Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Acer one 10.1 led komplett med hd,minne og lader

Eneste som var feil var korrupte filer på hd og recovery virket ikke, la inn win 7 på nytt og nå virker recovery.

 

Eneste som mangler er 's' knappen, noen som har et defekt tastatur liggende ?

dhgate.com er ei fin si å kjøpe tastatur/minne etc til bærbare.Kjøpte selv skjerm til en Medion akoya minipc.Det kosta ikke så mye og frakt er inkludert i pris(er ikke toll på "småting" tastatur skjerm/ ting under tollpliktig pris
Lenke til kommentar

Folk kaster fullt brukbare bærbare med bagatell feil(knust skjerm ødelagt tastatur diskfeil defekt batteri ++) mye av dette kan fikses billig hvis folk hadde undersøkt litt før de kastet pcene :Den jeg bruker no var det bare å legge inn os på så fungerte den(ganske ny Lenovo T510i med godt batteri) + flere som er i daglig bruk.Å skifte skjerm tastatur hd batteri behøver ikke bli så dyrt.Har selv kjøpt batteri skjerm og tastatur på nett.bare å google litt på type bærbar så finner man det meste til en rimelig penge.

Endret av ehmikals
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var en tur innom el-retur kassene på jobb, og nå hadde dem kastet enda flere HP DC7100.. så jeg tok med litt RAM og et par ekstra vifter :)

Så nå har alle maskinene jeg tok med første gangen, fått 1gb ram.

 

Ellers fant en venn av meg ei veske på el-retur.. Denne inneholdt et Sony dcr-trv30e digitalt videokamera, lader, ei slags zoom linse, mikrofon til å feste oppå kamera, originalt batteri + et høykapasitets batteri, AV kabel, scart adapter og noen DV kasetter (et par av dem var ubrukt).

Her var det bare å plugge i laderen og kamera startet opp på første forsøk :)

Kan se ut som om det er samme batteri og linse som på dette bildet:TRV-30E_pop.jpg

 

Dette skulle han ha selv, mens jeg fikk et par mobiltelefoner han hadde funnet..

En pent brukt Sony Ericsson W810i med lader og datakabel, som ser ut til å fungere, har ikke testet den med simkort.

Og en rosa LG KU990, uten lader.. Så denne er utestet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk med meg et par laptops som en venn av meg har funnet, uten ladere..

Er usikker på om han skal ha dem igjen, men jeg har ihvertfall fått testet dem litt.

 

En blå/grå Compaq Presario 1400 (veldig spesielt design.. inspirert av mac??), med Celeron 600Mhz cpu, og Windows 98 :p

Starter opp, men er noe feil med tastatur, og helt dødt batteri.

Underlig nok er det en egen MP3 funksjon på den..

 

Og en litt nyere laptop.. En Dell Latitude D531, med AMD 64 x2 cpu på 1.9GHz, 2gb ram, 80gb harddisk.

Starter opp, og ser ut til å fungere.. men har funnet harddisk feil på den, som jeg skal prøve å få fikset opp i.

Lenke til kommentar

Fant et Logitech Dinovo Edge - det har feil med av&på knapp - skal plukke det fra hverandre å se på saken. Har fra før en usb dongel til det så skal nok få det testet.

 

Fant også en Sandstrøm og en Pinelli Dab radio - Pinellien har wifi og rj45.

Har tidligere funnet en annen Sandstrøm Dab radio også med wifi og rj45 - den er i daglig bruk etter en fix til ca 10,- kroner.

 

http://www.diskusjon...

 

Så inni Pinellien og den er fyllt med low quality kondensatorer som allerede er poppet, mest sannsynelig en quick fix.

post-142899-0-75175500-1338235127_thumb.jpg

post-142899-0-34420900-1338235179_thumb.jpg

post-142899-0-03867900-1338235233_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens fangst:

 

Amd64 3200+ 4 stk

512MB pc3200 brikker x8

Intel C2D E4500

1GB Hynix PC2-6400 x4

En trådløs lasermus fra logitech, må sjekke om jeg finner mottaker.

