Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så veldig profesjonell, men han har søkt hjelp hos meg. Samlingen min vokser som regel når han kommer innom. Jeg hadde en kjapp opptelling på ca 10 stasjonære og 10 bærbare her om dagen. Må nesten jobbe litt mer med å få testet, konfigurert og gitt bort noe av dette før jeg kan hjelpe mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å stramme ham opp flere ganger men det ender vanligvis med at jeg blir lurt til å overta " bare et par maskiner til" ;) Jeg er kanskje ikke så vanskelig å lure har jeg fått høre:) Men det må ikke være tvil om at hans innsats har medført et stort antall datamaskiner til gjenbruk - mange via meg. Og likeledes har mange blitt glade for å få en PC med grei ytelse og gjerne bedre satt opp programvaremessig enn ved å kjøpe expert/elkjøp maskiner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har samlet seg opp en del hos meg også.. bare utstyr jeg har funnet selv, evt fått når jeg har hjulpet andre.

 

Må få tatt en real opprydding snart tror jeg.

Alltid sett på det som en lite ekstra inntekt ved behov.. men som regel så kommer ikke det behovet så ofte, og ting blir liggende.. noe som heller ikke er helt bra.

 

Har også mye deler som er "kjekt å ha", men det er ikke alltid samboeren helt enig i :p og vi bor i en leilighet på ca 70 kvadrat.. men da er det godt å kunne lagre litt hos mine foreldre også.. men da er faren enda større for at det bare blir liggende..

Moren min snakka om å prøve å tømme loftet etterhvert.. og der har jeg ikke vært på noen år.. tror det ligger såpass gammelt utstyr som 286 - pentium 1 utstyr der..

 

Er jeg heldig er det kanskje en commodore 64 der også (om jeg ikke har kvitta meg med den fra før).

Lenke til kommentar

Obs: dersom noen av dere (og nær min lokasjon) kommer over noen riktig sære gamle maskiner dere ikke vil ha, så kan det hende jeg er interessert. Vi snakker ikke om 8088, 286, 386 eller Commodore 64, men derimot om maskiner som Jupiter Ace, NewBrain, TRS-80 Model 100. Er også på jakt etter en terminal av type Tandberg TDV-1200 (også kjent som "Ruby") - jeg har to av TDV-2200 fra før, så de er jeg ikke interessert i. Dersom noen har et PC-kompatibelt Tandberg-tastatur til overs (det ser akkurat ut som et ND-NOTIS tastatur fra Tandberg, men kan plugges i en PC) så er jeg også interessert i det. :-)

Endret av tingo
Lenke til kommentar
Må nesten jobbe litt mer med å få testet, konfigurert og gitt bort noe av dette før jeg kan hjelpe mer.

Huff huff, antallet bærbare økte med 1 i dag. En hvit Acer Aspire One ZG5, som jeg ikke har hatt tid til å undersøke nærmere.

 

Redigert: Atom N270, 160 GB HDD, 1 GB ram, 1024x600 skjerm, WinXP SP3 lisens, veldig pent behandlet og alt tyder så langt på at den er helt i orden. Det skal bli en fin barnePC.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Grei fangst her om dagen:

- GTX460

- Q6600

- 2x2GB DDR2-8500

- Noctua 92mm CPU-vifte med god heatsink

- IR-dongle til XBOX-prosjektet mitt (se signatur).

 

Prosessor, minne og vifte skal sannsynligvis brukes i et serverprosjekt hvis jeg får tak i mITX eller uATX hovedkort. Tror kanskje jeg skal kaste ut skjermkort på finn.no. Sikkert 1000 kroner å tjene der :-)

post-108681-0-85323300-1359618982_thumb.jpg

post-108681-0-58012200-1359618986_thumb.jpg

post-108681-0-03136500-1359618990_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alltid moro å finne utstyr som andre har kassert men det som jeg har funnet som er mitt største og mest vanvittige funn kom jeg over for 2 dager siden.

Konami%20DDR.jpg

 

Hovedenheten til en Konami Dance Dance Revolution, holdt på å miste all muskel kraft i anus region da jeg så den.

 

Konami Dance Dance Revolution snutt på Vimeo

 

Enheten ser veldig bra ut, ingen irr eller andre skader.

 

Det som også var moro var at den hadde Konami sitt pcmcia kort på 32Mb, cd plate med spill og at den hadde matchende serienr på chassi,hovedkort og på det digitale I/O kortet.

 

post-142899-0-94504100-1359657429_thumb.jpg

post-142899-0-77427500-1359657454_thumb.jpg

post-142899-0-79395100-1359657478_thumb.jpg

 

Deler til slike maskiner kan være vanskelig å få tak i idag, bare pcmicia kortet er ettertraktet og kan gå for flere hundre $.

 

I know these are hard as hell to come by, but I'm looking for one to convert a Drummania 573 into a DDR 573 and I need a flash card to install the game.

 

Med en nypris på 345$ så regner jeg med at pcmcia kortet er lettsolgt.Hvert kort i boksen selges for 595$ pr stk brukt på channelbeat.Kanskje er channelbeat dyr men det ligger 1 enhet som denne på ebay for 599$.

 

Dagen etter ringte jeg en som jeg vet har drevet på med arcade maskiner og han bekreftet at han hadde kastet den og hadde byggd om maskina med en HD skjerm og byttet hovedenheten til en pc basert sak.

 

Han sa også at den jeg fant faktisk skulle virke og nevnte også at jeg måtte ha en blå sikkerhets kassett for å få den opp å gå.

Måtte dra rett på søppla igjen å fant kassetten så nå er hovedenheten komplett. Sikkerhets kassetten hadde også matchende serienr.

 

post-142899-0-40727400-1359657503_thumb.jpg

 

 

Må bytte truse snart.

Endret av GabrielV
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det ble et flott stativ til loddestasjonen min i dag :) ..er egentlig et fasttelefonstativ, men gjør bedre nytte for seg nå.

 

post-15715-0-10049000-1359670160_thumb.jpg

 

 

Og så har jeg fått testet og brukt den iPhone 3GS 32GB telefonen jeg fant en stund, har ikke funnet feil på den enda og batteriet er helt knall. La akkurat inn iOS 6.1 på den :D

 

post-15715-0-46056400-1359670181_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YvxSGO

lite innspill fra meg her angående el-retur bur hvor det blir hivd gammel elektronikk i.

 

der jeg er ansatt er det stadig folk som leter i burene, det gjør ikke oss noe. heller ikke for butikk sjefen men hvis folk roter på området ber vi dem om å fjerne seg. men de som bare kikker i buret og ikke hiver ting overalt lar vi være i fred.

 

når jeg rydder ved burene så spør ofte folk om de kan lete i burene og jeg sier at det er greit sålenge de ikke roter.

 

så hvis dere skal ut på tokt så ikke rot til stedene. er det lite rot på et sted så lar ofte ansatte dere være i fred :)

 

men ser mange steder at folk klager på at ansatte ødelegger ting, spesielt angående harddisker. det er pågrunn av at kundedata ligger på de så er butikk ansatte ødelegger de.

 

fikk kjeft av en dumpster-diver engang for at jeg ødela harddisker. noe som inneholder kundedate og vi er pålagte til å ødelegge. var lite hyggelig så ikke kjeft på butikk ansatte for at de ødelegger ting.

 

ellers har jeg selv funnet diverse ting som vifter/minne og andre nyttige ting :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...