Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da har jeg fått de 3 av, og de var vist 10v gett, ikke 25 som jeg så på nettsidene linka til litt lengre opp her

 

men, det hvite dere ser under her, er det lim eller noe galt? :p

 

Det limet/fugemassen er der bare for å dempe lyd/støy, enkelte komponenter kan lage lyd i noen kretser de står i, ikke noe å bry seg med, men du kan jo om du vil putte silikon eller akryl på den du bytter.

 

Når det gjelder kondensatorer, så kan man fin bruke noe som har større Volt rating enn originalt, sånn om man ikke har nøyaktig samme type tilgjengelig, det viktigste er at de ikke har lavere Volt rating og kan levere ca like mye microfarad (μF), har du høyere Volt kan du ofte gå litt ned i microfarad (μF) da dette er oppgitt med høyere spenning.

Lenke til kommentar

Fant et Nikon D60 digital speilreflex kamera idag.. Det lukter svidd, og slår seg ikke på..

Det var kun kamera og standard objektiv som var kastet..

Så jeg lånte batteri fra D3000 for å teste.

Prøvde også å sette objektivet over på D3000, og dette fungerer fint.

 

 

Skal skru opp kamerahuset når jeg får tid, men i værste fall har vi et ekstra objektiv :) (har mista kamera i gulvet en gang, og da endte vi med å kjøpe et brukt objektiv.. for så å klare å fikse det andre, så da har vi 3 som er like).

 

 

*Edit*

Har nå demontert kamera, og power kortet var brent, + litt skader på et annet kort.

Dette satt så trangt til, at jeg ikke gadd å prøve å fikse det en gang..

Så dette er nå kastet igjen.

Men om noen trenger "bak dekslet", altså den delen som inneholder lcd skjermen og knappene.. si ifra, for denne tok jeg vare på, og det ser helt ut ;)

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Fant en gammel og slitt Hp stasjonær med sokkel 775 på El-return i dag, tok den med hjem og lot den tørke ca to timer før jeg startet den opp.

Fant kjapt ut at prosessoren er død, litt synd da denne hadde passet fint som en liten server eller pc til noen jeg kjenner.

Har dog en gammel Core 2 duo E6600 liggende, vil denne passe på hovedkortet?

Hvedkort info hos HP support.

 

Ellers så har maskina et gammelt Radeon HD kort av ukjent modell, 1 harddisk og 2Gb RAM, PSU og DVD ROM.

Lenke til kommentar

Spurte hovedsakelig fordi jeg fant denne biten:

"Socket type: 775

Motherboard supports the following processor upgrades:

Core 2 Duo E7xxx (Wolfdale-M)

Core 2 Duo E4x00 (Conroe)

Pentium E2xxx series (Conroe)

Celeron Dual Core E1xx0 series (Conroe)

Celeron 4xx series (Conroe)"

CPU'n som står i den nå ser jeg at er en Pentium et eller annet.

Tror jeg bare prøver C2'n og ser om det funker eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...