Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Internett! :) Jeg var en tur på den lokale søppeldynga her i morges og og vekten min inn på miljøstasjonen var ca 220 kg.. Da jeg kom hjem så jeg plutselig i min skrotnissepose,en tilsynelatende veldig lite brukt å velfungerende DEFA kupevarmer :xmas: (varmer opp rommet jeg sitter i på et blunk) siste julegaven er en Airlink Jensen 59300 også helt fin etter en liten reset,.. Hva fae.n er det som skjer i hue til folk!. Mitt ego kanskje smiler ,men tanke på at det blir kasta så mye (Gull) hver j dag gjør meg forbanna! Takk

 

Jensen routere at såpass piss at det ikke hører til andre plasser en søppeldyngen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant en strøken og nyere router med 300N Wifi, USB 2.0 port og 5 Gigabit porter. Netgear JNR3210

 

post-15715-0-25242600-1356728279_thumb.jpg

 

 

Fant også en så og si ubrukt Doro mobil med overfalls/ulykke alarmknapp som man kan programmere til å sende en forhåndsdefinert melding og ringe et nummer når man holder den inn i 3sekunder. Skal gi den til bestemora til en jeg kjenner

 

post-15715-0-28093600-1356728369_thumb.jpg

 

 

...og en ubrukt hårføner fra Braun jeg skal gi min datter på 7år, hvorfor noen har kastet denne er for meg helt uforståelig.

 

post-15715-0-40195900-1356728457_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Skal høre om mottaker vil ha den først, treffer henne ikke før en uke eller to

 

Den routeren jeg fant kostet pinadø 700kr. på elkjøp :)

http://www.elkjop.no...-jnr3210-100pes

Samma her.. nå er det en kollega som har glede av den. Er så moro når sånt skjer...Han trengte TILFELDIGVIS en router,rett etter jeg reddet den fra den sikre død på dynga. :) Mulig jeg snart søker jobb på lokale dynga :hmm::dremel:

Lenke til kommentar

På Slependen og på Expert på Holmen er det bare søppel. Du kan sjekke elreturen på Trekanten (øverste egt. rett innenfor toalettene, der det står "kun for ansatte"). Ellers er det Lefdal og Universitetet jeg har hatt mest hell :-)

Expert på Holmen ja :hm: Der var det rett og slett ett trist syn.. ribba for alt) Er det fortsatt containere bak lefdal? :dremel:
Lenke til kommentar

Etter å ha blitt inspirert så var jeg å kjekket ut den lokale elkjøp'en, men møtte et skilt der det stod at hvis man tok søppelet så var det tyveri og man kunne bli anmeldt. Så er det sånn over hele landet eller er det bare her? Hvis det er sånn over hele landet bruker dere bare å overse det og ta det dere vil ha?

 

Lurer også på om dere er å sjekker de røde retur boksene i dagligvare butikkene? Hvis dere å der er det noe brukbart å finne.

 

Eller er det faktisk søppeldyngene, store miljø stasjoner?

Lenke til kommentar

Irriterer meg at Expert har mottaket utendørs, passer veldig dårlig på Vestlandet :p

 

Har sykt lyst å finne noe, men når jeg finner noe så er det gamle tastaturer og datamuser som bruker gammel kontakt ingen har lenger.. Er det noe brukbart, er det vått..

Ferskvann (regn) på elektronisk utstyr som ikke står med strøm på er ikke så farlig bare det ikke får lov til å ligge vått så alt for lenge.

 

Men saltvann ødelegger oftest alt for alltid, ferskvann er også ødeleggende om det står strøm på utstyret, dette pga elektrolyse og raskere korrodering.

Lenke til kommentar
Irriterer meg at Expert har mottaket utendørs, passer veldig dårlig på Vestlandet :p

Du får anmelde de for brudd på avfallsforskriftens paragraf 1-5, så kanskje det blir en bedring på sikt.

 

Forhandler skal sørge for at EE-avfall som er mottatt sorteres fra øvrig avfall og oppbevares på egnet sted. Oppbevaringen skal ikke innebære fare for forurensning eller skade på mennesker eller dyr. Muligheten for ombruk, gjenvinning og utsortering av komponenter i EE-avfallet skal ikke reduseres.
Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...