Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ J@9

Har selv en Canon MP390 som jeg fikk av min far da den slutta å skrive.

Her er min løsning:

Ta av hele skriverhodet på skriveren og legg det i varmt vann over natta, så blåser du det rent. enten forsiktig med kompressor, eller bare egen lungekraft.. la det tørke en god stund og sørg for å få ut alt vannet. Bruk også en hårføner på lav varme, så du ikke smelter noe. jeg demonterte hele skriverhodet, men husker ikke helt hva jeg gjorde.. Du finner det nok ut, bare du får bort alt vannet:)

kjøpte ny svart patron da den ikke skrev ut svart og tok alt av rengjørings og sjekkeprogrammer på den, dette var egentlig veldig dumt, da det ikke førte til annet enn søl + at jeg brukte opp en hel svart patron til 100kr..

 

etter at jeg badet skriverhodet to ganger og skrev ut noen testsider, gikk alt som en lek:) dyrere å kjøpe originalt blekk i norge enn det er for en moderne ny skriver da, men er ikke noe glad i bruk og kast:) Lykke til. Alt kan fikses hvis man bare gidder ;) Vil tro at dette hjelper på problemet ditt

 

 

 

Vil råde deg til å bruke originalt blekk til den.. da Uoriginalt blekk stivner og tetter leserhodet hvis du ikke skriver ut regelmessig.

 

 

 

Når det gjelder dette med kastinga av disse dellmaskinene, så har jeg prøvd litt rundt dette, men får bare til svar at regler er regler.. En smule streng policy i firmaet..

Er også mange fullt fungerende laserskrivere med tomme tonere som kastes..

Lenke til kommentar

@ J@9

Har selv en Canon MP390 som jeg fikk av min far da den slutta å skrive.

Her er min løsning:

Ta av hele skriverhodet på skriveren og legg det i varmt vann over natta, så blåser du det rent. enten forsiktig med kompressor, eller bare egen lungekraft.. la det tørke en god stund og sørg for å få ut alt vannet. Bruk også en hårføner på lav varme, så du ikke smelter noe. jeg demonterte hele skriverhodet, men husker ikke helt hva jeg gjorde.. Du finner det nok ut, bare du får bort alt vannet:)

kjøpte ny svart patron da den ikke skrev ut svart og tok alt av rengjørings og sjekkeprogrammer på den, dette var egentlig veldig dumt, da det ikke førte til annet enn søl + at jeg brukte opp en hel svart patron til 100kr..

 

etter at jeg badet skriverhodet to ganger og skrev ut noen testsider, gikk alt som en lek:) dyrere å kjøpe originalt blekk i norge enn det er for en moderne ny skriver da, men er ikke noe glad i bruk og kast:) Lykke til. Alt kan fikses hvis man bare gidder ;) Vil tro at dette hjelper på problemet ditt

 

 

 

Vil råde deg til å bruke originalt blekk til den.. da Uoriginalt blekk stivner og tetter leserhodet hvis du ikke skriver ut regelmessig.

 

 

 

Når det gjelder dette med kastinga av disse dellmaskinene, så har jeg prøvd litt rundt dette, men får bare til svar at regler er regler.. En smule streng policy i firmaet..

Er også mange fullt fungerende laserskrivere med tomme tonere som kastes..

 

 

Takker for tipsene, bestillte nytt blekk til den igår ;) kosta 128kr for Armor blekk fra yaha, som burde være brukbart.

Dette var da 2x svart og 1x farge og brevfrakt :)

Om den begynner å funke bare ved bytte av patron, så blir nok min laserskriver bytta ut, og da blir denne hovedsaklig brukt til å skrive ut midlertidige ting/dritt, som min laserskriver nå brukes til :p hehe.. men den er såpass sliten at teksten kan være uleselig til tider.

Har uansett en nyere canon fotoskriver som brukes til litt mer viktige ting (men denne er ikke multifunksjon).

 

Fant ei veldig billig pakke med blekk på ebay, men den selgeren sendte ikke til norge (var vel ca 50kr for 2x svart og 2x farge inkludert frakt).

Så da måtte jeg pent kjøpe fra yaha, som ble det nest billigste alternativet :)

Testa scanneren på den også, og den fungerer :) Drivere fant windows 7 64-bit selv, untatt mass storrage driver som sikkert er kortleseren eller usb porten.

