Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant på tirsdag et litt modifisert CoolerMaster WaveMaster kabinett med litt innhold.

Modifiseringen var at det dekslet på toppen som siter over usb/audio porta er tatt av, hullet er lagd større, og mest sannsynlig har det sittet et LCD panel der.. Siden dette lå løst inni kabinettet.

Ellers er det litt lyddempa med matter, plexiglass i sida og et blått og et uv lysrør.

Av innhold så er det:

300w psu, BenQ 16x cd eller dvd-brenner (ikke titta på den, bare sett fronten), Asus A7N8X Deluxe Gold hovedkort med CPU (ikke testa, eller demontert, så vet ikke hvilken CPU det er), div vifter, og CPU vifta har egen bryter til montering i PCI slotten, så man kan regulere hastighet selv, og til slutt CrystalFontz SKD204-634 V2.2 LCD panel, dette har jeg testa, men virka dødt, skal teste det mer når jeg får tid :)

 

Ellers fant jeg også et 24 porters (om jeg ikke husker feil) patche panel, og noen rj45 veggkontakter, mangler plast ramma rundt, men er jo greit å ha et par ekstra kretskort liggende uansett ;)

Lenke til kommentar

Blir kvalm av all kastingen i kommunal sektor..

Dell av GX300 serien blir kastet ofte.. og DELL laptops med core 2 duo! og ikke får jeg lov til å redde noen fra vraking heller.. greit nok at harddiskene må vrakes slik at ingen kan få tak i kommunale data.... men det er ganske pinefullt å sende 500gb sataII disker til destruksjon..

 

De kunne da solgt det videre, det er jo fullt brukbart.. ta for eksempel Dell D520/30 og 620/30 med core2duo på 1.6 ghz og oppover.. går harddisken eller ramen i stykker i disse, så blir de kastet..

 

Får tårer i øynene, da jeg i alle år har gått og pilla deler der jeg kan..

Nå, ikke alle kommuner er like her tydeligvis. Når vi har "brukt opp" datautsyret, er det så gammelt, at det stort sett ikke er noen som vil ha det. :p

Lenke til kommentar
Fant en PC herforleden, studerte den ikke så mye før jeg tok den med meg hjem. Når jeg kom jeg fant jeg ut at det var en AMD Duron 1300 med 128MB ram, Token nettverkskort, WD Caviar på 6gb og en 36x cd-rom. Ble meget skuffet over innholdet, så den har fått returbillet til dynga

Plukk med deg mer SD-ram, en raskere harddisk og se hva du får til med en lettere Linux-utgave. Jeg er sikker på at den er mer enn god nok for ganske mange bestemødre som skal i nettbanken, sjekke hva barnebarna skriver på facebook, hva sjefen tjener på skattelistene osv. Husk at slike maskiner var "overkill" for Doom og lignende spill i sin tid så det er nok fortsatt noen spill som kjører godt på slike maskiner.

Lenke til kommentar

jeg liker ikke helt arcticoc's kommentar om at man skal ødelegge ting med eksperimentering. da kunne det jo bare blitt kasta i søpla uansett, fullt brukbart. jeg er opptatt av at delene skal komme noen andre til nytte. selv om det er mye.

Hørt om det å ha det litt gøy før man går i "grava" eller "hovedsikringa tar kvelden"? ;-)

 

Man må gjøre noen sprell før man er for gammel og grå

 

Jeg tar med posene med isbiter, du stiller med delene :tease:

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg fikk meg også en coolermaster med "alt" innhold, utenom hdd.

 

Men får den ikke til å virke, har prøvd det aller meste. Første forsøk så startet den opp, men det var dårlig skjermbilde, altså deler av skjermer skurret.

 

Prøvd forskjellige hdd'er, med og uten win, en og en ram brikke, 2 skjermkort og ut med bios batteriet.

 

Har noen tips til denne? Kan komme med navnet på hk'et litt senere.

Lenke til kommentar

Ang coolmasteren

 

Jeg har prøvd :

 

3 stk hdd, to med windows

2 stk skjermkort (det ene virker iallefall)

2 stk psu

en og en ram brikke, og en annen brikke

 

Ta en slik en og en ting om gangen, kun det nødvendigste for å starte.

 

Tatt ut bios batteri, resatt cmos (tror jeg fikk gjort det rett)

Det er strøm på hk med begge to psu, vifter på cpu og andre vifter går, er strøm der.

 

Men KAN det være hk som er gærnt på noe vis? Jeg skjønner ikke noe mere iallefall.

 

Frode

Lenke til kommentar

Ang coolmasteren

 

Jeg har prøvd :

 

3 stk hdd, to med windows

2 stk skjermkort (det ene virker iallefall)

2 stk psu

en og en ram brikke, og en annen brikke

 

Ta en slik en og en ting om gangen, kun det nødvendigste for å starte.

 

Tatt ut bios batteri, resatt cmos (tror jeg fikk gjort det rett)

Det er strøm på hk med begge to psu, vifter på cpu og andre vifter går, er strøm der.

 

Men KAN det være hk som er gærnt på noe vis? Jeg skjønner ikke noe mere iallefall.

 

Frode

 

 

Prøv en annen CPU om du har mulighet.

Om ikke det hjelper, så må det nok nesten være hovedkortet.

Evt. kan du se etter kondensatorer som lekker eller buler på toppen.. Om det er noen av disse, så er det vel en mulighet for at det bare er dem som trengs å byttes.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Kan ikke se noen som helst skade på kondiser eller noe sånt, ser veldig fint ut egentlig der "inne"

 

Bytting av cpu, det har jeg aldri gjort..

 

Dagens catch :

 

acer%20veriton%207800.jpg

 

Pluss en skjerm sikkert 15" med analog inngang, og en svær j'vel av en printer (laser?) har ikke testet det ennå.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...