 

Det sto også noen gamle iMacs, type kassetv med turkis gjennomsiktig plast. Men det frista ikke å sjekke disse.

 

Litt tidligere

En Dell optiplex stasjonær pc med C2D E6750, 250gb hdd, 2GB ram og HD2400xt. Ganske strøken tilstand, noen hadde tatt seg bryet med å blåse den ren før de plasserte den i søppelrommet på jobb.

19 tommers lcd fra fujitsu, 1280x1024.

Søstra mi på 11 ble nå i allefall veldig glad for egen pc til sims etc :)

Lenke til kommentar

Gjorde et greit funn på el-returen på jobb igår :)

WD Scorpio black 500gb 2.5" s-ata disk, kjørt WD testprogram på den, og ingen feil funnet :)

2x 512MB ddr1 rambrikker til laptop,

2x Logitech M195 trådløse mus med Logitech Nano reciever,

1x logitech Canada 310 mus med vanlig reciever,

3x Nokia BH-104 bluetooth handsfree (alle fungerer, og 2 av dem virka helt nye),

2x lavprofil Matrox MGI G55-MDDE32LPDF G550 32MB pci-express skjermkort, med LFH60 utgang (for 2x dvi eller vga), Tror Komplett selger samme kortet for ca 1200kr fremdeles..

Dette passer i DC 7100 maskinene jeg også fant, og på jobb brukes dette til f.eks video overvåkning med 3 skjermer (vil tro dem da bruker vga porten på hovedkortet, og dem 2 siste skjermene på dette kortet).

 

Og det var vel det hele :)

Passa meg bra å finne den harddisken.. Så da fikk jeg fikset den eksterne disken min som nylig tok kvelden :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, fant et pci-express skjermkort i en dell maskin for noen mnd siden også.. med samme port.. skjønte ikke bæra med en gang :p men.. Ikke fått surra meg til å skaffe kabel til denne porten enda, så jeg har ikke fått testet noen av dem..

Og den ene Logitech nano recieveren var defekt.. knekt plasten i den, + noe som skranglet i den.. men begge musene fungerer mot den andre recieveren.. og musa var helt grei å bruke på laptopen :) så da får jeg bare ha den andre som reserve om den første skulle dette i gulvet å bli ødelagt (skjedd før med ei billig mus fra DX).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva bruker dere alt dere finner til? :p

 

Ser for meg kjellere stappfull med gamle datamaskiner, laptoper, TV'er og annet elektronisk snadder, men regner med at jeg tar feil.

 

Vi har en sånn Elektronisk avfall-sak sammen med alt annet søppel der jeg jobber, men den er liten og jeg har ikke sett noe interessant der enda. Sjekker uansett bare når jeg bærer ut noe Elektronisk avfall selv, og det er veldig sjelden da vi har lite sånt der jeg jobber.

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar

kjellere? ikke helt, men 2 europaller og 2 hyllereoler fulle med kabinetter, servere, hovedkort etc i garasjen.

 

jeg tar vare på deler i tilfelle noen andre trenger.

jeg har 6kg rambrikker (ddr1/ddr2 fra 512mb og opp) i en plastboks.

1kg med cpuer fra 2ghz og opp i s775 og laptop-cpuer i amd/intel

 

siste er nyttig om jeg får en laptop på rep som har en crappy celeron cpu, da er det bare å bytte. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har 6kg rambrikker (ddr1/ddr2 fra 512mb og opp) i en plastboks.

1kg med cpuer fra 2ghz og opp i s775 og laptop-cpuer i amd/intel

 

siste er nyttig om jeg får en laptop på rep som har en crappy celeron cpu, da er det bare å bytte. :)

1KG CPU er har gull for ca.1100kr. i seg, så da vet du verdien på samlingen din :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...