Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"

"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:

Anbefalte innlegg

Redda mye bra stæsj fra søppeldynga denne helga :)

1 stk. Enermax 1000W PSU med alt av kabler o.l.

:roll:

4GB med DDR2 PC6400 fra GeiL :dribble:

En Intel X3210 Quad Core 775 CPU, komplett med originalt Intel hovedkort og kjøler :new_woot:

Et ATI Radeon HD5750 med 1GB ram :dribble::dribble:

...har dog ikke rukket å teste komponentene enda, alt stod inni et stygt ekketl fulltower jeg ikke gidda å ta vare på

post-15715-0-87338200-1331478600_thumb.jpg

post-15715-0-12857500-1331478610_thumb.jpg

post-15715-0-30251600-1331478619_thumb.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I all verden..! Hva folk kaster!

Finner dere virkelig alt dette på el-retur?

Tempting.. :)

Jepp, helt utrolig hva man finner.

Fant jo f.eks. også en gulle god MacBook her før jul, fikk solgt den for 2000kr på sekundet da jeg la den ut på finn :) Se litt bakover i tråden

Lenke til kommentar

I all verden..! Hva folk kaster!

Finner dere virkelig alt dette på el-retur?

Tempting.. :)

Jepp, helt utrolig hva man finner.

Fant jo f.eks. også en gulle god MacBook her før jul, fikk solgt den for 2000kr på sekundet da jeg la den ut på finn :) Se litt bakover i tråden

Hvis man skulle bli fristet: er det en spesiell type steder det er ekstra stor sjans for fangst? Regner med at Elkjøp osv er ribbet, hehe.

Lenke til kommentar

Her har jeg rigget til alle komponentene før stresstesting for å verifisere at de ikke er defekt på noen måte :) Ser bra ut fram til nå, surrer å går

Hvilke programmer bruker du til stresstesting? :)

SP2004, memtest+, 3DMark 06, Prime

Fant forøvrig et bilde av den macbooken jeg fant for noen mnd siden

post-15715-0-70008900-1331571980_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Redda mye bra stæsj fra søppeldynga denne helga :)

1 stk. Enermax 1000W PSU med alt av kabler o.l.

:roll:

4GB med DDR2 PC6400 fra GeiL :dribble:

En Intel X3210 Quad Core 775 CPU, komplett med originalt Intel hovedkort og kjøler :new_woot:

Et ATI Radeon HD5750 med 1GB ram :dribble::dribble:

...har dog ikke rukket å teste komponentene enda, alt stod inni et stygt ekketl fulltower jeg ikke gidda å ta vare på

Woha, det var nydelig funn. Er jo å regne som en meget solid strømforsyning som sikkert koster mer enn to lapper ny. Det hadde ikke vært av interesse å sjekke om det var noe som kunne fikses. Ettersom kvaliteten skal være solid, så kan en jo kjapt kanskje se for seg at forrige eier kanskje har sprengt en sikring eller lignende? Eventuelt en transistor som har løsned fra kjøleribba og blitt grillet etc..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lenge siden det har vært noen brukbare funn fra min side, så nå var det på tide :)

Fant igår en 4-ports Belkin OmniView SoHo KVM switch (VGA, USB og audio), uten kabler på jobb.

Har ikke testet den med skjerm, men den switcher ihvertfall tastatur og mus (og samtidig lagde krøll i windows på laptopen, muligens pga at ikke alle drivere var installert).

Senere på dagen så ble det en el-retur tur, hvor det ble en HP Compaq NC6120 laptop.

2 Ghz Pentium M, 1x 512mb ddr ram, 80gb IDE disk.

Denne låste seg når bios splash screen kom opp.. og jeg aner ikke hvorfor..

Prøvde å slå den av og på flere ganger igår, med og uten harddisk, også prøvde jeg å flytte ram brikka, men det samme skjedde..

Prøvde den igjen idag, og da bootet den som normalt, så nå driver den å legger inn Windows på nytt.

Kompressor med 2HP motor, mangler hjul, og koblinga på luft uttaket er noe dårlig, men dette er lett å bytte.

Denne fylte seg opp uten problemer når den fikk strøm :)

xx antall meter med brukt nettverkskabel, kjekt å ha liggende om jeg plutselig må legge opp noe nytt eller bytte noe!

Strømadapter som passer til belkin switchen fant jeg også på denne turen.

Ellers fant et par venner av meg hver sin nye vedkløyver av merket Best Tools, begge lå i eske, og var kastet fra butikk.

Lenke til kommentar

Funnet tre Fujitsu Siemens Celsius W360. To av dem innholdt Quadro kort, alle inneholder nå 4GB ram.

Fant også et Geforce 8800GTX.

Ganske fornøyd :)

Om noen har lyst på et 8800GTS, er det bare å si fra :)

Øsnker dere eldre ting enn det, har jeg en del skjermkort, hovedkort og prosessorer som muligens går på dynga snart.

Edit: Ta kontakt på PM, så slipper vi off topic i tråden.

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

noen som vet om noen gode steder å hente slikt i en av følgende kommuner i Akershus; Skedsmo, Lørenskog, Gjerdrum, Ullensaker, Nittedal og Nannestad?

Du kan prøve Bøler: http://www.finnfirma...DSMOKORSET.html

Jeg fant et socket 1633, en Intel i7 920 og et Gainward GeForce 8800GTS + en ipod nano 2.gen der og mye annet

har prøvd bøler, litt for streng bevoktet for å si det sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...