Lenke til kommentar

Det med telleren er litt slik som at motorfeil-lyset i noen biler lyser etter at bilen har passert et visst antall kilometer. Så må bilen på verksted for å sjekkes, og dem "finner" helt sikkert noen andre feil på bilen da.

 

Har du kilde til det ? Overasker meg ikke om det er det, men vil gjerne se hvor du har det fra.

Lenke til kommentar

Her er en liten teaser; mhsalangli og undertegnede hadde førjulsrydding i kassene til salangli :) Mye LGA775 P4-PentiumD-C2D, noe AMD socket 939 og AM2, DDR-minne i massevis, DDR2, SDRAM, samt noe SODIMM av alle typer. Hovedkort, lydkort som creative Live og Audigy, grafikkort opp til GeForce 6800Ultra både AGP og PCI-e.

 

legger ved bilder - obs ca 5MB på hvert ;)

 

 

 

 

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Her er en liten teaser; mhsalangli og undertegnede hadde førjulsrydding i kassene til salangli :) Mye LGA775 P4-PentiumD-C2D, noe AMD socket 939 og AM2, DDR-minne i massevis, DDR2, SDRAM, samt noe SODIMM av alle typer. Hovedkort, lydkort som creative Live og Audigy, grafikkort opp til GeForce 6800Ultra både AGP og PCI-e.

 

legger ved bilder - obs ca 5MB på hvert ;)

Hva med å overklokke sakene på gøy.. pøse på med masse Volt uten å være redd for at ting skulle gå i stykker? senke hovedkort nedi iskaldt vannbad o.l.?

 

Gjøre de tingene du aldri tør gjøre med ny hardware i frykt for at sakene skal bli ødelagt? ser jo ut som du har nok å ta av

 

:w00t::w00t::w00t:

 

PS! Dere har jo en gammel men erfaren overklokker i nærheten ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Det med telleren er litt slik som at motorfeil-lyset i noen biler lyser etter at bilen har passert et visst antall kilometer. Så må bilen på verksted for å sjekkes, og dem "finner" helt sikkert noen andre feil på bilen da.

 

Har du kilde til det ? Overasker meg ikke om det er det, men vil gjerne se hvor du har det fra.

Fant det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Malfunction_indicator_lamp#Odometer_triggering

Har ikke undersøkt det videre, men har hørt folk si det.

Endret av Kajac
Lenke til kommentar

Samme som at skrivere (vet ikke om alle har har dette) har en chip som gjør skriveren ubrukelig når man har skrevet ut et visst antall sider. Ganske så sneaky. NRK viste en dokumentar om dette, men husker ikke hva den het. Den store lyspæresvindelen er også med, ganske utrolige greier.

Lenke til kommentar

Samme som at skrivere (vet ikke om alle har har dette) har en chip som gjør skriveren ubrukelig når man har skrevet ut et visst antall sider. Ganske så sneaky. NRK viste en dokumentar om dette, men husker ikke hva den het. Den store lyspæresvindelen er også med, ganske utrolige greier.

 

Den er jo nettopp linket til. Det er der denne diskusjonen kommer fra.

Lenke til kommentar

Det med telleren er litt slik som at motorfeil-lyset i noen biler lyser etter at bilen har passert et visst antall kilometer. Så må bilen på verksted for å sjekkes, og dem "finner" helt sikkert noen andre feil på bilen da.

 

Har du kilde til det ? Overasker meg ikke om det er det, men vil gjerne se hvor du har det fra.

Slik er det vell på alle nye biler? Servicelampen begynner å lyse på visse intervaller. Er ikke værre enn at man skrur ut pæra det:) fleste tyske biler har slikt, så man må på merkeverksted for å skru dem av.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Bare det ikke er snakk om servicelampen, men motorlyset, det som indikerer at du bør stoppe bilen umiddelbart fordi det er noe galt med motoren.

Det har jeg ikke hørt om før, bare det at man må på merkeverksted for å få skrudd av servicelys og bremse indikator om man fikser slikt selv.

 

Ellers er det bare ett lys jeg har respekt for, og det er oljetrykkslampen. Skal ikke være noe annet som er kritisk dersom det går på skogen. Olje og registerreim er stort sett det eneste som ødelegger motoren om det blir ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...