligste. Vet de har Dual-Quad Xeon på det de IKKE kastet, så lurer litt på hva som sitter i disse.

Så høyskolen på gjøvik kastet en mac pro? Bor i gjøvik selv så det hørtes fristende ut:-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dagens: Altibox pvr dekoder.

Noen som vet om disse er knyttet mot kunden? Har Altibox i leiligheten (via huseier) og kunne alltids brukt den på soverommet.

Ellers sitter det jo en 320gb sata disk i den, som kan brukes til andre ting om den funker :)

Lenke til kommentar

Dagens: Altibox pvr dekoder.

Noen som vet om disse er knyttet mot kunden? Har Altibox i leiligheten (via huseier) og kunne alltids brukt den på soverommet.

Ellers sitter det jo en 320gb sata disk i den, som kan brukes til andre ting om den funker :)

 

Tror du den funker 100%? Er vel en grunn til at noe slik kastes?

Lenke til kommentar

Dagens: Altibox pvr dekoder.

Noen som vet om disse er knyttet mot kunden? Har Altibox i leiligheten (via huseier) og kunne alltids brukt den på soverommet.

Ellers sitter det jo en 320gb sata disk i den, som kan brukes til andre ting om den funker :)

 

disse er knyttet opp mot kunde og en bestemt port i noden. Den vil ikke bli tildelt ipadresse om du kobler den til andre steder.

Lenke til kommentar

Ok, har sett litt på altibox sida, og det koster vel ekstra pr dekoder.

Så vidt jeg vet, så leier man dem vel bare, og har i teorien ikke lov til å kaste dem selv ;)

 

Er forøvrig samme dekoder som vi har i leiligheten her.

Prøvde å koble den til strøm og en skjerm, og den prøver å starte opp, men har ikke koblet den til tv nettet, så den stopper på 1 rød prikk.

 

Men er det trygt å prøve å koble den til tv nettet?

Ville vært litt dumt om den skulle fungert, og at huseier f.eks plutselig ble fakturert for en eksta dekoder :p

 

Ellers er det vel som trrunde skriver, at den ikke vil få ip her.

Vet jo fra før at disse laster ned programvare ved hver reboot.

Fant forøvrig bare dekoderen.. ikke kabler, fjernkontroll osv..

 

 

*edit*

Blir vel til at jeg bare tar ut disken, og kaster dekoderen

Kjører en test på disken og beholder den om den er ok.

Begynner å få lite disker her, så det passer forøvrig bra med påfyll :p

 

 

 

*Edit 2*

Disken ble testet ok!

Så da fikk jeg meg en ekstra WD 320GB Red series disk :)

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Har en HRS miljøstasjon her i nærheten og lurte litt i den forbindelsen om hvordan andre går fram på miljøstasjoner for å finne elektro artikler. Det står "adgang forbudt" på inngangsporten, men det er ikke gjerder på siden så det er ikke noe problem å gå inn som jeg kan se.

 

Bruker dere å gå inn mens det er åpent og ta ting da eller venter dere til det er stengt og håper på at det ikke er noen som arbeider sent?

 

En annen ting jeg lurer på er hvilke steder dere finne mobiler og annet små elektronikk, for der jeg er å ser så er det en stor konteiner små elektronikken blir kastet i.

 

 

 

På en helt annen side av et ark, jeg og en annen fant et Asus P6TD Deluxe hovedkort med i7 930 CPU. Slengte inn ram og den startet opp. Kan ikke skjønne at folk kaster noe sånt. Det var en 550W PSU og et Nvidia quadro kort i også.

Lenke til kommentar

Har en HRS miljøstasjon her i nærheten og lurte litt i den forbindelsen om hvordan andre går fram på miljøstasjoner for å finne elektro artikler. Det står "adgang forbudt" på inngangsporten, men det er ikke gjerder på siden så det er ikke noe problem å gå inn som jeg kan se.

 

Bruker dere å gå inn mens det er åpent og ta ting da eller venter dere til det er stengt og håper på at det ikke er noen som arbeider sent?

 

En annen ting jeg lurer på er hvilke steder dere finne mobiler og annet små elektronikk, for der jeg er å ser så er det en stor konteiner små elektronikken blir kastet i.

 

Ingen som er å leter/finner ting på miljøstasjoner?

 

 

Var utenfor den lokal elkjøp og hentet meg et par strømledninger til PSU og sånt, da jeg kom borti en VHS spiller som ramla av en printer den sto opppå og under den lå det to ddr2 kort :) På 1Gb hver av de så de er ikke så kjempe svære, men hvis de funker så kan jeg ta å teste den maskinen jeg fant i forrige uke.

Endret av Jod-R
Lenke til kommentar

Her var det mye rart å finne :)

 

Er personlig helt inn når det kommer til å hente seg ting fra dynga. Jeg og en kompis drar dit hele tida, jeg har "hauke-syn" til selve dynga, så jeg vet når det kommer nye ting dit. Jeg bruker vanligst å rappe maskiner for eldre hardware, jeg elsker eldre maskiner, og synes det er en fryd å jobbe og bygge de opp. Men så kommer de dagene når jeg f.eks. finner en Vista maskin, uten problem, som bare ble kasta, fordi fyren tydeligvis skulle få seg ny. Jeg har rett å slett funnet en del av hva folk kaller "lort", flere WRT54G rutere, flere Dell dockingstasjoner, RAM brikker, harddisker osv. osv. Mye av hva jeg finner blir kjapt brukt i personlige prosjekt, mange av delene er serdeles nye og kan uten problem brukes idag. :nei:

 

Jeg skjønner folk som sier at "de som har kastet det vil at det skal bli destruert", men genert synes jeg det bare er teit (grill meg for det) at folk kaster brukbare ting. Selv om noen ting kanskje ikke fungerer, er det generelt småprakk som feiler de, og jeg har OFTE tatt med meg ting som jeg trodde trenge reparasjon, der de fungerte helt uten videre. Desverre er det ofte også at noe blir ødelagt i det øyeblikket de kaster det ned i containeren/korga/whatever. Jeg skjønner det også at folk oppgraderer, men en brukbar maskin fra 2010 som blir kasta der? Koman, gi det bort til en kompis/venninne som driver med slikt så kan han/hun ha nytte av det ihverfall. Jeg gir bort det jeg generelt ikke trenger til kompiser, de blir mer glade for å få noe som de trenger, jeg har som vanlig en samling av det fra før :wee:

 

Og for all skyld, ikke vær flau for å dra dit. Jeg husker første gangen, da brukte jeg som vanligst å "snike" meg inn (og jeg gjør jo på en måte det i dag) slik at ingen så det. Det som desverre er med denne plassen er at det bor noen like ved, så det hender de er ute å går en tur, og da ser de meg desverre (noe som resulterer i at jeg stikker i full fart) Jeg prøver å ikke bråke så mye for å tilkalle oppmerksomhet, og bruker ALLTID å rydde etter meg, litt for å ikke vise at jeg har vært der, men mest fordi de ville blitt flyforbanna!

:eek:

Lenke til kommentar

Var der en svipptur idag, fant et blått Chieftec bigtower kabinett, med noen eldre deler inni, ei Samsung dørklokke med videokamera (kan for guds skyld ikke finne noen modellnr. på denne!) en 9V batterilader, noen diverse småting, PC kort osv. Veldig dårlig "fangst" i det siste, men håper neste uke blir bedre. Var der også igår, men så kjapt en som kom tilbake etter å ha gått tur med hunden, så stakk før han rakk å merke meg (og han andre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...