Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Det er helt sykt hva folk hiver.Mye av det som skrotes er helt iorden(har ordnet mellom 10-20 bærbare som fungerte helt utmerket etter enkle reparasjoner+at jeg har høytrykksspyler som fungerer+luftkompressor med verktøy+flatskjermer/tv som virker.Kunne ramset opp masse annet) Er kun en bærbar i heimen som er i bruk som er kjøpt i butikk(en skole pc som ene dattera min kjøpte for å bruke på videregående skole).Har 5 til som er daglig i bruk. Hvis man hadde hatt mulighet til å hente "defekte bærbare" uten å bli stoppet eller truet med juling så kunne disse blitt solgt for en rimelig penge til studenter som trengte de i opplæringen sin og jeg er ganske sikker på at tok de som jobbet der en symbolsk pris for det(kanskje nok til en pakke kjeks kaffepenger etc) så ville begge parter tjent på det.Folk hadde kanskje sluttet å komme dit på natten slik mange sikkert gjør nå.Mindre rot hadde det kanskje også blitt

Endret av ehmikals
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk en Fujitsu Siemens esprimo p2520 som sluttet å virke. Ved nærmere ettersyn var HK defekt med en poppet kondensator (capacitor). CPU er C2D e2180, 2GB DDR2, 160GB disk, PSU på 300w.

 

e2180 skal visstnok glatt klokke opp over 3GHz så denne vil nok gå inn i en annen PC rimelig fort :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fikk meg en multifunksjons-skriver her for ca en uke siden, den var dog helt tom for blekk.

Så for noen dager siden fant jeg meg en "vanlig" skriver som brukte samme blekkpatronene der det faktisk var endel på de.

 

img8909re.jpg

 

img8946z.jpg

 

 

Multifunksjons-skriveren fungerer knallbra, ble faktisk overraskende gode bilder. Har ikke fått testa den andre enda, mulig den blir skrudd fra hverandre og brukt til ett eller annet prosjekt.

 

-

Kolbjørn

Lenke til kommentar

Det sure med skrivere på elretur er at nye patroner ofte er dyrere enn å kjøpe ny skriver med bedre egenskaper. Jeg kjøpte nylig en Canon Pixma MG2150 for 199 kr. Nye original-patroner til min gamle uten scanne/kopi-muligheter ville kostet meg 320 kr.

Driver de enda å selger nye skrivere med halvfulle patroner sånn som før?
Lenke til kommentar

Det sure med skrivere på elretur er at nye patroner ofte er dyrere enn å kjøpe ny skriver med bedre egenskaper. Jeg kjøpte nylig en Canon Pixma MG2150 for 199 kr. Nye original-patroner til min gamle uten scanne/kopi-muligheter ville kostet meg 320 kr.

Driver de enda å selger nye skrivere med halvfulle patroner sånn som før?

 

Jepp.

Og enkelte produsenter igjen har chipper i patronene som gjør at de "minker" av seg selv.

Spesielt Epson er stygge på dette. Har en Epson selv og i løpet av 1mnd hadde den minket 10-15% på alle patroner uten bruk.. Nå står alle på Low eller Empty, men skriver ut enda..

Lenke til kommentar

Den andre skriveren fungerer glimrende den også(sett bort ifra at den trenger en rens inni og på ruller).

 

Og enkelte produsenter igjen har chipper i patronene som gjør at de "minker" av seg selv.

Spesielt Epson er stygge på dette. Har en Epson selv og i løpet av 1mnd hadde den minket 10-15% på alle patroner uten bruk.. Nå står alle på Low eller Empty, men skriver ut enda..

Det kan virke som om denne/disse skriverne ikke har noe måling på hvor mye blekk det er igjen, patronene ble iallefall registrert som nye i hver skriver. Har også lest litt om CIS(Continuous ink system) til disse patronene og der ble det sagt at om det plagde deg at patronene registrerte som tomme kunne du resette de, det var uansett ikke behov for det.

 

Kan se ut som jeg "trenger" begge skriverne, den ene er jo multifunksjonell og den andre skriver helt ut til kantene, slipper å sende bilder over nett for framkalling osv osv(ja, har nok overbevist meg om at jeg trenger begge)... Så får vi se om billigblekk fungerer til disse(ca 60kr per patron), eller om man må ta fram sjekkheftet når man skal handle blekk :0

 

-

Kolbjørn

post-4641-0-11457600-1346604851_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fant en Dell XPS 1330 for en stund siden. Fungerer tipp topp utenom det optiske drevet bare fungerer når det vil og mulig litt dårlig kontakt ved strøminngangen.

 

Med SSD og 4GB ram ble det en fin maskin.

Jeg har brukt en XPS ,1330 hver dag i 5 år og har ingen planer om å kvitte meg med den,knall maskin og et kupp du gjorde deg!!

 

Forøvrig så har jeg puttet inn en intel T9300 på 2,5GHz om med 6MB L2, 160GB SSD, 4GB RAM i den og like kjapp som det meste på markedet i dag.

 

Det optiske drevet er kjent for å feile, samme som tidligere stod i Maccbook, alt for dyrt å bytte, gjør deg heller en tjenste og hiv det ut av maskinen, da sparer du deg 160gram vekt og kommer ned i 1,5KG :)

 

Vi m1330 brukere har en svært aktiv tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=948618

 

Det av opplysninger du ikke finner der er ikke værdt å bry seg med ;)

Lenke til kommentar

Har en lenovo T510i som jeg fant for en stund si oppgraderte den med mere ram + 500gb hardisk.Så nå har jeg en kjempegod bærbar med 6gbram+at batteriet var helt iorden.Ga nettopp en nyere acer aspire til min datter som også fungerte suverent (Bare byttet tastatur på den)Det virker som om noen hiver maskinene bare det er litt feil/mangler på de.har hentet mange bærbare som med litt skruing var helt iorden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...